مشکل کالدرون‌ها در سری بازی Horizon

تیم پلازا - انتشار: 24 تیر 1404 12:40
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

کالدرون‌های سری Horizon با وجود پتانسیل بالا، از تکراری بودن و پاداش‌های ضعیف رنج می‌برند. الهام گرفتن از معبدهای بازی Zelda می‌تواند این مشکل را در Horizon 3 حل کند.

کالدرون‌ها: یک ایده با پتانسیل استفاده‌نشده

مراحل «کالدرون» (Cauldron) یکی از بخش‌های اصلی و منحصربه‌فرد در سری بازی‌های «هورایزن» (Horizon) هستند. این تأسیسات زیرزمینی که توسط هوش مصنوعی هفائستوس (HEPHAESTUS) کنترل می‌شوند، مکان‌هایی هستند که ایلوی (Aloy) با نفوذ به آن‌ها، قابلیت کنترل ماشین‌های جدید را به دست می‌آورد. با این حال، این مراحل با وجود اهمیتشان، از مشکلاتی در طراحی رنج می‌برند.

ضعف‌های طراحی کنونی

یکی از انتقادات اصلی به کالدرون‌ها، یکنواختی و تکراری بودن آن‌ها در طول دو بازی «هورایزن زیرو داون» (Horizon Zero Dawn) محصول ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) و «هورایزن فوربیدن وست» (Horizon Forbidden West) محصول ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) است. اکثر آن‌ها ساختار مشابهی از معماهای ساده و یک باس‌فایت نهایی دارند. علاوه بر این، پاداش‌های به دست آمده از آن‌ها، به جز قابلیت اورراید کردن ماشین‌ها، معمولاً به قطعات ساده و آیتم‌های معمولی محدود می‌شود که انگیزه کافی برای تکمیل آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

یک الگوی موفق: معبدهای Zelda

در مقابل، بازی «افسانه زلدا: اشک‌های پادشاهی» (The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom) با «معبدهای نور» (Shrines of Light) خود یک الگوی موفق را به نمایش می‌گذارد. این معبدها که تعدادشان بسیار زیاد است، از نظر طراحی، طول و نوع چالش (از معماهای پیچیده تا مبارزات) بسیار متنوع هستند و پاداش‌های ارزشمندی مانند زره‌ها و آیتم‌های کمیاب را به بازیکن ارائه می‌دهند.

راه حل برای Horizon 3

بازی «هورایزن ۳» می‌تواند با الهام از این الگو، کالدرون‌های خود را متحول کند. معرفی تعداد بیشتری کالدرون کوچک اما متنوع، با معماهای پیچیده‌تر و پاداش‌های ارزشمندتر مانند سلاح‌ها و زره‌های کمیاب، می‌تواند این بخش از بازی را از یک وظیفه تکراری به یکی از جذاب‌ترین بخش‌های آن تبدیل کند.

منبع: Game Rant

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست