نبرد ستاره و کارگردان در دوران جدید نتفلیکس
جدایی مایکل بی از فیلم ویل اسمیت، «سریع و رها»، نمونه بارزی از کشمکش قدرت بین کارگردانان صاحبسبک و ستارههای بزرگ در دنیای پرهزینه و پرفشار فیلمسازی برای سرویسهای استریم است.
انصراف مایکل بی (Michael Bay) از کارگردانی فیلم «سریع و رها» (Fast and Loose) به دلیل اختلاف نظر با ویل اسمیت (Will Smith)، چیزی فراتر از یک مشکل تولید ساده است؛ این اتفاق، نمایانگر یک تنش بنیادین در هالیوود مدرن است: نبرد بین برند شخصی یک ستاره و دیدگاه هنری یک کارگردان.
تضاد در دیدگاه خلاقانه
ریشه این اختلاف، تفاوت در تعریف هویت فیلم بود. اسمیت، که موفقیت عظیم خود را مدیون ترکیبی از اکشن و کمدی است، به دنبال تقویت جنبههای کمدی فیلم بود. در مقابل، بی، که نامش با اکشنهای پرهزقوبرق و انفجارهای عظیم گره خورده، میخواست بر همان چیزی تمرکز کند که در آن استاد است. در دنیای سرویسهای استریم که قدرت یک ستاره برای جذب مخاطب حرف اول را میزند، اغلب این دیدگاه ستاره است که در نهایت پیروز میشود.
از همکاری تا جدایی
این جدایی از آن جهت کنایهآمیزتر است که این دو نفر با فیلم «پسران بد» (Bad Boys) در سال ۱۹۹۵، به صورت همزمان به شهرت رسیدند. در آن زمان، آنها یک زوج هنری مکمل بودند. اما امروز، پس از گذشت نزدیک به سه دهه، هر کدام به برندهای مستقلی تبدیل شدهاند که دیدگاههای تثبیتشده خود را دارند. اکنون نتفلیکس (Netflix) در موقعیت دشواری قرار گرفته و باید کارگردانی را پیدا کند که نه تنها بتواند یک فیلم موفق بسازد، بلکه با دیدگاه ستاره اصلی و تهیهکننده فیلم (اسمیت) نیز همسو باشد.
Deadline