بیوگرافی الناز شاکردوست ؛ بررسی زندگی خصوصی، کارنامه هنری و حواشی او

الناز شاکردوست/بازیگران ایرانی مقیم خارج از کشور
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

الناز شاکردوست یکی از بازیگران زن حرفه‌ای ایرانی و جز زیباترین هنرپبشه‌های ایرانی محسوب می‌شود که تا کنون در فیلم‌های زیادی ایفای نقش داشته است. در ادامه مقاله پیش رو با بیوگرافی الناز شاکردوست همراه شما هستیم.

الناز شاکردوست بازیگر خوش چهره و موفق سینما و تئاتر ایران متولد سال 1363 است. او فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد و پس از آن وارد سینما شد. او در اوایل دوره بازیگری خود اغلب در نقش‌های ساده و تقریبا پیش پا افتاده ظاهر می‌شد، اما با این وجود طرفداران بسیاری داشت و مورد توجه مردم قرار گرفت. این روند به یکباره تغییر پیدا کرد و این بازیگر در فیلم‌های مهم‌تر و نقش‌های جذاب‌تری ظاهر شد. الناز شاکردوست بیشتر به خاطر بازی در فیلم عروس فراری محصول سال 1384 شناخته شد. در ادامه این مقاله به بررسی بیوگرافی الناز شاکردوست، زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی او پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی الناز شاکردوست

  • نام و نام خانوادگی: الناز شاکردوست
  • تاریخ تولد: 7 تیر 1363
  • الناز شاکردوست اصالتا اهل کجاست: این بازیگر اصالتا اهل تهران است.
  • سن الناز شاکردوست: 39 سال
  • قد الناز شاکردوست: 161 سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: مجرد، الناز شاکردوست تا کنون ازدواج نکرده و مجرد است.
  • پیج اینستاگرام الناز شاکردوست:  elnazshakerdoost@

زندگی نامه الناز شاکردوست

در این بخش زندگی خصوصی الناز شاکردوست از ابتدای کودکی تا به امروز را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با این هنرمند محبوب و دوست داشتنی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

دوران کودکی و نوجوانی

خانم شاکردوست در تاریخ 7 تیر 1363 در محله پاسداران تهران متولد شد و از همان سنین پایین و کودکی به بازیگری علاقه‌مند بود. پدر الناز شاکردوست تاجر ابزار آلات صنعتی و مادرش، فاطمه محتشمی، خانه‌دار است و در یک خانواده 5 نفره بزرگ شده است. او یک برادر بزرگتر از خود به نام علی و یک خواهر کوچکتر به نام الیکا دارد.

زندگینامه الناز شاکردوست / کودکی الناز شاکردوست

کودکی الناز شاکردوست سرشار از علاقه به هنر بود و برای تحصیلات دانشگاهی، حوزه مورد علاقه خود یعنی هنر را انتخاب کرد. او بسیار درسخوان بود و با رتبه 11 در کنکور هنر، در رشته نمایش و طراحی صحنه در دانشگاه آزاد تهران به تحصیل پرداخت. وی پس از چندین سال فعالیت در سینمای ایران به لندن سفر کرد تا تحصیلات خود را در رشته هنر ادامه دهد.

در ادامه بیوگرافی الناز شاکردوست می‌خوانیم او در خارج از ایران در یک دوره مهاجرت و دوری از سینما، مدرک فوق لیسانس خود در رشته هنر را از دانشگاه لندن انگلستان گرفت و مجددا به کشور بازگشت تا فعالیت‌ بازیگری خود در سینما را از سر بگیرد. در واقع الناز شاکردوست پس از بازگشت از لندن در بازیگری پیشرفت کرد و در نقش‌های جدی‌تر و موفقی به ایفای نقش پرداخت. این غیبت چندین ساله نقش موثری در رشد و شکوفایی او داشت و پس از بازگشت به ایران بسیار خوش درخشید و محبوبیتش در میان مردم، بیش از پیش شد.

زندگی شخصی

ادامه بیوگرافی الناز شاکردوست را با زندگی شخصی او جلو می‌بریم. این بازیگر از جمله بازیگرانی است که از زندگی شخصی و خانوادگی خود اطلاعات و عکس‌های زیادی منتشر نمی‌کند و همیشه حریمی را برای خود و خانواده‌اش قائل است. او تنها گاهی اوقات از خواهر و برادر خود عکس منتشر می‌کند و یا درباره کارهایش در حوزه بازیگری اطلاعاتی را به هواداران خود می‌دهد. با این وجود همیشه شایعات و اخبار کذب بسیاری درباره همسر الناز شاکردوست شنیده می‌شود که هیچ کدام از آنها تا کنون صحت نداشته است. اما در سال 1402 در عکسی که خانم بازیگر منتشر کرد، یک حلقه در دست چپ او دیده شد. این هنرپیشه هیچ خبری تا کنون درباره ازدواج خود نداده است اما امکان ازدواج الناز شاکردوست وجود دارد.

الناز شاکردوست اصالتا اهل کجاست

زندگی شغلی الناز شاکردوست

در ادامه بیوگرافی الناز شاکردوست به بررسی زندگی شغلی، فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر آثار او می‌پردازیم.

آغاز بازیگری و ورود به سینما

همانطور که اشاره کردیم، الناز شاکردوست از همان ابتدای کودکی و نوجوانی به هنر و بازیگری علاقه داشت و در سنین نوجوانی در تئاترهای مختلفی بازی کرد. در واقع فعالیت‌ هنری این بازیگر محبوب با بازی در تئاتر آغاز شد و پس از آن نیز به عرصه بازیگری و سینما ورود کرد. اولین تجربه سینمایی الناز شاکردوست در سن 20 سالگی او یعنی در سال 1383 رقم خورد که در فیلم «گل یخ» در مقابل دوربین کیومرث پوراحمد قرار گرفت. الناز شاکردوست در این فیلم برای اولین بار در مقام بازیگر در سینما حضور پیدا کرد و با محمدرضا گلزار و گوهر خیراندیش همبازی شد.

بازی در فیلم گل یخ به عنوان اولین تجربه جدی الناز شاکردوست در عرصه بازیگری، تجربه بسیار موفق و درخشانی بود و در واقع سکوی پرتاب او در بازیگری محسوب می‌شود. او به واسطه بازی در این فیلم توسط کارگردانان مطرح دیگری شناخته شد و توانست در سال 1383 در چندین فیلم سینمایی دیگر نیز حضور پیدا کند. فیلم سینمایی «مجردها» به کارگردانی اصغر هاشمی و فیلم «عروس فراری» به کارگردانی بهرام کاظمی، تجارب بعدی الناز شاکردوست در سینما بودند که او را به شهرت و محبوبیت نسبی رساندند.

الناز شاکردوست پس از آن در آثار متعددی به ایفای نقش پرداخت و بسیار پرکار شد، به طوری که در طول یک سال در چندین اثر سینمایی حضور پیدا می‌کرد و یکی از بازیگران پرکار و فعال دهه 80 محسوب می‌شد. اما این تعدد حضور در فیلم‌های سینمایی مختلف به تدریج کیفیت کارهای او را پایین آورد و رفته و رفته شاهد حضور وی در فیلم‌های سطح پایین‌تر و با داستان‌های تکراری بودیم. اما در این میان در فیلم‌های پرمخاطب و درخشانی همچون «خدا نزدیک است» به کارگردانی علی وزیریان و «اتوبوس شب» به کارگردانی کیومرث پوراحمد حضور پیدا کرد.قد الناز شاکردوست

الناز شاکر دوست دو سال پس از بازی در فیلم سینمایی گل یخ، در سال 1385 برای بازی در فیلم اتوبوس شب مجددا در مقابل دوربین کیومرث پوراحمد قرار گرفت و نقش کوتاهی را ایفا کرد. در این فیلم بازیگران مطرحی چون زنده‌ یاد خسرو شکیبایی و محمدرضا فروتن حضور داشتند و کسب تجربه بازیگری از این اساتید برای او فرصت بسیار مغتنمی بود. فیلم های الناز شاکردوست در طول دهه 80 اغلب درجه دو و یا کمدی بودند و فیلم‌هایی مانند «قاعده بازی»، «بی وفا»، «کیش و مات» و «دو خواهر» در دسته کارهای طنز او قرار می‌گیرند.

در طول همان سال‌ها و در دهه 80 الناز شاکردوست و محمدرضا گلزار در چندین فیلم سینمایی مانند «گل یخ»، «مجنون لیلی» و «دو خواهر» با یکدیگر همکاری کردند. همین همکاری‌ها و حضور در کنار محمدرضا گلزار و سایر بازیگران مطرح سینما موجب شد تا الناز شاکردوست طرفداران بیشتری پیدا کند و به شهرت برسد. پس از آن دیگر به یک بازیگر پولساز تبدیل شد و حضور او در فیلم‌های سینمایی موجب فروش خوب آنها در گیشه می‌شد. هرچند در میان فیلم‌های او آثار ضعیف و سطح پایین نیز به چشم می‌خورد. گاهی چهره جذاب برای بازیگران خصوصا بازیگران زن مشکلات این چنینی به بار می‌آورد و مانع از رسیدن آن‌ها به جایگاه اصلیشان می‌شود.

