شوک ۱۸ میلیون دلاری؛ واکنش شان بیکر به هزینه سرسام‌آور کمپین اسکاری «آنورا»

تیم پلازا - انتشار: 16 آذر 1404 22:31
ز.م مطالعه: 1 دقیقه
-

شان بیکر، کارگردان فیلم موفق «آنورا»، در جشنواره دریای سرخ اعتراف کرد که از شنیدن مبلغی که کمپانی «نئون» (Neon) برای کمپین جوایز فیلمش خرج کرده، شوکه شده است. طبق گزارش‌ها، نئون حدود ۱۸ میلیون دلار برای تبلیغات این فیلم هزینه کرد که در نهایت منجر به کسب ۴ جایزه اسکار شد.

بیکر در پاسخ به سوال یکی از حضار درباره هزینه‌های کمپین گفت: «من تا زمانی که تام کویین، رئیس نئون، در یک پادکست این عدد را اعلام کرد، از بودجه اسکار خبر نداشتم و واقعاً غافلگیر شدم.» او با خنده افزود: «اما خب، این هزینه جواب داد.» این اعتراف نشان‌دهنده پشت پرده‌های مالی سنگین فصل جوایز هالیوود است که حتی کارگردانان بزرگ نیز گاهی از جزئیات دقیق آن بی‌خبرند.

او همچنین فاش کرد که درست شب قبل از مراسم اسکار، مشغول تدوین نهایی فیلم «دختر چپ‌دست» (The Left Handed Girl) به کارگردانی سو شیه-چینگ بوده است؛ فیلمی که او تهیه‌کنندگی و تدوین آن را بر عهده داشته و اکنون به عنوان نماینده سینمای تایوان برای اسکار ۲۰۲۶ انتخاب شده است. این موضوع نشان می‌دهد که بیکر حتی در اوج هیاهوی جوایز شخصی‌اش، همچنان درگیر جنبه‌های فنی سینما بوده است.

Deadline

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست