آیا بازی جدید بازی تاج و تخت اشتباهات مردگان متحرک را تکرار می‌کند

تیم پلازا - انتشار: 25 خرداد 1404 18:52
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

بازی جدید «بازی تاج‌وتخت: جنگ برای وستروس» به عنوان یک شبیه‌ساز برای «بازنویسی پایان» سریال تلویزیونی معرفی شده است. با این حال، این ایده به طرز خطرناکی شبیه به بازی «مردگان متحرک: سرنوشت‌ها» است که دقیقاً به همین دلیل با شکست مواجه شد.

(توجه: این مطلب حاوی اسپویلرهایی از سریال‌های «بازی تاج و تخت» و «مردگان متحرک» است.)

درس‌هایی از «سرنوشت‌های» شکست‌خورده

بازی «مردگان متحرک: سرنوشت‌ها» (The Walking Dead: Destinies) که در اواخر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، به بازیکنان وعده می‌داد که می‌توانند رویدادهای اصلی سریال را تغییر دهند. اما در عمل، این بازی به دلیل ارائه «توهم انتخاب» با انتقادات شدیدی روبرو شد. بازیکنان می‌توانستند انتخاب کنند که کدام شخصیت‌ها زنده بمانند یا بمیرند، اما مسیر اصلی داستان، مانند رویارویی با فرماندار، بدون تغییر باقی می‌ماند. این بازی همچنین با فشرده‌سازی عجولانه حدود ۵۰ قسمت از سریال در یک کمپین کوتاه، بسیاری از شخصیت‌ها و رویدادهای مهم را حذف کرده بود.

دام «توهم انتخاب» برای وستروس

بازی «جنگ برای وستروس» به بازیکنان اجازه می‌دهد تا سرنوشت کسی را که بر تخت آهنین می‌نشیند، تعیین کنند. اما هشدار این است که اگر این تنها نتیجه قابل تغییر باشد و رویدادهای منتهی به آن از پیش تعیین شده باشند، بازی به همان اندازه محدودکننده خواهد بود. یک بازی انتخاب‌محور واقعی، مانند «دیترویت: انسان شو»، باید دارای اثرات موجی باشد؛ به این معنا که اگر بازیکنی اجازه دهد ند استارک (Ned Stark) زنده بماند، این تصمیم باید اساساً داستان را برای همه شخصیت‌های دیگر تغییر دهد و از وقوع رویدادهایی مانند «جنگ پنج پادشاه» جلوگیری کند. با توجه به اینکه «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) باید هشت فصل از داستان‌های متراکم را پوشش دهد، چالش پیش روی آن حتی بزرگتر است.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست