صحبت های john mueller درباره لینک nofollow و ویژگی های آن

آشنایی با nofollow
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

John Mueller اطلاعاتی را در رابطه با لینک‌های nofollow و روش استفاده از آن‌ها در اختیار سئوکاران قرار داده است که ما قصد داریم در این مطلب آن را بررسی کنیم.

در واقع یکی از کاربران گوگل، اینفوگرافیکی را در رابطه با روش استفاده از nofollow در توییتر قرار داد و سعی داشت تا از این طریق، استفاده از این تگ را آموزش دهد. او John Mueller را در پست خود تگ کرد تا بتواند نظر او را در رابطه با این موضوع بداند.

John Mueller در کامنت این پست، اطلاعاتی را در رابطه با nofollow در اختیار ما قرار داده است. مطمئن باشید استفاده از این اطلاعات می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت پروژه‌ سئو در مشهد نماید.

انواع nofollow و روش استفاده از آن‌ها

طبق مطالعاتی که در رابطه با مغز انسان انجام شده است، استفاده از تصویر برای افزایش سطح یادگیری بسیار مفید بوده و می‌تواند تاثیر بسیار خوبی در بهبود حافظه داشته باشد. به همین دلیل استفاده از اینفوگرافیک برای آموزش مسائل سئو بسیار مفید است.

بیشتر بخوانید: آگاهی از خدمات طراحی سایت در مشهد شرکت پارس وب و همچنین تعرفه های قیمتی برای ارائه این خدمات را در این صفحه بخوانید.

اینفوگرافیکی که در توییتر بارگذاری شد، تصویر زیر است:

انواع nofollow و روش استفاده از آن ها

در این تصویر می‌توانید روش استفاده از nofollow را به صورت فنی مشاهده کنید. شاید خیلی ساده به نظر برسد ولی در حقیقت دقت خیلی زیادی نیاز دارد.

توییت John Mueller در رابطه با این موضوع به شرح زیر است:

“Sponsored is also nofollow (or nofollow, sponsored). Also, if you’re doing these links for SEO, isn’t the purpose that Google finds out about them?”

“لینک سازی اسپانسری نیز nofollow است. اگر هدف شما از استفاده از این نوع از لینک سازی، بهبود سئو می‌باشد، آیا نیازی نیست که گوگل از آن مطلع شود؟”

این توییت می‌تواند نکته خیلی ظریفی داشته باشد. در واقع او به تفاوت میان nofollow و sponsored اشاره می‌کند. ناشران سایت‌های بزرگ برای لینک دادن به سایر سایت‌ها و انتشار رپورتاژ، این توانایی را دارند که از nofollow استفاده نماید. ولی John Mueller قصد دارید با استفاده از این توییت به ناشران اطلاع دهد تا انواع خاصیت‌های nofollow را در نظر بگیرند.

استفاده از rel=”sponsored” به جای استفاده از nofollow می‌تواند اطلاعات بیشتری را در رابطه با لینک در اختیار گوگل قرار دهد. این موضوع می‌تواند زمینه لینک خروجی را برای گوگل مشخص کند تا متوجه شود دقیقا ناشر به چه دلیلی این لینک خارجی را در سایت خود ایجاد کرده است.

شاید در اسناد رسمی گوگل این موضوع نباشد که این موتور جستجو دقیقا چه استفاده‌ای از این اطلاعات اضافی می‌کند ولی مطمئن باشید تاثیر خود را خواهند داشت. ولی موضوعی که وجود دارد این است که در تمامی این اسناد روی این موضوع تاکید شده است که باید از بهترین نوع rell در محتوای خود استفاده نمایید.

در واقع John Mueller با این توییت تصمیم داشت تا توصیه رسمی گوگل در رابطه با sponsored را یادآوری کند. توصیه رسمی گوگل به شرح زیر است:

“برای لینک‌های تبلیغاتی که برای ایجاد آن‌ها پول دریافت کردید، از “rel=”sponsored استفاده نمایید. به این صورت نوع لینک مشخص خواهد شد.

نکته: در گذشته برای این نوع از لینک دهی استفاده از nofollow توصیه می‌شد ولی در حال حاضر شرایط استفاده از “rel=”sponsored وجود دارد.”

استفاده از nofollow برای محتوای UGC

محتوای UGC محتوایی است که توسط کاربر در سایت قرار داده می‌شود. برای مثال کامنت‌ها از این نوع محتوا می‌باشند. در اینفوگرافیکی که در توییتر منتشر شد، در رابطه با محتوای UGC نیز هشدار داده و استفاده از nofollow را برای آن در نظر گرفته است.

ممکن است این نگرانی برای شما به وجود بیاید که کاربران لینک‎هایی را در محتوای UGC به وجود آورند و می‌خواهید برای جلوگیری از ایجاد مشکل، از تگ nofollow استفاده کنید. البته گوگل در رابطه با این موضوع پیشنهاد دیگری دارد.

دستور العمل گوگل در رابطه با پیوندهای موجود در UGC به شرح زیر است:

“توصیه ما به شما این است که پیوندهای موجود در UGC را دقیقا با نام UGC علامت گذاری کنید. ممکن است بخواهید کاربران و مشارکت کنندگان قابل اعتماد خود را بشناسید. طبیعتا کاربرانی در سایت وجود دارند که به عنوان کاربران و مشارکت کنندگان دائمی شناخته می‌شوند. اگر می‌خواهید به این کاربران پاداش بدهید، می‌توانید به جای استفاده از nofollow از rel=”ugc” استفاده کنید.”

با توجه به این دستور العمل، واضح است که لینک‌های خروجی ایجاد شده توسط کاربر در محتوای UGC ذاتا بد نبوده و گوگل متوجه آن‌ها می‌باشد. در واقع این لینک‌ها مشکلی برای سایت شما به وجود نخواهند آورد.

اگر این موضوع برای شما مشکل ساز بود، قطعا گوگل چنین توصیه‌ای را منتشر نمی‌کرد. البته باید این نکته را بیان کنیم که نمی‌توان همیشه خوش بین بود. یعنی گاهی اوقات این لینک‌ها به قدری زیاد خواهد شد که هرزنامه می‌سازند. گوگل در رابطه با rel=”ugc” توصیه کرده و هیچ اجباری را بیان نکرده است. در واقع بر خلاف “rel=”sponsored، این موضوع کاملا اختیاری است.

منبع مقاله : آژانس دیجیتال مارکتینگ پارس وب 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025