بازی در فیلم شبی که ماه کامل شد

حضور الناز شاکردوست در فیلم شبی که ماه کامل شد را می‌توانیم به عنوان درخشان‌ترین و تاثیرگذارترین بازی او در کارنامه هنرش‌اش در نظر بگیریم. این فیلم در سال 1397 به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار ساخته شد که بر اساس داستان واقعی زندگی عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی بود. الناز شاکردوست در این فیلم نقش «فائزه منصوری» همسر عبدالحمید ریگی را به زیبایی هر چه تمام‌تر ایفا کرد و مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت.

این فیلم در جشنواره‌های متعدد حضور پیدا کرد و برنده جوایز مهمی شد. از جوایز الناز شاکردوست در طول سال‌های فعالیتش در سینما می‌توانیم به سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اشاره کنیم. جالب است بدانید مادر مرحومه فائزه منصوری از بازی هنرمندانه الناز شاکردوست در نقش دخترش تقدیر به عمل آورد و در جشنواره فجر از او تشکر کرد. علاوه بر شاکردوست، بازیگران و عوامل دیگر این فیلم مانند هوتن شکیبا (در نقش عبدالحمید ریگی)، نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی تهیه‌کننده این فیلم نیز برنده سیمرغ بلورین شدند.

الناز شاکردوست اصالتا اهل کجاست

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در نقش‌های فائزه و عبدالحمید ریگی در مقابل یکدیگر قرار گرفتند که حضور حرفه‌ای این دو هنرمند موجب درخشش این فیلم شد. الناز شاکردوست در جشن حافظ ۹۹ و بسیاری از جشنواره های اینچنین نیز جوایز زیادی کسب کرده، اما به طور قطع مهم ترین دست آورده این بازیگر دریافت سیمرغ بلورین نقش اول زن در سی هفتمین دور جشنواره فیلم فجر برای فیلم شبی که ماه کامل شد، است.

حضور الناز شاکردوست در فیلم «شبی که ماه کامل شد» در واقع درخشان‌ترین حضور او در سینما و نقطه عطف کارنامه هنری‌اش محسوب می‌شود. شاکردوست برای بازی در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. او پس از شبی که ماه کامل شد نیز در چندین فیلم موفق و پرفروش مانند مطرب به ایفای نقش پرداخت و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی شناخته می‌شود. از تئاترهای الناز شاکردوست نیز می‌توان به نمایش تئاتر گم و گور به کارگردانی امیر مهندسان در سال 1396 اشاره کرد. در ادامه به بررسی و معرفی آثار الناز شاکردوست می‌پردازیم.

فعالیت های اخیر خانم شاکردوست

در این قسمت بیوگرافی الناز شاکردوست می‌خوانیم که این بازیگر در سال 1401 با فیلم ابلق توانست توجه‌ها را به خود جلب کند و برنده بهترین بازیگر نقش اول زن جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایران شود. او همچنین فیلم یادگار جنوب را در کارنامه خود داشت که به سبب ایفای نقش در آن دیده شد. در سال 1402 نیز فیلم بی‌بدن او به جشنواره فجر رسید اما به دلیل رعایت نکردن برخی از قوانین، در بخش سودای سیمرغ نشان داده نشد. این بازیگر در سال 1402 با تئاتر آواز عاشقانه دختر دیوانه نیز بر روی صحنه دید شد.

فیلم های الناز شاکردوست

بیوگرافی الناز شاکردوست

در جدول زیر می‌توانید لیست فیلم‌های این بازیگر زیبا را مشاهده کنید.

