گزارشهای جدید از پشت صحنه دنیای سینمایی مارول نشان میدهد که صحنه پس از تیتراژ فیلم «تاندربولتز» (Thunderbolts*)، چیزی فراتر از یک تیزر ساده برای فیلم بعدی انتقامجویان بوده است؛ این صحنه در واقع آزمونی موفق برای استراتژی جدید تولید مارول بوده است. گاوین بوکه، طراح تولید «انتقامجویان: روز قیامت»، در گفتگو با پادکست «یانگ ایندی کرونیکلز» فاش کرد که این سکانس به دلیل محدودیت زمانی شدید در مرحله پستولید (تنها سه روز فرصت)، مجبور شد کاملاً به صورت فیزیکی و بدون تکیه بر جلوههای ویژه کامپیوتری ساخته شود.
در این صحنه که مقدمهای بر وقایع «روز قیامت» است، بازیگران در محیطی قرار گرفتند که نمای شهر نیویورک در پشت پنجرهها کاملاً واقعی و فیزیکی (Physical Backing) بود و حتی مانیتورهایی که ورود سفینه «چهار شگفتانگیز» را نشان میدادند، تصاویر واقعی پخش میکردند. بوکه میگوید واکنش بازیگران به این فضا دیدنی بود: «آنها میگفتند این اولین بار است که در یک صحنه مارول هستیم و همه چیز واقعاً وجود دارد و میتوانیم به هر جایی برویم.»
این تجربه موفق باعث شد تا برادران روسو متقاعد شوند که این روش را به کل پروژه عظیم «انتقامجویان: روز قیامت» تعمیم دهند. استفاده از دکورهای واقعی و تکنیکهای کلاسیک سینمایی، به جای استفاده افراطی از پرده آبی، نشاندهنده بلوغ فنی و بازگشت به ریشههای سینمای بلاکباستری است. فیلم «تاندربولتز» که حکم پیشدرآمدی بر وقایع ویرانگر «روز قیامت» دارد، قرار است در تابستان ۱۴۰۴ اکران شود و راه را برای نبرد نهایی انتقامجویان هموار کند.
Screen Rant
