یوتیوب از قابلیت‌های جدید برای تولیدکنندگان محتوا رونمایی کرد

تیم پلازا - بروزرسانی: 25 شهریور 1404 19:00
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

یوتیوب در رویداد Made on YouTube مجموعه‌ای از قابلیت‌های تازه را برای بیش از 30 میلیون تولیدکننده محتوا معرفی کرد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید، تشخیص شباهت چهره است که ابتدا در سال 2024 معرفی شد و اکنون در قالب نسخه بتا در اختیار تمام اعضای YouTube Partner Program قرار می‌گیرد. این ابزار به تولیدکنندگان کمک می‌کند ویدئوهایی که بدون اجازه با استفاده از تصویر یا چهره آن‌ها ساخته شده‌اند شناسایی و حذف شوند. یوتیوب معتقد است این ویژگی می‌تواند به حفاظت از اعتبار و جلوگیری از گمراهی مخاطبان کمک کند.

ویژگی دیگر، Ask Studio است؛ یک چت‌بات هوشمند که به سازندگان برای تحلیل عملکرد کانالشان کمک می‌کند. این ابزار می‌تواند به پرسش‌هایی مانند «آخرین ویدئو چطور عمل کرده؟» یا «مخاطبان چه نظری درباره سبک ویرایش دارند؟» پاسخ دهد و راهکارهایی برای بهبود رشد کانال ارائه کند.

بخش Inspiration که سال گذشته معرفی شد، حالا گسترده‌تر شده و موضوعات پیشنهادی متناسب با کانال و رفتار مخاطبان ارائه می‌دهد. همچنین با به‌روزرسانی ویژگی A/B امکان تست هم‌زمان تا سه عنوان و تصویر بندانگشتی مختلف فراهم شده است. یوتیوب می‌گوید تاکنون بیش از 15 میلیون آزمایش توسط خالقان محتوا انجام شده است.

یوتیوب قابلیت همکاری میان پنج خالق محتوا روی یک ویدئو را هم معرفی کرده است؛ ویدئو به‌طور هم‌زمان در کانال تمام افراد نمایش داده می‌شود، اما درآمد نهایی به کانال منتشرکننده اختصاص خواهد داشت. در بخش زبان، قابلیت دوبله خودکار که اکنون از 20 زبان پشتیبانی می‌کند، ارتقا یافته و با استفاده از فناوری هماهنگ با حرکت لب‌ها، تجربه‌ای طبیعی‌تر ارائه می‌دهد. طبق آمار یوتیوب، مخاطبان بیش از 75 درصد زمان تماشا را به نسخه‌های دوبله‌شده اختصاص داده‌اند.

حرکت جدید یوتیوب نشان می‌دهد که این پلتفرم در تلاش است با ترکیب هوش مصنوعی و ابزارهای خلاقانه، مسیر رشد و امنیت تولیدکنندگان محتوا را هموارتر کند. از حفاظت هویت گرفته تا دوبله طبیعی و همکاری گروهی، هر ویژگی تازه نشان‌دهنده تلاش یوتیوب برای تقویت اعتماد و تعامل بیشتر میان سازندگان و مخاطبان است.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست