استودیوی لهستانی «سیدی پراجکت رد» (CD Projekt Red) که پس از عرضه نه چندان موفق سایبرپانک ۲۰۷۷ در حال بازسازی اعتبار خود است، بار دیگر بر وعدهای بزرگ و جاهطلبانه تأکید کرد. طبق جدیدترین گزارش مالی این شرکت که در اوایل آذر ۱۴۰۴ (نوامبر ۲۰۲۵) منتشر شد، سازندگان گرالت متعهد شدهاند که سهگانه جدید دنیای «ویچر» (The Witcher) را در بازهای کوتاه و فشردهی ۶ ساله روانه بازار کنند.
مایکل نواکوفسکی، مدیرعامل مشترک سیدی پراجکت، در جریان کنفرانس سرمایهگذاران تأیید کرد که استراتژی اعلام شده در سال ۲۰۲۲ (۱۴۰۱) همچنان پابرجاست. بر این اساس، پس از انتشار اولین قسمت از حماسه جدید که با کد «Polaris» شناخته میشود، دو دنباله بعدی با فاصلههای زمانی کوتاه منتشر خواهند شد. با توجه به اینکه تولید تمامعیار قسمت چهارم ویچر در آبان ۱۴۰۳ (نوامبر ۲۰۲۴) آغاز شده است، تحلیلگران صنعت بازی پیشبینی میکنند که این بازی در اواخر سال ۱۴۰۶ (۲۰۲۷) به دست گیمرها برسد. این یعنی اگر همهچیز طبق برنامه پیش برود، پرونده این سهگانه تا سال ۱۴۱۲ (۲۰۳۳) بسته خواهد شد؛ سرعتی که در صنعت توسعه بازیهای تراز اول (AAA) مدرن کمنظیر است.
کلید اصلی این سرعت عمل، تغییر موتور بازیسازی از «REDengine» اختصاصی شرکت به «آنریل انجین ۵» (Unreal Engine 5) است. نواکوفسکی توضیح داد که قسمت اول سهگانه (ویچر ۴) وظیفه سنگین پایهگذاری تکنولوژی و ابزارها را بر دوش میکشد. پس از آن، تیم توسعه میتواند با استفاده مجدد از داراییهای گرافیکی (Assets) و مکانیکهای ساخته شده، پروسه ساخت قسمتهای پنجم و ششم را به طرز چشمگیری تسریع کند. این رویکرد به استودیو اجازه میدهد تا بر چالشهای فنی غلبه کرده و تمرکز بیشتری بر داستانسرایی داشته باشد؛ داستانی که شایعات قوی میگویند این بار حول محور شخصیت «سیری» (Ciri) در سنین بزرگسالی میچرخد، نه گرالت ریویا.
علاوه بر ویچر، نقشه راه سیدی پراجکت شامل پروژههای دیگری نیز میشود. دنباله بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ با کد «Orion» که توسط استودیوی جدید بوستون در حال ساخت است، زودتر از سال ۱۴۰۷ (۲۰۲۸) عرضه نخواهد شد و احتمالاً در فاصله بین ویچر ۴ و ۵ قرار میگیرد. همچنین پروژه چندنفره ویچر با کد «Sirius» و بازسازی نسخه اول ویچر (Witcher 1 Remake) نیز در صف تولید هستند. این حجم از پروژه نشان میدهد که لهستانیها قصد دارند دهه ۱۴۰۰ خورشیدی را به نام خود سند بزنند.
Game Rant
