ویدئو مارکتینگ چیست و چرا باید هر چه زودتر آن را شروع کنیم؟

ویدیو مارکتینگ چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها، روزبه‌روز به اهمیت ویدیو مارکتینگ افزوده می‌شود که آن را به یک استراتژی مهم در دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. درحقیقت، فناوری‌های پیشرفتۀ زیادی نیز در خدمت این استراتژی قرار گرفته‌اند و درنهایت تولید ویدئو به یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.

اما آیا واقعاً ارزش دارد که از ویدئو برای تبلیغ کسب‌وکار خود استفاده کنید؟ با خواندن این مطلب به‌راحتی می‌توانید به مثبت‌بودن جواب این سؤال برسید.

ویدئو مارکتینگ چیست؟

ویدئو مارکتینگ نوعی از محتواست که از ویدئو برای گسترش برند و آگاهی‌بخشیدن مخاطبان درمورد محصولات یا برند شما استفاده می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند ویدئو را در پلتفرم‌های مختلف دیجیتال اعم از سایت خود، شبکه‌های اجتماعی، انواع برنامه‌های تبلیغاتی و… به کار ببرند.

دلایل اهمیت روزافزون ویدئو مارکتینگ چیست؟

در ادامه به 7 دلیل اینکه چرا باید همین‌الان بازاریابی ویدیویی را شروع کنید، می‌پردازیم:

۱) ویدئو باعث افزایش تبدیل و فروش می‌شود

ویدئوها نه‌تنها می‌توانند تبدیل را افزایش دهند، بلکه باعث بالا‌رفتن فروش نیز می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که افزودن یک ویدئوی محصول در صفحۀ فرود شما می‌تواند افزایش 80درصدی تبدیل را برای شما داشته باشند.

همچنین، مطالعات نشان می‌دهد که 74٪ از بازدیدکنندگانی که ویدئویی توضیحی درمورد یک محصول یا خدمت را تماشا کردند، به قصد خرید آن محصول نزدیک‌تر شده‌ و آن را خریداری کردند. بنابراین بهتر است همین‌الان شروع به ساخت تبلیغات ویدیویی هیجان انگیز خود کنید!

اگر کمی بیشتر درمورد این آمارها فکر کنید، متوجه می‌شوید که این اثربخشی ویدئو آن‌قدر هم تعجب‌آور نیست. به‌هر‌حال، بینایی غالب‌ترین حس ما بوده و بیشترین اطلاعاتی که می‌توانند به‌خوبی به مغز ما منتقل شوند بصری هستند. بنابراین اگر تصاویر می‌توانند به میزان زیادی تعامل را افزایش دهند، تصور کنید که تصاویر متحرک چه کاری می‌توانند برای کسب‌وکار شما انجام دهند.

۲) ویدئو نرخ بازگشت سرمایۀ عالی را رقم می‌زند

83٪ از کسب‌وکارها می‌گویند به نتیجۀ دلخواه بازگشت سرمایۀ بالای ویدئو رسیده‌اند. درحقیقت، تولید ویدئو آسان‌ترین و ارزان‌ترین نوع محتوا نیست، اما نتایج مثبت زیادی را با خود به همراه دارد. علاوه‌بر‌این، ابزارهای ویرایش ویدئوی آنلاین به‌طور مداوم در حال بهبود هستند و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند، به‌گونه‌ای که حتی گوشی هوشمند شما می‌تواند ویدئوهای بسیار مناسبی بسازد.

۳) ویدئو باعث ایجاد اعتماد می‌شود

کل مفهوم بازاریابی محتوا مبتنی بر اعتماد و ایجاد روابط بلندمدت است. محتوای ویدئویی می‌تواند مخاطبان ما را درگیر کرده و احساسات آن‌ها را برانگیزد. درحقیقت، ویدئوهای بازاریابی مؤثر، محصولات شما را به‌صورت مکالمه ارائه می‌کنند. این نوعی حس رویکرد فردی ایجاد می‌کند، به همین دلیل است که 57٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که ویدئوها به آن‌ها اطمینان بیشتری برای خرید آنلاین می‌دهند.

