ماشین تبلیغاتی مرد عنکبوتی ۴ با قدرت به کار افتاد

تیم پلازا - انتشار: 13 مرداد 1404 10:13
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

مجموعه اخبار و تصاویری که در چند روز گذشته از «مرد عنکبوتی ۴» منتشر شده، یک کمپین بازاریابی حساب‌شده و بسیار مؤثر از سوی سونی و مارول برای ایجاد هیجان حداکثری است.

یک استراتژی سه‌مرحله‌ای

به جای یک رونمایی بزرگ، سونی و مارول استراتژی چندمرحله‌ای هوشمندانه‌ای را برای شروع تبلیغات «مرد عنکبوتی: روزی کاملاً نو» (Spider-Man: Brand New Day) در پیش گرفتند:

۱. مرحله اول: خبر بزرگ برای طرفداران سرسخت (جمعه): اعلام خبر حضور هالک و اسکورپیون، ابتدا رسانه‌های تخصصی و طرفداران پر و پا قرص را به وجد آورد و بحث‌های زیادی را در اینترنت به راه انداخت.

۲. مرحله دوم: رونمایی بصری برای همه (شنبه): یک روز بعد، با انتشار ویدیوی رونمایی از لباس جدید، به این هیجان یک جنبه بصری و همه‌فهم داده شد که برای تمام مخاطبان جذاب بود.

۳. مرحله سوم: ارتباط شخصی با ستاره (یکشنبه): در نهایت، با انتشار عکس‌های پشت صحنه توسط خود تام هالند (Tom Holland)، یک ارتباط مستقیم و صمیمی با طرفداران برقرار شد و به آن‌ها حس حضور در کنار ستاره محبوبشان را داد.

سلطه بر چرخه اخبار

این رویکرد باعث شد که «مرد عنکبوتی» برای سه روز متوالی، خبر اصلی دنیای سرگرمی باقی بماند و هیجان را به صورت موجی و پایدار افزایش دهد. این یک نمونه کامل از بازاریابی مدرن در عصر دیجیتال است که نشان می‌دهد چگونه می‌توان با زمان‌بندی دقیق و ارائه انواع مختلف محتوا، یک فیلم را مدت‌ها پیش از اکرانش به یک رویداد بزرگ تبدیل کرد.

منبع: The Hollywood Reporter

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست