پایان عصر مکانیکهای گیمپلی منحصربهفرد
فومیتو اوئدا، کارگردان Shadow of the Colossus، معتقد است که «عصر مکانیکهای گیمپلی منحصربهفرد به پایان رسیده» و بازیهای مدرن باید بر روی بهبود ایدههای موجود تمرکز کنند.
یک دیدگاه بحثبرانگیز
فومیتو اوئدا (Fumito Ueda)، کارگردان افسانهای بازیهای هنری مانند «ایکو» (ICO) و «سایه کلوسوس» (Shadow of the Colossus)، دیدگاه بحثبرانگیز خود را درباره وضعیت فعلی صنعت بازی به اشتراک گذاشته است. به عقیده او، دوران خلق مکانیکهای گیمپلی کاملاً جدید و منحصربهفرد به پایان رسیده است.
تمرکز بر داستان و سبک بصری
اوئدا توضیح داد که بازیهای مدرن باید بیشتر بر روی «اصلاح» و «تعریف دقیقتر» ایدههای موجود تمرکز کنند تا اینکه به دنبال اختراع یک مکانیک کاملاً جدید باشند. او معتقد است که در حال حاضر، خلق «جلوههای بصری منحصربهفرد» و «روایت یک داستان متمایز» برای ساختن یک بازی بهیادماندنی، اهمیت بیشتری نسبت به مکانیکهای جدید دارد.
ستایشی از یک همکار
این اظهارات در جریان صحبتهای او درباره بازی جدید «To a T»، ساخته کیتا تاکاهاشی (Keita Takahashi)، خالق «کاتاماری داماشی» (Katamari Damacy)، مطرح شد. اوئدا، تاکاهاشی را تحسین کرد که برای روایت داستان بازی خود، «به مکانیکهای گیمپلی منحصربهفرد تکیه نکرده است».
میراث یک بازیساز هنری
این دیدگاه از سوی کارگردانی مطرح میشود که خود با خلق بازیهایی با مکانیکهای بسیار نوآورانه در زمان خود، به شهرت رسیده است. استودیوی جدید او، «جندیزاین» (GenDesign)، در حال حاضر بر روی یک بازی علمی-تخیلی جدید کار میکند که اولین بار در «گیم اواردز ۲۰۲۴» (The Game Awards 2024) به نمایش درآمد.
منبع: Eurogamer