سال تولیدنام فیلمنقش کارگردان
1382اینجا… آخر دنیاگلرخشراره یوسفی‌نیا
1383مجردهاژالهاصغر هاشمی
1383گل یخترگلکیومرث پوراحمد
1383عروس فراریسیمابهرام کاظمی
1384قتل آنلاینلیلامسعود آب‌پرور
1384چه کسی امیر را کشت؟عسلمهدی کرم‌پور
1384چند می‌گیری گریه کنیایرانشاهد احمدلو
1385قاعده بازیفرشتهاحمدرضا معتمدی
1385خدا نزدیک استلیلاعلی وزیریان
1385اتوبوس شبریحانهکیومرث پوراحمد
1385بی‌وفازهرهاصغر نعیمی
1386مجنون لیلیپروانهقاسم جعفری
1386در میان ابرهانوراروح‌الله حجازی
1386باد در علفزار می‌پیچدشوکاخسرو معصومی
1387شیرینتماشاگر سالن سینماعباس کیارستمی
1387از ما بهتراننسیممهرداد فرید
1387کیش و ماتپریساجمشید حیدری
1387کارناوال مرگناهیدحبیب‌الله کاسه‌ساز
1387دو خواهرمینامحمد بانکی
1387دلخوندلاراممحمدرضا رحمانی
1387حرکت اولسارافرهاد نجفی
1387پوستهروجامصطفی آل احمد
1388فاصلهمریمکامران قدکچیان
1388چراغ قرمزرویا، ستارهعلی غفاری
1388ناسپاسآنائلحسین هدایت
1388شرط اولنازنینمسعود اطیابی
1388سلام بر عشقالههاصغر نعیمی
1389بوی گندمگندممحمدرضا خاکی
1390تو و منمهشیدمحمد بانکی
1391رسواییافسانهمسعود ده‌نمکی
1392آتیش‌بازیمارالبهمن گودرزی
1393تابوبهارخسرو معصومی
1393مبارکگلپریمحمدرضا نجفی
1393اسب سفید پادشاهماریمحمدحسین لطیفی
1395خفه‌گیصحرافریدون جیرانی
1396سراسر شبمهتا، مریمفرزاد مؤتمن
1397شبی که ماه کامل شدفائزهنرگس آبیار
1397مطربزیبامصطفی کیایی
1397من می‌ترسمنسیمبهنام بهزادی
1399تی تیتی تیآیدا پناهنده
1399ابلقراحلهنرگس آبیار
1400آخرین تولدثریانوید محمودی
1401یادگار جنوبرعناپدرام پور امیری
1402بی‌بدنمرتضی علیزاده

سریال‌ های الناز شاکردوست

سالنام سریالنقشکارگردان
1389قلب یخیچیستامحمدحسین لطیفی
1390قلب یخیچیستامحمدحسین لطیفی
1391رالی ایرانیخودشآرش معیریان

تئاتر های الناز شاکردوست

الناز شاکردوست اصالتا اهل کجاست

سالنام تئاترکارگردان
1396گم و گورامیر مهندسان
1402آواز عاشقانه دختر دیوانهآروند ‌دشت ‌آرای

معرفی بهترین فیلم‌ های الناز شاکردوست

در این بخش از بیوگرافی الناز شاکردوست به بررسی فیلم‌های او می‌پردازیم. فیلم‌ های الناز شاکردوست از زمان شروع فعالیتش در حوزه بازیگری بسیار زیاد است و این هنرمند در کاراکترهای مختلفی به ایفای نقش پرداخته است. در ادامه این بخش بهترین فیلم های الناز شاکردوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. فیلم گل یخ

آثار تلویزیونی الناز شاکردوست / اسم فرزند الناز شاکردوست

  • سال ساخت: 1383
  • کارگردان: کیومرث پوراحمد
  • بازیگران: محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، ویشکا آسایش و گوهر خیراندیش

فیلم سینمایی گل یخ یکی از بهترین فیلم های الناز شاکردوست است که اولین تجربه بازیگری او نیز محسوب می‌شود. او با بازی در این فیلم به شهرت رسید و پیشنهادهای کاری زیادی دریافت کرد. داستان فیلم گل یخ درباره دختری به نام ترگل است که شرایط خانوادگی خوبی ندارد و عاشق پسری به نام عباس می‌شود، اما پدرش با ازدواج آنها مخالف است. ترگل با عباس از خانه فرار کرده و مخفیانه با او ازدواج می‌کند. اما یک اتفاق باعث چندین سال جدایی آنها می‌شود و در این میان نیز ترگل مجبور می‌شود دخترشان را به تنهایی بزرگ کند، اما…

2. فیلم بی وفا

همسر الناز شاکردوست / الناز شاکردوست ازدواج کرده

  • سال ساخت: 1385
  • کارگردان: اصغر نعیمی
  • بازیگران: حمید گودرزی، الناز شاکردوست، گوهر خیراندیش، فلامک جنیدی و محمدرضا هدایتی

فیلم سینمایی بی وفا نیز یکی دیگر از فیلم های الناز شاکردوست در سال‌های اولیه ورودش به سینما محسوب می‌شود که در زمان خود با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. او در این فیلم در نقش یک دختر جنوب شهری به ایفای نقش پرداخته است که گویش خاصی دارد و در نوع خودش جالب و جذاب بود. داستان فیلم بی‌وفا درباره پسری از خانواده ثروتمند است که مجبور می‌شود دختری از جنوب شهر را به خانواده خود معرفی کند و به آنها دروغ بگوید که قصد دارد با او ازدواج کند در حالی که حقیقت چیز دیگری است و…

3. فیلم خفگی

الناز شاکردوست قبل از عمل / همسر الناز شاکردوست

  • سال ساخت: 1395
  • کارگردان: فریدون جیرانی
  • بازیگران: نوید محمدزاده، الناز شاکردوست، پردیس احمدیه و ماهایا پطروسیان

فیلم سینمایی خفگی یکی از فیلم‌های جذاب و پرمخاطب الناز شاکردوست محسوب می‌شود که با نقش و گریمی متفاوت در آن ظاهر شده است. حضور او در این فیلم استعداد بازیگری‌اش را پس از چندین سال فعالیت در سینما به خوبی نشان داد و در کنار نوید محمدزاده توانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد. داستان فیلم خفگی درباره «صحرا مشرقی» زنی مجرد و رو به میانسالی است که در یک تیمارستان به عنوان پرستار کار می‌کند. روزی مردی به نام «مسعود» همسر خود را در این تیمارستان بستری می‌کند، اما رفتارهای آن زن بسیار مشکوک است و موجب کنجکاوی صحرا می‌شود. این کنجکاوی در نهایت باعث شکل‌گیری رابطه عاشقانه میان او و مسعود می‌شود و…

4. فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

الناز شاکردوست قبل از عمل / کودکی الناز شاکردوست

  • سال ساخت: 1397
  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدر عرفایی، شبنم مقدمی و پدرام شریفی

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد نیز بدون شک بهترین فیلم الناز شاکردوست در طول سال‌های فعالیت هنری‌اش در سینما است که سیمرغ بلورین را برای او به ارمغان آورد. این فیلم بر اساس داستان زندگی واقعی عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی رهبر گروه جندالله است که عاشق دختری به نام فائزه می‌شود و با ا ازدواج می‌کند. اما پس از مدتی تحت تاثیر حرف‌های بردارش قرار می‌گیرد و بعد از چندین سال زندگی مشترک، همسرش را به قتل می‌رساند.

5. فیلم مطرب

الناز شاکردوست در مطرب / همسر الناز شاکردوست کیست

  • سال ساخت: 1398
  • کارگردان: مصطفی کیایی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی، مهران احمدی و عایشه گل

فیلم سینمایی مطرب که پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است نیز یکی دیگر از آثار موفق این هنرمند محسوب می‌شود که در آن افتخار همکاری با استاد پرویز پرستویی را داشت. الناز شاکردوست در مطرب نقشی کمدی را ایفا کرده است که در زمان اکران مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان قرار گرفت. داستان این فیلم درباره مردی به نام «ابراهیم خوش لحن» است که از زمان جوانی آرزو داشت خواننده شود و به شهرت برسد. اما همیشه بدشانسی می‌آورد و مجبور می‌شود در مجالس به عنوان خواننده زیر زمینی آواز بخواند. اما پس از سال‌ها شرایطی مهیا می‌شود تا ابراهیم بتواند بر روی استیج برود و کنسرت برگزار کند.

6. فیلم تی تی

الناز شاکردوست ازدواج کرده

  • سال ساخت: 1398
  • کارگردان: آیدا پناهنده
  • بازیگران: الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر، هوتن شکیبا

تی تی یکی از جدیدترین آثار این بازیگر است که در سال 1398 به کارگردانی آیدا پناهنده ساخته شد. این اثر به دلیل این‌که اولین نمایش آن در سی‌ و سومین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۰ انجام شده بود، از راه یابی به بخش جوایز جشنواره فجر محروم ماند. این فیلم در جشنواره فیلم فجر در رده های بهترین فیلم و فیلم نامه قرار گرفت و منتقدان آن را تحسین کردند.

این فیلم درباره فیزیکدانی است که بر روی فرضیه ای درباره پایان جهان تحقیق می‌کند و در این راه با زنی باردار آشنا می‌شود که قصد دارد به بشریت کمک کند. تی تی در تیرماه 1401 اکران عمومی شد و تاکنون نزدیک 16 میلیارد فروش داشته است.

7. فیلم ابلق

قد الناز شاکردوست

  • سال ساخت: 1399
  • کارگردان: نرگس آبیار
  • بازیگران: بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، مهران احمدی و گلاره عباسی

نرگس آبیار باری دیگر فیلمی که الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در آن حضور دارند با نام ابلق ساخت. این فیلم در جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فقلم از نگاه تماشاگران را کسب کرد. داستان ابلق درباره زنی است که در حاشیه شهری بزرگ با خانواده اش زندگی می‌کند و اتفاقاتی برای آنان پیش می‌آید. ابلق در مرداد 1401 اکران شد و تاکنون بالغ بر 5 میلیارد فروش داشته است.

معرفی بهترین سریال های الناز شاکردوست

در این بخش از بیوگرافی الناز شاکردوست به بررسی سریال‌های او می‌پردازیم. جالب است بدانید الناز شاکردوست تا کنون در صدا و سیما و تلویزیون هیچ فعالیتی نداشته و از آثار تلویزیونی او تنها می‌توانیم به حضور او در سریال «قلب یخی» و «رالی ایرانی» برای نمایش خانگی اشاره کنیم.

در ادامه این بخش به معرفی سریال های الناز شاکردوست می‌پردازیم.

1. سریال قلب یخی

سریال های الناز شاکردوست

  • سال انتشار: 1389 و 1391
  • کارگردان: محمدحسین لطیفی
  • بازیگران: مهران مدیری، الناز شاکردوست، حمید گودرزی، آشا محرابی و حسین یاری

این سریال اولین سریال نمایش خانگی ایرانی بود که توسط محمدحسین لطیفی کارگردانی شد. در خلاصه داستان این سریال اجتماعی و طنز آمده دختری که در یک مزون زنانه کار می‌کند، دزدیده می‌شود. پسر صاحب مزون در یک درگیری به زندان افتاده و دخترش وکالت قاتلی که خانواده خود را به قتل رساده بر عهده می‌کیرد. در همین حین جسد مانکن دیگری به نام چیستا ( الناز شاکردوست) یافت می‌شود و …

2. سریال رالی ایرانی

تئاترهای الناز شاکردوست

  • سال انتشار: 1391
  • کارگردان: سعید ابوطالب
  • بازیگران: سیروان خسروی، الناز شاکردوست، بهنوش بختیاری، فرزاد حسنی و محمدرضا فروتن

این سریال اولین رئالیتی شوی ایرانی به کارگردانی سعید ابوطالب بود که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد. در این رئالیتی شو سه گروه دو نفره از هنرمندان کشورمان شامل محمدرضا فروتن و سیروان خسروی، الناز شاکر دوست و بهنوش بختیاری و همچنین نیما فلاح و سحر ولدبیگی در مکان‌های مختلف با هم به رقابت می‌پردازند و فرزاد حسنی به عنوان داور و مجری آن‌ها را همراهی می‌کند.

جوایز و افتخارات الناز شاکردوست

جوایز و افتخارات الناز شاکردوست

در این بخش از بیوگرافی الناز شاکردوست جوایزی که این بازیگر تا کنون دریافت کرده و نامزد شده است را برای شما قرار می‌دهیم.

سال دریافتنام فیلمعنوان جایزهوضعیت
1384مجردهاتندیس زرین جشن خانه سینما بهترین بازیگر نقش مکمل زننامزد
1385چه کسی امیر را کشتتندیس زرین جشن خانه سینما بهترین بازیگر نقش مکمل زننامزد
1386باد در علفزار می‌پیچدسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجرنامزد
1387در میان ابرهاتندیس زرین جشن خانه سینما بهترین بازیگر نقش اول زننامزد
1394تابولوح تقدیر و جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو آمریکابرنده
1396مبارکتندیس بهترین بازیگر زن جشن حافظبرنده
1396خفه‌گیتندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایراننامزد
1397شبی که ماه کامل شدسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجربرنده
1398من می‌ترسمسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجرنامزد
1398شبی که ماه کامل شدتندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایرانبرنده
1399ابلقسیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجرنامزد
1401تی تیتندیس جشن انجمن منتقدان و نویسندگان ایرانبرنده

اخبار و حواشی الناز شاکردوست

در ادامه بیوگرافی الناز شاکردوست با برخی از اخبار و حواشی این بازیگر زیبا و مشهور ایرانی همراه شما هستیم.

شایعات پیرامون عمل زیبایی شاکر دوست

الناز شاکردوست قبل عمل

یکی از شایعاتی که همواره پیرامون این بازیگر ایرانی بوده، جریان عمل های جراحی زیبایی او است. شایعه شده بود که چهره این بازیگر حاصل عمل های زیاد و کاملا غیرطبیعی است، حتی عکسی هم به عنوان الناز شاکردوست قبل عمل پخش شده بود که در بالا می‌توانید آن را مشاهده کنیم. اما حقیقت خیلی ساده آشکار می‌شود. چهره غیرطبیعی کاملا از طبیعی مشخص است و به نظر نمی‌رسد که این بازیگر زن، عمل جراحی خاصی داشته باشد. البته نوع پوشش و آرایش، گاه می‌تواند از فردی یک انسان دیگر بسازد. اما عکسی که در اینترنت به عنوان‌ عکس قبل از عمل این بازیگر پخش می‌شود، یکی از گریم های خانم بازیگر است.

شایعه ازدواج با سیروان خسروی

یکی از شایعات درباره این که همسر الناز شاکردوست کیست در سال 1391 پخش شد و در زمان پخش مسابقه رالی ایرانی به کارگردانی آرش معیریان بود که برای شبکه نمایش خانگی ساخته می‌شد. او و سیروان خسروی در این مسابقه باهم کل‌ کل داشتند و به صورت غیر مستقیم یکدیگر را تخریب می‌کردند. اما همین کل کل‌ها زمینه‌ساز گسترش اخبار و شایعاتی درباره رابطه و حتی ازدواج آن‌ها با یکدیگر شد و مدتی مخاطبان را سرگرم کرد. هانطور که گفته شد شایعات ازدواج و فرزند الناز شاکردوست همگی بی‌اساس هستند.

حاشیه الناز شاکر دوست در جشنواره فیلم فجر 1402

یکی از حواشی‌ای که پیرامون این بازیگر وجود دارد و این روزها حسابی بحث برانگیز شده، حضور او در در پردیس کوروش در زمان اکرات فیلم بی‌بدن بود. قضیه از آنجایی شروع می‌شود که فیلم بی‌بدن در سال 1402 با حضور الناز شاکردوست تولید شد و تا دقیقه 90 قرار بود که جز فیلم‌های سودای سیمرغ باشد. اما به دلایل ضد و نقیضی این فیلم به قسمت مسابقه راه پیدا نکرد و تنها در بخش نگاه نو نمایش داده شد. مسئولان دلیل وارد نشدن این فیلم به سودای سیمرغ را تکمیل نشدن آن خواندند و گفتند فیلم با ضوابط جشنواره جلو نرفته بود. از سوی دیگر برخی منابع خبری اضافه نشدن فیلم را بخاطر موضوع جنجالی آن خواندند.

در این شرایط خانم شاکردوست زمان اکران فیلم به پردیس سینمایی رفت و در آنجا با گفتن سخنانی همه را شگفت زده کرد. او از عدم ورود فیلم خود به قسمت مسابقه، نادیده گرفته شدن و همچنین نداشتن دلیل منطقی برای رد آن گله داشت. این بازیگر معتقد بود به او تریبون آزادی برای سخن گفتن نمی‌دهند و معتقد بود این عمل یک جنگ فرهنگی است. خانم شاکردوست بر این باور بود که جشنواره سال‌هاست به شکل فرهنگی برگزار نمی‌شود.

حرکت خانوم شاکردوست تازه نیست و مشابه این حرکت را سینماگران دیگری همچون مرحوم مهرجویی و ابراهیم حاتمی کیا نیز زده بودند. کارگردان و تهییه کننده فیلم بی‌بدن در واکنش به شایعه اینکه حرکت خانوم شاکردوست سیاه نمایی و بازی تبلیغاتی است، واکنش نشان دادند و آن را کذب خواندند.

حقایق پنهان الناز شاکردوست

در بخش پایانی بیوگرافی الناز شاکردوست به نکات جالب و حقایق زندگی او می‌پردازیم.

حادثه فیلمبرداری الناز شاکردوست

حادثه فیلمبرداری الناز شاکردوست / بیوگرافی الناز شاکردوست

وقتی این بازیگر در بیمارستان بستری شد، همه کنجکاو و نگران بودند تا بدانند بیماری الناز شاکردوست چیست. حادثه سر فیلمبرداری الناز شاکردوست یکی از اتفاقات ناگوار در طول دوره بازیگری این هنرمند بود که در سال 1396 در زمان فیلمبرداری فیلم سینمایی «دو طبقه روی پیلوت» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان اتفاق افتاد. حادثه افتادن الناز شاکردوست در حین بازی یکی از سکانس‌ها بود که او دچار حادثه شده و آسیب شدیدی به ستون فقراتش وارد می‌شود که موجب دررفتگی حاد دیسک کمر بین دو مهره نزدیک به مرکز نخاعش شد. او چندین ماه در بیمارستان بستری بود و تحت عمل جراحی و فیزیوتراپی قرار گرفت تا بهبودی کامل پیدا کرد.

ابتدا به نظر می‌رسید که این خبر یک شایعه از سوی مجلات زرد باشد، اما الناز شاکردوست با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود این خبر را تایید کرد و از مردم خواست تا برایش دعا کنند. اکثر هنرمندان سینما و تلویزیون در زمان بستری بودن الناز شاکردوست در بیمارستان به عیادتش رفتند و از او حمایت کردند.

حادثه‌ای دیگر در فیلم تابو

الناز شاکردوست در هنگام بازی در فیلم تابو نیز دچار حادثه شده است. او توسط یک گرداب به دریا کشیده شد و نزدیک بود غرق شود اما خوشبختانه مردم محلی او را بیرون کشیده و نجات دادند.

حمایت از همجنسگرایان

الناز شاکردوست در سال 1400 پس از انتشار خبر به قتل رسیدن یک پسر نوجوان همجنسگرا، به این موضوع واکنش نشان داد و در پیج اینستاگرام خود از افراد همجنسگرا و گروه ال‌جی‌بی‌تی حمایت کرد که البته با اخطار دادستانی تهران مجبور شد پست مربوطه را از صفحه خود پاک کند.

آلبوم عکس الناز شاکردوست

در این قسمت بیوگرافی الناز شاکردوست، عکس‌های او را برای شما خوانندگان عزیز پلازا قرار داده‌ایم. عکس الناز شاکردوست و برادرش را نیز می‌توانید در این قسمت مشاهده کنید.

کلام آخر

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. ما در این مقاله بیوگرافی الناز شاکردوست از زمان کودکی تا به امروز را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. همان‌طور که خواندید او از سال 1383 با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث پوراحمد وارد سینما شد. این هنرمند خوش چهره تا کنون در آثار سینمایی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است و طرفداران بسیاری دارد. آیا آثار الناز شاکردوست را دیده‌اید؟ شما کدام یک از فیلم های الناز شاکردوست را بیشتر دوست دارید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
فرهاد
.
10 شهریور 1402، 18:35
پاسخ
0
0
به نام خدای خوب ... قول می‌دهی یعنی چه . نه ...درسته داداش نیستم ...امشب ‌‌‌۹هست نه کمبود بودجه دارم بده بقیه بنویسم این چی . پا ....باید بگیرش خانم هنرپیشه‌‌‌‌‌‌....یه دفعه گاز میره‌... چرا. باشه حق باشماست بسم الله الرحمن الرحیم آن ایجاد الذین ‌‌‌‌‌ .....این چی ....پوک خشک .تو گلوش گیر کرده مثل عسل میبینی مثل کمان میمانی و جر میخورد آقا جون ....مواظب باش ....درخشانی با تو ام مواظب باش همری تو سینما ...بعید زیاد آقا جون برام بگیر همچین قفل می‌کنید ........خودتون تو اتاق بیرون ت. ماشین بعد لامبورگینی ویسک....
avatar
امیر
.
25 مرداد 1402، 20:37
پاسخ
1
0
میدونم الان النازم بی صبرانه منتظر اظهار نظر منی. این رو بگم که من نظری ندارم چونکه هروقت معرفت و انسانیت اینو داشتی که جواب محبت های منو با توهین و بی احترامی نده منم راجع به این شخص نظر میدم ..دلم شکسته خیلی هم شکسته ..خودش میدونه چرا..خیلی برام عزیز بودی ولی کجای دنیا آدمی کسیرو دوس داشته باشه ولی هرگاه میخوای بهش نزدیک بشی با بی توجهی و کلی بد گویی از خودت منزوی کنی .قضاوت اصلی رو بسپار بخدا ..ولی هنوزم من دوسش دارم و بهش احترام میزارم.فقط باید بگم چرا؟؟؟؟؟؟
avatar
الناز
.
20 آذر 1399، 15:18
پاسخ
2
1
الناز شاکردوست و سحر قریشی عالی ترینن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402