راهکارهایی برای اشتراک‌ گذاری مؤثر مطالب در اینترنت

تولید محتوا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در دنیای اینترنت و تجارت کسی که نتواند خودش را به دیگران در فضای مجازی بشناساند، بی‌سواد محسوب می‌شود. با استفاده از راهکارهای مناسب می‌توانید کسب و کار خودتان را به دیگران معرفی کنید و ثمره آن را خیلی زودتر از تصورتان ببینید.

پیدا کردن افرادی که بخواهند محتوا تولیدی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند، کار سختی شده است و با گذشت زمان، این کار سخت‌تر هم می‌شود. مطالعه اخیری که انجام شده، نشان می‌دهد که به اشتراک‌گذاری مطالب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی 50 درصد کاهش یافته است. بر اساس آمار سال 2015، میانگین به اشتراک‌گذاری مطالب 8 بار در شبکه‌های اجتماعی بود که امسال به عدد 4 رسیده است. پس اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید، میانگین 4 اشتراک‌گذاری به معنی اشتراک‌گذاری مطلب شما توسط خودتان، یکی از مشتریانتان، مادرتان و شاید یکی از دوستانتان باشد. چهار بار اشتراک‌گذاری عدد بالایی نیست حتی شاید مضحک و خنده‌دار هم باشد. با این وجود اگر خوش‌شانس نباشید عدد شما از چهار هم پایین‌تر خواهد بود. نکته قابل توجه این است که به راحتی می‌توانید محتوا خودتان را بیشتر از حد تصور خودتان به اشتراک بگذارید. کافی است کمی در نحوه تولید محتوا و ترفندهای اشتراک‌گذاری مطالب خبره باشید. آنگاه می‌بینید که مطالب شما تا سقف 50 بار اشتراک هم می‌تواند صعود کند. اما چگونه این کار امکان‌پذیر است؟

 

محتوای خودتان را بیش از یک‌بار به اشتراک بگذارید

تولید محتوا

بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، پس از نوشتن مطالب و بارگذاری آن‌ها روی اینترنت، آن را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر می‌دهند. اگر شما این کار را یک‌بار انجام دهید و مطلب خودتان را بار دیگری دوباره بازنشر نکنید، به همان مقدار میانگین دست خواهید یافت. شما می‌توانید از برنامه‌هایی کاربردی کمک بگیرید که محتوا شما را در بازه‌های مشخصی که شما برایش تعریف می‌کنید در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. از جمله این برنامه‌ها و اپلیکیشن ها می‌توانیم به HootSuite و Buffer اشاره‌کنیم. شما می‌توانید به تعداد دفعات دلخواه، مطالب خودتان را در زمان‌های گوناگون به اشتراک بگذارید، برای مثال در طول یک ماه 12 بار مطلب خودتان را به وسیله یکی از برنامه‌های مذکور، زمان‌بندی کنید تا به صورت خودکار منتشر شود. در این صورت شما به آمار 3 برابر بیشتر از میانگین به اشتراک‌گذاری خواهید رسید.

 

از کارمندان خودتان بخواهید که مطالب را به اشتراک بگذارند

اشتراک گذاری

اگر به تنهایی کار می‌کنید می‌توانید افرادی را استخدام کنید که برای شما محتوای تولید شده را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارند. اگر در شرکتی هستید که کارمندان زیادی دارد، بر اساس قانون بازاریابی می‌توانید از 75 درصد آن‌ها برای به اشتراک‌گذاری محتوای تولید شده استفاده کنید. برای ترغیب کارمندان خودتان می‌توانید اضافه حقوق، مزایای ساده‌ای همانند قهوه مجانی یا هر جایزه کوچک دیگری در نظر بگیرید. نتیجه کار خودتان را بعد از چند وقت خواهید دید.

 

از ایمیل زدن برای به اشتراک‌گذاری مطالب استفاده کنید

تولید محتوا

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و سایت‌های فروش کار خودشان را با ایمیل زدن شروع کرده‌اند. اگر وقت کافی برای این کار ندارید می‌توانید باز هم از دستیار کمک بگیرید. در غیر این صورت می‌توانید با پرداخت اندکی پول عضو سایت‌هایی شوید که به عنوان یک دستیار مجازی مطالب شما را برای مشتریان خودشان ایمیل می‌زنند. برای این کار شاید کمی هزینه لازم باشد.

 

گروه اشتراک‌گذاری مطالب داشته باشید

اشتراک گذاری

گروهی از افراد که می‌توانند دوستان شما در شرکت‌های دیگر باشند را دور هم جمع کنید. به این گروه در اصطلاح، گروه گرگ‌ها می‌گویند. این گروه هدفی واحد دارد. افراد گروه شما و خود شما که عضوی از گرگ‌ها هستید باید محتوای یکدیگر را توسعه و گسترش دهید. می‌توانید این کار را با گذاشتن کامنت در مطالب هم انجام دهید. گروه قوی از گرگ‌ها می‌تواند قاعده بازی را به کل عوض کند. شما آن‌ها را به دیگران معرفی می‌کنید و آن‌ها شما را به دوستان دیگرشان معرفی می‌کنند. شما عضو کوچکی هستید که می‌تواند در کنار بقیه گرگ‌ها به هدف بزرگ برسید. اغلب شرکت‌هایی که در زمینه اشتراک‌گذاری مطالب رتبه‌های اول را دارند از این ترفندها استفاده کرده‌اند ولی با توسعه روزافزون کسب و کار، گام اول خودشان و گروه را فراموش می‌کنند. این در حالی است که اگر شما در گروه فعال نباشید، آن‌ها هم از شما دست خواهند کشید.

 

خودتان را بالا بکشید

تولید محتوا

لازم نیست این قانون را برای همه محتواهای تولید شده خودتان رعایت کنید؛ اما باید بدانید که موتورهای جستجو چگونه و یا چه روندی مطالب را برای افراد نشان می‌دهند. سعی کنید از کلیدواژه‌هایی که در حوزه کاری خودتان بیشترین مخاطب را دارد استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد به‌ مرور زمان، رتبه سایت شما در میان سایر سایت‌ها بالاتر برود و مخاطبین بیشتری جذب خواهید کرد. تنها کافی است در ابتدا در 10 درصد مطالب خودتان این قاعده را رعایت کنید. به‌تدریج این درصد به‌ خودی‌ خود افزایش خواهد یافت.

 

از وبلاگ نویسان قوی‌تر کمک بگیرید

اشتراک گذاری

دسته گرگ‌ها را یادتان هست؟ وبلاگ نویسانی که دارای مخاطبان بالایی هستند برای مثال 20 هزار یا بلای 5 هزار نفر می‌توانند سردسته گرگ‌ها باشند. برای اینکه نظر بلاگر را به خودتان جلب کنید باید تله گذاری کنید تا به سمت شما کشیده شود. چند نفر از کسانی که دارای دنبال کننده زیادی هستند را زیر نظر بگیرید و آن‌ها را دنبال کنید. هرجایی که توانستید از مطالبشان استفاده کنید یا آن‌ها را بازنشر دهید. کامنت های دلسوزانه برایشان بنویسید. با این کار می‌توانید خودتان را در نگاه آن‌ها پررنگ‌تر کنید. پس از مدتی با آن‌ها وارد مکاتبه شوید و از آن‌ها درخواست کنید که شما را به دوستان خودشان معرفی کنند یا از شما حمایت کنند. موفقیت در این مورد، بستگی به میزان نفوذ شما دارد. هر چقدر نفوذ خودتان را در میان کاربران پرطرفدار بیشتر کنید، درصد موفقیت بیشتر است.

 

افراد معروف را وارد بحث‌های خودتان کنید

تولید محتوا

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید عده زیادی مخاطب به خود جلب کنید، استفاده از سردسته مخاطبین خودتان است. برای مثال می‌توانید به چند تن از کسانی که در مرحله قبل شناسایی و دنبال کرده‌اید، ایمیل بزنید و سؤالی مشترک از هرکدام از آن‌ها بپرسید. منتظر بمانید که پاسخ‌های خودشان را برای شما ارسال کنند. پس از این کار شما نظرات همه این افراد را در قالب پستی مشترک منتشر کنید. مطمئن باشید، همه‌کسانی که به سؤالات شما پاسخ داده‌اند، این مطلب را با مخاطبان خودشان در میان خواهند گذاشت. لازم نیست همه محتوا خودتان را به پاسخ سردسته گرگ‌ها اختصاص دهید کافی است که در هرجایی که لازم بود نظر این افراد را وارد بحث کنید. شاید اندکی زمان لازم داشته باشید برای این کار ولی نتیجه سریع‌تری در کنار دیگر روش‌ها خواهید داشت.

 

برای جذب مخاطب پول خرج کنید

اشتراک گذاری

می‌توانید از کسانی که شما را در صفحاتشان تبلیغ می‌کنند استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری، مطالب شما را مشاهده کنند. در این مورد سعی کنید به تعداد افرادی که صفحه شخص تبلیغ‌کننده را دنبال می‌کنند توجه نکنید، کیفیت کار مهم‌تر است. تعداد مخاطبین مؤثر فرد را در نظر داشته باشید.

 

ویدیو بسازید

تولید محتوا

بازاریابی ویدیویی چند وقتی است که بسیار در میان مردم گسترش یافته است. خوشبختانه لازم نیست دیگر شما در خود ویدیو شرکت داشته باشید. فقط کارتان را معرفی کنید و دیگران را تحت تأثیر خودتان قرار دهید. ویدیو شما می‌تواند پانزده ثانیه باشد ولی به قدر کافی مفید واقع شود. در این ویدیو می‌توانید از مخاطب درخواست کنید که شما را همراهی کند.

 

از کارشناسان تولید محتوا کمک بگیرید

اشتراک گذاری

در انتها اگر شما هیچ برداشتی از کاری که قرار است انجام دهید ندارید، یا به مطالبی که باید در اینترنت به اشتراک بگذارید، واقف نیستید، بهتر است سکان هدایت کشتی تجاری خودتان را به دست کسانی بدهید که به کارشان آگاهی کامل دارند. این افراد می‌توانند کارشناسان تولید محتوا باشند و در قبال دریافت حقوق از شما مطالب مفید و پرمحتوایی را برای سایت شما تولید کنند. این حقیقت را بپذیرید که سایت‌های زرد دیگر مانند قبل بیننده‌ای ندارند.

و درنهایت، تصمیم با خود شماست. هر کاری که می‌توانید انجام دهید تا بقیه بیشتر شما را ببینند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 2 میلیارد دلار
    فیلم Ne Zha
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 389 میلیون دلار
    فیلم Captain America: Brave New World
    اکران: 14 فوریه 2025
  • 125 میلیون دلار
    فیلم Dog Man
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 113 میلیون دلار
    فیلم Bridget Jones: Mad About the Boy
    اکران: 13 فوریه 2025
  • 90 میلیون دلار
    فیلم Mickey 17
    اکران: 07 مارس 2025