هنگام خرید مبلمان برای محل کار خود احتمالا با انتخابهای متنوعی مواجه خواهید شد. بسیاری از کسب و کارها برای خرید این محصولات سعی میکنند بیشتر به زیبایی ظاهری و قیمت توجه کنند. این در حالی است که یک ست کامل مبلمان اداری لاکچری باید دارای ویژگیهای دیگری نیز باشد.
در واقع زیبایی و قیمت دو عنصر مهم بوده ولی تنها فاکتورهایی نیستند که باید در هنگام خرید صندلی یا میز اداری به آنها توجه کنید. انتخاب نادرست مبلمان اداری میتواند روی بهرهوری کارکنان تاثیر منفی داشته باشد. در ادامه این مقاله فاکتورهای کلیدی که هنگام انتخاب مبلمان برای کسب و کار خود باید آنها را در نظر بگیرید را معرفی میکنیم.
فهرست عناوین مطلب:
ویژگیهای مبلمان اداری لاکچری
داشتن اتصالات مستحکم و با کیفیت
وقتی صحبت از مبلمان اداری به میان میآید؛ کیفیت ساخت از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال میزی که به جای میخ و اتصالات مستحکم از چسب برای اتصال پایهها به صفحه آن استفاده شده است قطعا نمیتواند دوام بالایی داشته باشد. به طور کلی در مورد محصولاتی مانند میز و صندلی اداری، هرچه کیفیت بالاتر باشد؛ ماندگاری بیشتر خواهد شد.
استفاده از متریال باکیفیت
کیفیت تمام متریالهایی که در تولید مبلمان اداری استفاده میشوند بسیار مهم است؛ اما از بین آنها جنس فومی که در قسمت نشیمن قرار میگیرد اهمیت بیشتری دارد. هر چقدر تراکم این فوم بیشتر باشد؛ دوام محصول بیشتر شده و کاربر حتی با نشستن طولانی مدت نیز خسته نمیشود. هنگام انتخاب مبلمان اداری، نه تنها به راحتی، بلکه به ارتفاع، عرض، استحکام و مدت زمانی که افراد قرار است از آنها استفاده کنند نیز فکر کنید.
تولید بر اساس ابعاد استاندارد
گاهی برخی از محصولات، حتی آنهایی که از خط تولید کارخانههای بزرگ خارج شدهاند به دلیل نداشتن ابعاد استاندارد و حجم زیاد، مشتری زیادی ندارند. یک ست کامل مبلمان اداری لاکچری باید آنقدر استاندارد ساخته شده باشد که بتوان از آن در هر فضایی استفاده کرد. هیچ چیز بدتر آن نیست که یک اتاق کار را با وسایلی چیدمان کنید که بیش از حد بزرگ و دست و پا گیر هستند.
طول عمر بالا
آیا میخواهید هر پنج سال یک بار مجبور نباشید که مبلمان اداری محل کارتان را تعویض کنید؟ اگر این چنین است باید به دنبال وسایلی بگردید که تولید برندهای مطرح هستند.
خرید از این محصولات باعث میشود که هم نسبت به ماندگاری و طول عمر محصول مطمئن شوید و هم نیازی نباشد که هر چند وقت یک بار هزینه تعمیر و نگهداری بپردازید. از طرفی طول عمر بیشتر به معنای ضایعات کمتر است که یک گام موثر در حفاظت از محیط زیست محسوب میشود.
نسبت قیمت به ارزش
درست است که معمولا اجناس لوکس و لاکچری قیمت بیشتری نسبت به کالاهای معمولی دارند؛ اما این قیمت باید متناسب با ارزش کالا باشد. در واقع تولیدکننده نباید بابت اصطلاح لوکس که پشت نام کالای خود میگذارد؛ از مشتری وجه نامتعارف دریافت کند. بنابراین در زمان انتخاب حتما به این موضوع فکر کنید که آیا مبلغی که پرداخت میکنید ارزشش را دارد؟
ارگونومیک بودن
ارگونومیک بودن یک ویژگی منحصربهفرد است که ساخت مبلمان اداری و میز کنفرانس بر اساس آن باعث میشود که کاربر بتواند با تنظیمات مختلف، هنگام استفاده احساس راحتی بیشتری کند.