۴)Google  به ویدئو علاقه‌مند است

ویدئوها به شما این امکان را می‌دهند که زمان صرف‌شده توسط بازدیدکنندگان را در سایت خود افزایش دهید. بنابراین، نرخ پرش کاهش یافته و به‌طور غیرمستقیم به موتورهای جست‌وجو سیگنال می‌دهد که سایت شما محتوای خوبی دارد.

آمار Moovly نشان داده که اگر ویدئویی در ‌سایت خود داشته باشید، احتمال ظاهرشدن شما در رتبه‌های برتر گوگل ۵۳ برابر بیشتر می‌شود. همچنین، بعد از به‌مالکیت‌درآمدن یوتیوب توسط گوگل، میزان تأثیرگذاری ویدئوها بر رتبۀ موتور جست‌وجوی شما افزایش قابل توجهی داشته است.

حتماً ویدئوهای خود را در یوتیوب برای سئو بهینه کرده و عناوین و توضیحات جالب بنویسید. یک پیوند به سایت، محصولات و خدمات خود اضافه کنید و به مشتریان بالقوه راهی برای برداشتن گام بعدی بدهید.

۵) ویدئو برای کاربران بی‌شمار موبایل، جذاب است

90٪ از مصرف‌کنندگان، ویدئوها را در تلفن همراه خود تماشا می‌کنند. همچنین از سه‌ماهۀ سوم سال 2013، بازدیدهای ویدئویی موبایل بیش از 233درصد رشد داشته است. یوتیوب گزارش داده که بازدید از ویدئوها در تلفن همراه هر سال 100٪ افزایش می‌یابد.

همچنین، گوگل بیان کرده که کاربران تلفن‌های هوشمند دو برابر بیشتر از بینندگان تلویزیون و 1.4 برابر بیشتر از بینندگان دسکتاپ، احساس ارتباط شخصی با برندهایی دارند که محتوای ویدئویی یا تبلیغات را در تلفن‌های همراه به نمایش درمی‌آورند.

۶) بازاریابی ویدئویی می‌تواند همه‌چیز را توضیح دهد

98٪ از کاربران می‌گویند برای آنکه دربارۀ یک محصول یا خدمت بیشتر بدانند، یک ویدئوی توضیحی را تماشا می‌کنند. به همین دلیل است که 45٪ از مشاغلی که از بازاریابی ویدئویی استفاده می‌کنند، یک ویدئوی توضیحی در صفحۀ اصلی خود دارند.

همچنین، اگر در ویدئوهای خود به دنبال توضیح مفاهیم هستید، بهتر است از انیمیشن‌ها استفاده کنید. این نوع ویدئوهای متحرک ترکیبی عالی از سرگرمی، نوستالژی و سادگی هستند که بازدهی بالایی دارند.

۷) ویدئو به به‌اشتراک‌گذاری اجتماعی کمک می‌کند

در هشتمین گزارش سالانۀ صنعت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی اشاره شد که 60٪ از بازاریابان در سال 2015 از محتوای ویدئویی استفاده کرده و 73٪ از کل پاسخ‌دهندگان قصد استفاده از آن را در سال 2016 داشتند.

کانال‌های رسانه‌های اجتماعی نیز با ویژگی‌های جدید خود امکان انتشار محتوای ویدئویی را به وجود آورده‌اند. برای مثال، فیس‌بوک 3600 Video، Live Video و Life (برنامه‌ای ویدئومحور برای نوجوانان) را راه‌اندازی کرده و اینستاگرام از ویدئوهای 60ثانیه‌ای و استوری‌های اینستاگرام رونمایی کرده است.

جمع‌بندی

تبلیغات ویدئویی روزبه‌روز مقرون‌به‌صرفه‌تر و گسترده‌تر می‌شود. پذیرش ویدئو تا حدی به دلیل پیشرفت در فناوری و همچنین به این دلیل که پخش آن در سراسر جهان آسان است افزایش یافته است. ساختن ویدئوهای بازاریابی برای کسب‌وکار شما نیازمند خلاقیت و دانش روان‌شناسی است. به بیان دیگر، ترکیب این اجزا باعث می‌شود تا با حداقل هزینه، معجزات واقعی تبلیغات به وجود آید.

ناگفته نماند که تبلیغات ویدئویی خلاقانه و هیجانی می‌تواند در عرض چند روز در اینترنت پخش شده و میلیون‌ها بازدید داشته باشد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025