مبارزات سایلنت هیل اف، بهتر از بازسازی سایلنت هیل ۲
منتقدان حسابی از سیستم مبارزات «سایلنت هیل اف» تعریف کردهاند! به نظر میرسد این بازی جدید با اضافه کردن چند المان کلیدی، موفق شده همان جایی بدرخشد که بازسازی «سایلنت هیل ۲» در آن ضعیف عمل کرده بود.
بازی ترسناک و مورد انتظار «سایلنت هیل اف» (Silent Hill f) که به تازگی عرضه شده، نه تنها به خاطر داستان و اتمسفر، بلکه برای سیستم مبارزات خود نیز با تحسین روبرو شده است. تحلیلگران معتقدند که این بازی موفق شده تجربهای عمیق و پرتنش را ارائه دهد که یک پیشرفت بزرگ نسبت به سیستم مبارزات بازسازی «سایلنت هیل ۲» (Silent Hill 2 Remake) محسوب میشود.
سیستم مبارزات در بازسازی «سایلنت هیل ۲» به دلیل سادگی بیش از حد و شبیه بودن به یک «رویداد فوری» (quick-time event) مورد انتقاد قرار گرفته بود. اما «سایلنت هیل اف» با اضافه کردن چند لایه استراتژیک، این ضعف را برطرف کرده است.
این بازی که هیچ سلاح گرمی ندارد، بازیکن را مجبور میکند تا با مدیریت دقیق موارد زیر، در مبارزات تن به تن زنده بماند:
نوار استقامت: برای حمله، جاخالی دادن و دویدن مصرف میشود.
دوام سلاحها: سلاحها میشکنند و بازیکن باید به دنبال جایگزین یا کیت تعمیر باشد.
نوار سلامت روان: منبعی که میتوان با قربانی کردن آن، حملات قدرتمندتری را اجرا کرد.
این مکانیکها، هر مبارزه را به یک چالش نفسگیر و استراتژیک تبدیل کرده و ثابت میکند که یک بازی ترسناک نیز میتواند سیستم مبارزات درگیرکنندهای داشته باشد.
منبع: GameRant