این موضوع در مورد میز و صندلی اداری از اهمیت بیشتری برخوردار است. تنظیماتی که روی این محصولات قابل اعمال است باعث میشود که کاربر بتواند ارتفاع و موارد مختلف را متناسب با ویژگیهای فیزیکی خود تغییر دهد و دچار مشکلات جسمی ناشی از نشستنهای طولانی مدت نشود.
چرا باید برای دفتر کار خود مبلمان اداری لاکچری بخریم؟
برای افزایش بهرهوری کارمندان، بهبود کسب و کارتان و ترویج یک محیط کاری سالم خرید یک ست مبلمان اداری مناسب و استاندارد که هم ویژگیهای ارگونومیک داشته و هم از نظر ظاهری شیک و لاکچری به نظر برسد؛ بسیار مهم است. در ادامه میتوانید دلایل ما برای توصیه به استفاده از این وسایل را بخوانید.
باعث بهبود بهرهوری کارکنان میشود
ایجاد یک محیط کاری راحت موجب شکلگیری فرهنگی در سازمان شما خواهد شد که نتیجه آن تمرکز و بهرهوری بیشتر کارکنان است. این نکته را به خاطر داشته باشید که کارمندان معمولا به دلیل نشستن و کار طولانی مدت دچار کمر درد، درد گردن یا سفتی مفاصل میشوند.
بنابراین بهتر است مبلمانی را برای استفاده آنها خریداری کنید که هم زیبا، هم با کیفیت و هم ارگونومیک باشد تا بتواند احتمال ایجاد این گونه مشکلات جسمی را کاهش دهد. ضمن اینکه مبلمان باید به گونهای قرار داده شوند که در هنگام نشستن باعث ایجاد ناراحتی یا خستگی زودرس نشوند. چیدمان مناسب و خرید مبلمان اداری استاندارد به افزایش کارایی نیروی کار شما کمک میکند.
تصور مشتریان در مورد برند شما را بهبود میدهد
مبلمان اداری یکی از آن فاکتورهایی است که نشاندهنده اعتبار برند و شخصیت شرکت شما است. بنابراین جدا از راحتی، این مبلمان باید دارای پارچه، طراحی و ساخت با کیفیتی بوده و نشاندهنده کلاس واقعی کسب و کارتان باشد. بهتر است به سراغ مبلمانی بروید که ظاهر دکوراسیون داخلی دفتر کارتان را تکمیل میکنند.
وقتی صحبت از میز اداری یا فایل کشویی میشود؛ باید محصولی را انتخاب کنید که مرتب، خوش شکل و دارای کشوهای جادار باشد تا کارکنان بتوانند به راحتی وسایل ضروری خود را در آن ذخیره کنند.
به همین ترتیب همیشه باید صندلیهای اداری یا مدیریتی را انتخاب کنید که پشتیبانی ارگونومیک عالی از ستون فقرات ارائه کرده؛ دارای نشیمن و بالشتکی نرم باشند و ارتفاع، تکیهگاه و محل قرارگیری پاها در آنها قابل تنظیم باشد.
همچنین وسایلی مانند فایل کشویی یا کمد اداری را باید طوری انتخاب کنید که در عین حال فاکتورهایی مانند زیبایی، لاکچری بودن، راحتی و کاربردی بودن در طراحی و ساخت آنها لحاظ شده باشد.
در آخر نیز باید به این نکته توجه کنید که اگر قصد دارید دفتر کار خود را با شیکترین و راحتترین مبلمان اداری تجهیز کنید؛ نه تنها باید به نکات بالا پایبند باشید بلکه باید برند معتبری را برای خرید انتخاب کنید.
انتخاب برند حتی شاید از زیبایی محصول نیز اهمیت بیشتری داشته باشد. وقتی شما از تولیدات برندهای معتبر دنیا اقدام به خرید مبلمان اداری میکنید میتوانید مطمئن باشید که تجهیزاتتان خیلی زود و در یک بازه زمانی دور از انتظار مستهلک نمیشوند و عمر مفید طولانی دارند. در کنار کیفیت بالا، بسیاری از این محصولات با جذابیت ظاهری خود به فضای کار شما شخصیت بخشیده و در عین حال بسیار راحت هستند و از مشکلات جسمانی پیشگیری میکنند. بنابراین پیشنهاد ما برای تجهیز مجموعههای حرفهای، استفاده از مبلمان اداری زیبا و ساخته شده در کارخانههای معتبر و شناخته شده جهان است.
