بازسازی رزیدنت ایول ۵ پس از رکوییم با چالش بزرگی روبرو است

تیم پلازا - انتشار: 7 تیر 1404 20:34
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

با معرفی بازی «رزیدنت ایول: رکوییم» و تمرکز آن بر ترس روانشناختی، به نظر می‌رسد که یک بازسازی احتمالی از «رزیدنت ایول ۵» با چالش‌های بیشتری برای برآورده کردن انتظارات روبرو خواهد بود.

چالش بازآفرینی یک تجربه دونفره

بازی آینده کپکام، «رزیدنت ایول: رکوییم» (Resident Evil Requiem)، قرار است یک تجربه تک‌نفره و منزوی با تمرکز شدید بر ترس روانشناختی باشد و از اکشن فاصله بگیرد. این رویکرد، کار را برای بازسازی «رزیدنت ایول ۵» (Resident Evil 5) سخت می‌کند، زیرا ویژگی اصلی و تعیین‌کننده آن بازی، گیم‌پلی دونفره (co-op) بود. از آنجایی که هیچ‌کدام از بازی‌های مدرن این مجموعه، چه بازسازی‌ها و چه قسمت‌های ۷ و ۸، دارای بخش داستانی دونفره نبوده‌اند، پیاده‌سازی این ویژگی در موتور جدید RE Engine یک چالش بزرگ خواهد بود.

از «رکوییم» تا بازسازی قسمت پنجم

بازی اصلی «رزیدنت ایول ۵» محصول ۲۰۰۹ به دلیل همین تمرکز بر بازی دونفره، در زمان خود بحث‌برانگیز بود؛ به خصوص رفتار غیرقابل پیش‌بینی هوش مصنوعی همراه بازیکن (شوا آلومار) در حالت تک‌نفره که گاهی اوقات آزاردهنده می‌شد. هرگونه بازسازی از این قسمت باید اطمینان حاصل کند که این ویژگی به طور کامل مدرن‌سازی شده تا بتواند با استانداردهای بالای ایجاد شده توسط بازسازی‌های اخیر و همچنین بازی آینده «رکوییم» با محوریت شخصیت گریس اشکرافت (Grace Ashcroft)، رقابت کند. در حال حاضر شایعاتی مبنی بر اینکه کپکام (Capcom) ممکن است پیش از قسمت پنجم، به سراغ بازسازی «کد: ورونیکا» برود نیز وجود دارد.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست