امکانی جدید در اپ استور : پیش سفارش اپلیکیشن ها 90 روز قبل از عرضه برنامه!

سفارش اپلیکیشن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپل اعلام کرد که کلیه توسعه دهندگان از این پس می توانند اپلیکیشن های خود را در اپ استور اپل برای پیش سفارش به نمایش بگذارند. در اصل پیش سفارش اپلیکیشن ها 90 روز قبل از عرضه برنامه برای توسعه دهندگان در اپ استور قابل اجرا است. اپل این اطلاعیه را در وبلاگ iTunes Connect به  همراه با چند خبر دیگر منتشر کرد.

 بازی Super Mario  جزو اولین اپلیکیشن هایی بود که قبل از انتشار، امکان پیش سفارش داشت. این روش، از سوی کاربران و توسعه دهندگان مورد استقبال قرار گرفت و به همین دلیل اپل تصمیم رفت امکان پیش سفارش اپلیکیشن ها را قبل از انتشار رسمی در اپ استور اضافه کند.

هم چنین بخوانید : افزایش 25 درصدی قیمت اپلیکیشن های اپ استور

توسعه دهندگان می توانند 90 روز قبل از انتشار رسمی برنامه های خود، اقدام به پیش فروش اپلیکیشن نمایند. توجه داشته باشید، امکان پیش فروش فقط برای برنامه های جدید قابل اجرا است و برنامه های موجود چنین امکانی را از سوی اپل دریافت نکرده اند.  اپل پیش تر در مورد این موضوع اطلاع رسانی کرده بود و حالا این ویژگی اجرایی تر هم می شود.

اپ استور

برای انجام این کار باید در صفحه اصلی، روی My Apps کلیک کنید، برنامه را انتخاب نمایید و گزینه قیمت و دسترسی را در ستون سمت چپ انتخاب کنید. گزینه پیش سفارش اپلیکیشن موردنظر برای شما قابل مشاهده می شود. البته در صورتی که آن اپلیکیشن جزو برنامه هایی باشد که پیش سفارش آن فعال شده باشد، می توانید گزینه پیش سفارش را مشاهده کنید.

گزینه پیش سفارش را انتخاب کنید تا تاریخ عرضه برنامه را ببینید .  سپس در گوشه سمت راست بالا، گزینه ذخیره را کلیک کنید. تاریخ انتشار برنامه از 2 روز تا 90 روز به شما نمایش داده می شود. در اصل تنها 90 روز مانده به عرضه اپلیکیشن، توسعه دهندگان می توانند اقدام به پیش فروش برنامه خود کنند.

هم چنین بخوانید : 187000 اپلیکیشن 32 بیتی موجود در اپ استور با iOS 11 کار نخواهند کرد

شما می توانید زودتر از موعد اقدام به پیش سفارش برنامه مورد نظر نموده و از قیمت و زمان دسترسی آن مطلع شوید.

شاید بپرسید چه دلیلی دارد که برخی توسعه دهندگان علاقمند هستند گزینه پیش سفارش را در برنامه های خود داشته باشند؟ چه نیازی به چنین کاری هست؟ باید به شما بگوییم بسیاری از توسعه دهندگان علاقمند هستند بدانند، رویکرد مخاطبان در مورد برنامه های جدید چیست؟ آیا نیازی به تهیه آن برنامه در بازار از سوی مخاطبان وجود دارد یا خیر ؟ با کمک این گزینه می توانند از سلایق و علایق کاربران پیش از عرضه برنامه مطلع شوند. هم چنین کاربران هم دوست دارند بدانند باید منتظر چه برنامه ای باشند و گاهی چنین پیش سفارش هایی کمک می کند تا به جای اینکه برای خرید یک برنامه هزینه کنند، ترجیح می دهند منتظر بمانند تا برنامه جدید با قابلیت های بیشتر به بازار بیاید.

در هر دو حالت هم به نفع توسعه دهندگان و هم به نفع کاربران خواهد بود.

علاوه بر پیش سفارش برنامه ها، اپل ویژگی های جدیدی را برای فروش برنامه ها ایجاد کرده است. مثلا برای تمدید اشتراک تغییراتی را در نظر دارد که بخشی از آن اجرایی شده است.

این اطلاعات و تغییرات از سوی اپل در با تمام جزئیات مربوط به ویژگی های جدید در حال حاضر در  iTunes Connect ارائه شده است.

به نظر شما با ارائه این قابلیت های جدید، توسعه دهندگان تا چه حد می توانند در تولید و ارتقا برنامه های کاربردی موفق تر عمل کنند؟ آیا این تغییرات در بهبود برنامه ها تاثیری خواهد داشت ؟ آیا کاربران در انتخاب برنامه ها بهتر و راحت تر عمل خواهند نمود؟

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025