اشتراک‌های سازمانی X دوگانه شد؛ معرفی طرح‌های جدید

تیم پلازا - انتشار: 15 مهر 1404 22:09
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

ایلان ماسک و تیم X همچنان در حال بازسازی مدل درآمدی این پلتفرم هستند. در تازه‌ترین تغییر، سرویس Verified Organizations به دو بخش مجزا تقسیم شده تا ساختار خدمات برای نهادهای دولتی و شرکت‌های تجاری شفاف‌تر شود. این تصمیم در حالی گرفته شده که X همچنان با کاهش درآمد تبلیغاتی روبه‌رو است و به دنبال ایجاد منابع درآمدی پایدارتر است.

شرکت X روز سه‌شنبه اعلام کرد که سرویس تأییدشده سازمانی (Verified Organizations) از این پس با دو نام جدید ارائه می‌شود:

  • Premium Business برای شرکت‌ها و برندها با نشان طلایی (Gold Checkmark)

  • Premium Organizations برای دولت‌ها و نهادهای بین‌المللی با نشان خاکستری (Grey Checkmark)

طرح Premium Business به سه سطح تقسیم می‌شود:

  1. Basic: با قیمت ۲۰۰ دلار در ماه، شامل ابزارهای پایه برای حضور کسب‌وکار در X

  2. Full Access: با قیمت ۱۰۰۰ دلار در ماه، شامل ویژگی‌هایی چون نشان وابستگان (Affiliate Badges)، پشتیبانی سریع، دسترسی به نام‌های کاربری ویژه و دفاع در برابر جعل هویت

  3. Enterprise: با قیمت متغیر و امکانات پیشرفته از جمله مدیریت اختصاصی حساب و ابزارهای تجزیه‌وتحلیل حرفه‌ای

X اعلام کرده که اشتراک Premium Business برای کمک به رشد برندها طراحی شده است. کاربران این طرح می‌توانند از ابزارهای نظارتی برای پیگیری در لحظه‌ی وضعیت صنعت و برند، دسترسی به هوش مصنوعی SuperGrok، و امکانات استخدامی جدید استفاده کنند.

همچنین، در آینده امکان خرید یا دریافت رایگان نام‌های کاربری غیرفعال نیز برای کاربران این طرح فراهم خواهد شد.

در سوی دیگر، اشتراک Premium Organizations با هزینه‌ی ماهانه ۱۰۰۰ دلار برای نهادهای رسمی و سازمان‌های بین‌المللی ارائه می‌شود. هر دو طرح برای مدت محدودی شامل طرح تشویقی می‌شوند که کاربران می‌توانند معادل هزینه‌ی اشتراک خود را به صورت اعتبار تبلیغاتی دریافت کنند. به گفته‌ی Seth Fuchs از تیم مهندسی X، این پلتفرم در حال ساخت فضایی است که سازمان‌ها بتوانند سریع‌تر رشد کنند و ارتباط مستقیمی با مخاطبان داشته باشند.

با معرفی طرح‌های Premium Business و Premium Organizations، X به‌وضوح در مسیر تبدیل‌شدن به پلتفرمی تجاری‌تر گام برمی‌دارد. این تغییر علاوه‌بر افزایش تنوع خدمات برای شرکت‌ها، می‌تواند منبع درآمد تازه‌ای برای X در شرایط کاهش تبلیغات باشد. با این حال، باید دید آیا کاربران حاضر خواهند بود برای نشان‌های رنگی و امکانات ویژه، چنین هزینه‌هایی را بپردازند یا خیر.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست