پیشنهادات با زمان محدود در همه جا وجود دارد. احتمالاً برای تخفیفات شب یلدا چندین مورد را دیدهاید. آنها به قدری رایج هستند که گاهی اوقات اگر یک پیشنهاد دارای مولفه زمانی نباشد، احساس عجیبی میکنید. پیشنهادات ویژه، علیرغم اینکه یک روش بازاریابی رایج هستند، اما هنوز توسط همه برندها اجرا نمیشود. یکی از اجزای مهم پیشنهاد زمانی محدود، ارسال پیامک با استفاده از پنل پیامکی خواهد بود.
امروز، ما آنچه برای ارائه یک پیشنهاد زمانی محدود، متقاعدکننده و موثر، در ارسال پیامکی برای افزایش فروش و سود نیاز است را بررسی خواهیم کرد. در ادامه، برخی از موثرترین پیشنهادات را به تفصیل شرح خواهیم داد و به شما کمک میکنیم از تلههای رایج در بازاریابی اجتناب کنید.
فهرست عناوین مطلب:
پیشنهاد زمان محدود چیست؟
این نوع تبلیغات دقیقاً همان چیزی است که از اسم آن پیداست. شما یک پیشنهاد جذاب ایجاد میکنید، به عنوان مثال، 15٪ تخفیف برای سفارشات شب یلدا ارائه میدهید و سپس، آن را برای مدت زمان محدودی در دسترس قرار میدهید.
چرا پیشنهادات زمانی محدود موثر هستند؟
پیشنهادات زمانی مردم را با چیزهایی که هوس خرید آن را کردهاند و کمیاب هستند، خوشحال میکند. هنگامی که یک معامله خوب را با محدودیت زمانی ترکیب میکنید، یک فرمول مطمئن و یک فوریت را برای خرید ایجاد میکنید. شما میتوانید با توجه به مخاطبان خود و تعیین زمان مناسب، پیشنهاد خود را جذابتر کنید.
راههای زیادی وجود دارد که میتوانید پیشنهاد خود را دستکاری کنید تا برای مخاطب خاص خود جذابتر شود. افزایش ارزش پیشنهاد، یعنی تخفیفهای بزرگتر، تبلیغات حملونقل یا با یک خرید دو کالا ببرید را در نظر بگیرید. به همین ترتیب، میتوانید بازه زمانی پیشنهاد خود را تمدید یا کم کنید.
بازههای زمانی کوتاه ایجاد کنید، در حالی که بازههای زمانی طولانیتر ممکن است به شما امکان فروش بیشتر در مدت زمان بیشتری را بدهد، اما بهتر است در بازههای کوتاه مدت آن را تمدید کنید.
متنی که برای تبلیغ پیشنهادی خود استفاده میکنید، هم یکی از اجزای مهم و تاثیرگذار در تبلیغ شما است. افزودن متن قانعکننده به یک پیشنهاد جذاب، آن را مؤثرتر میکند. به همین ترتیب، به زمان ارسال پیشنهاد خود در پنل ارسال تبلیغات توجه کنید. اگر یک پیشنهاد عالی برای فروش تابستانی دارید، بهتر است تبلیغات آن را در پایان فصل بهار شروع کنید. در نهایت، باید کانالها و قالبهای تبلیغاتی را که قصد دارید برای ارسال تبلیغات خود استفاده کنید، در نظر بگیرید. جلب توجه هر چه بیشتر به پیشنهاد شما، هدف است.
بایدها و نبایدهای پیشنهادات زمان محدود پیامکی
اکنون که در مورد پیشنهاد با زمان محدود میدانید، بیایید بایدها و نبایدهایی که در پیشنهاد زمانی محدود وجود دارد را بررسی کنیم. هر روز تعداد زیادی از این نوع پیشنهادات موجود است. باید مطمئن شوید که پیشنهاد شما برجستهتر است.
پیام خود را کوتاه و شیرین نگه دارید!
هدف شما برای ارسال پیام در پیشنهادتان دو چیز است: میخواهید نشان دهید که یک معامله جذاب دارید و روشن کنید که این معامله برای همیشه وجود نخواهد داشت. هر چیز دیگری در پیام شما غیرضروری است.
به یاد داشته باشید، این دسته از پیامها، شبیه پیامهای معمولی تبلیغاتی نیستند. شما میخواهید یک پیام با حساسیت به زمان ایجاد کنید و آن را به سرعت انجام دهید؛ زیرا فقط برای مدت زمان محدودی پیشنهاد ویژه شما در دسترس است.
به عنوان مثال: “سرویس آموزش زبان به کاربران در صورت ثبت نام قبل از تاریخ (معین)، 35 درصد تخفیف ارائه میدهد.”
این پیام درست یک روز قبل از انقضای تبلیغات ارسال شد. توجه داشته باشید که چگونه این پیام، اطلاعات انحصاری در مورد پیشنهاد را در خود جای داده است. این همان چیزی است که باید انجام دهید، تبلیغ، مستقیماً به اصل مطلب میرسد.
فوریت را آشکار کنید!
در واقع، هر کسی که پیشنهاد زمانی محدود شما را میبیند، در چند ساعت گذشته صدها تبلیغ را دیده است. بنابراین، وظیفه شما این است که در پیام خود روشن کنید که این پیشنهاد به زودی از بین میرود.
پنهان کردن تاریخ انقضا در قسمت پایین متن، ایده خوبی نیست. اگر میخواهید مطمئن شوید که کاربران میدانند که این پیشنهاد برای مدتی کوتاه وجود دارد، تاریخ انقضای پیشنهاد خود را در میانه پیام درج کنید.
پیشنهاد خود را در همه جا به اشتراک بگذارید!
زمان به سرعت در حال گذر است، پیشنهاد شما زود به پایان میرسد، این وظیفه شماست که به پیشنهاد وسوسه انگیز خود قبل از منقضی شدن آن توجه کنید. تا حد امکان در کنار ارسال پیامک از کانالهای بازاریابی شامل ایمیل، تبلیغات هدفمند، بنرهای سایت، پیامک و موارد دیگر استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. هدف این نیست که مخاطبان شما را اسپم کنند، اما اگر پیشنهاد شما به خودی خود جذاب باشد، مخاطبان شما از دیدن آن خوشحال خواهند شد.
پیشنهاد خود را یادآوری کنید!
کاملاً ممکن است که شما به مخاطب مناسبی رسیده باشید و آنها قصد خرید داشته باشند، اما به هر دلیلی آن را به تعویق بیندازند یا فراموش کنند. به طور معمول، میتوانید به آرامی آنها را با یادآوریهای جذاب تشویق کنید، اما چون پیشنهاد شما محدود به زمان است، باید سریع عمل کنید.
بیایید تصور کنیم که شما یک پیشنهاد زمانی محدود 4 روزه ارائه میدهید. میتوانید در روزهای اول و دوم با هر تعداد کانالی که ممکن است با مشترکین تماس بگیرید، اما مطمئن شوید که برای آنها پیامک یادآوری نیز ارسال میکنید.
زیاده روی نکنید!
ایده خوبی است که پیشنهادات زمانی محدود خود را حول تعطیلات، رویدادهای فصلی یا زمانهایی از سال که مربوط به محصولات شما هستند، متمرکز کنید.
زمانی که محصولات یک برند همیشه در ” فروش ویژه” هستند، واضح است که از قدرت پیشنهاد افت میکند. برندها همیشه پیشنهادات ویژه با تخفیفات زیاد را ارائه نمیدهند، بنابراین، ترکیب یک معامله پرسود با یک زمان محدود، یک ترکیب قدرتمند است. با این حال، اگر پیشنهاد شما اغلب در دسترس باشد، این اثر وجود نخواهد داشت.
در پیشنهاد خود خسیس نباشید!
پیشنهاد خود را متناسب با ارزش وقت مشتری خود قرار دهید. اگر حاشیه سود شما در حال حاضر ناچیز است، ارائه محصول با تخفیف کم، ممکن است هیجان انگیز نباشد، اما تحقیقات بازار نشان داد که یک تخفیف 10 درصدی روی چند محصول در مقابل تخفیف 5 درصدی روی همه محصولات، منجر به افزایش 47.7 درصدی در تعامل کاربران میشود. تخفیف بزرگتر، منجر به تعداد فروش بیشتر میشود.
البته، مدت زمان پیشنهاد محدود شما ممکن است متفاوت باشد و این اثر تنها در یک نقطه کاهش یابد، اما باید مطمئن شوید که پیشنهاد شما به اندازه کافی قانع کننده است که کاربران را برای خرید ترغیب کند.
نتیجه گیری
ما آنچه را که برای ایجاد یک پیشنهاد زمانی محدود و قدرتمند لازم دارید را بررسی کردیم. برای جمعبندی، به یاد داشته باشید:
پیام پیشنهادی خود را کوتاه و شیرین نگه دارید.
روشن کنید که پیشنهاد شما محدود است.
پیشنهاد خود را در هر کانالی که میتوانید به اشتراک بگذارید.
قبل از انقضای پیشنهاد، پیامک یادآوری ارسال کنید.
در استفاده از پیشنهادات زمانی محدود زیاده روی نکنید.
یک تخفیف جذاب و مناسب ارائه دهید.
این شش نکته به شما پیشنهاد زمانی محدودی میدهد که مطمئناً فروش را افزایش خواهد داد و مشتریان شما را راضی میکند. یک پیشنهاد خوب با زمان محدود با استفاده از بازاریابی پیامکی یک برد دو طرفه بین برند شما و مشتری خواهد بود.
