پیشنمایش سایلنت هیل اف ترکیبی از وحشت و زیبایی
اولین پیشنمایش گیمپلی «سایلنت هیل اف» یک تجربه ترسناک جاهطلبانه با اتمسفری بینظیر و داستانی جذاب را نوید میدهد، اما سیستم مبارزات آن نیازمند اصلاحات جدی است.
یک فضای جدید و یک داستان کلاسیک
در یک پیشنمایش پنج ساعته از بازی «سایلنت هیل اف» (Silent Hill f)، مشخص شد که این نسخه جدید با انتقال داستان به یک شهر روستایی در ژاپن دهه ۱۹۶۰، فضایی کاملاً تازه را ارائه میدهد. بازیکنان کنترل هیناکو شیمیزو، یک نوجوان با گذشتهای دردناک را بر عهده میگیرند و داستان بازی با همان حس و حال روانشناختی و رازآلود کلاسیک سری «سایلنت هیل» روایت میشود. دنیای دیگر (Otherworld) بازی نیز این بار با الهام از اساطیر ژاپنی طراحی شده است.
شاهکار در طراحی هنری و صدا
دو نقطه قوت اصلی بازی، طراحی بصری و صوتی آن است. بازی با ترکیبی استادانه از «زیبایی طبیعی» و «وحشت گروتسک»، اتمسفری منحصربهفرد خلق کرده است. طراحی صدای سهبعدی نیز به عنوان یکی از بهترینهای ژانر وحشت توصیف شده که نقشی کلیدی در ایجاد ترس ایفا میکند.
مبارزاتی که نیاز به کار دارد
با این حال، سیستم مبارزات بازی که کاملاً بر روی سلاحهای سرد و جاخالی دادن متمرکز است، با مشکلات جدی روبرو است. بزرگترین مشکل، سیستم مدیریت استقامت (Stamina) است که بسیار محدودکننده بوده و در مبارزه با باسها، بازیکن را حتی پس از جاخالیهای موفق، بدون توانایی برای ضدحمله رها میکند. این موضوع باعث شده تا مبارزات، بهخصوص در باسفایتها، طولانی و خستهکننده شوند.
در مجموع، «سایلنت هیل اف» پتانسیل تبدیل شدن به یک شاهکار ترسناک را دارد، به شرطی که توسعهدهندگان بتوانند مشکلات بخش مبارزات آن را پیش از عرضه نهایی برطرف کنند.
منبع: Game Rant