وزارت امور اقتصادی و دارایی فرآیند حمایت از واحدهای تولیدی را با تمرکز بر کارگاههای زیر ۵۰ نفر آغاز کرده است. به گفته معاون حقوقی وزیر اقتصاد، واحدهای مشمول در سامانه مربوطه ثبتنام کردهاند و اجرای بسته حمایتی برای آنها در حال انجام است. همزمان، تدوین بسته دوم برای کارخانههای بزرگ با بیش از ۵۰ نیروی کار نیز در مراحل پایانی آمادهسازی قرار دارد.
به گزارش پلازا و به نقل از وزارت اقتصاد، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به اقدامات این وزارتخانه برای بازسازی و رونق بنگاههای اقتصادی که بر اثر جنگ آسیب دیده یا تعطیل شدهاند، اعلام کرد که تسهیلات در نظر گرفته شده به تدریج اختصاص یافته و پرداخت خواهد شد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اقتصاد تأکید کرد که بستههای مختلفی برای واحدهای آسیبدیده در نظر گرفته شده است. به گفته او، پس از برآورد دقیق خسارتها در سطح کشور و به تفکیک استانها، جزئیات کامل این بستهها توسط وزارت اقتصاد اعلام خواهد شد. همچنین مشوقهای مالیاتی و برنامههای تقویت سرمایهگذاری نیز در دستور کار قرار دارد.
