جایزه MWC 2018 Awards تعلق می گیرد به …. ؟

MWC 2018
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروز، آخرین روز برگزاری کنگره جهانی موبایل بارسلونا یا همان MWC 2018 است. در این دوره از کنگره جهانی موبایل، شاهد حضور محصولاتی بودیم که توانستند جز بهترین ها باشند و یا حضوری متفاوت را تجربه کنند. HMD Global توانست مجددا نوکیا را احیا کند، سامسونگ بالاخره گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس را معرفی کرد و سونی و ایسوس هم با رونمایی از گوشی های هوشمند خود در MWC 2018 توانستند توجهات بسیاری را به سوی خود جلب کنند. در این روزهای پر خبر کنگره، تیم مجله خبری پلازا، تمامی اخبار MWC 2018، از روز پیش از آغاز، با پوشش زنده و متنی رونمایی برندهایی همانند هواوی، نوکیا و سامسونگ و همچنین سونی، سعی در اطلاع رسانی تمامی اخبار و بررسی کامل و همه جانبه محصولات معرفی شده در این مراسم داشت. از این رو، بر آن شدیم تا 5 مورد از بهترین های MWC 2018 را از نگاه پلازا، با شما به اشتراک بگذاریم.

گلکسی S9 برنده میدان رقابت در MWC 2018

همچنین بخوانید :

سامسونگ گلکسی S9 و S9 پلاس را شاید بتوان خبرسازترین گوشی هوشمند MWC 2018 دانست. پرچمداران 2018 سامسونگ، با طراحی زیبا، رنگبندی جذاب و قابلیت هایی همچون بهبود کبفیت دوربین و استفاده از واقعیت افزوده و ایموجی های متحرک، توانستند رتبه بهترین گوشی هوشمند حاضر در کنگره جهانی موبایل و این رقابت بدست آورند. گلکسی S9  مجهز به یک تک دوربین با دریچه دیافراگم قابل تنظیم از f/1.5 تا f/2.4 و گلکسی S9 پلاس نیز با دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی معرفی شد که دوربین اول با دریچه دیافراگم قابل تنظیمی مشابه S9 و دوربین دوم دارای دریچه دیافراگم ثابت f/2.4 اعلام شده است. هر دو لنز این گوشی هوشمند نیز مجهز به لرزش گیر اپتیکال و دارای فوکوس اتوماتیک با استفاده از لیزر و قابلیت پیکسل دوتایی معرفی هستند. دوربین های این دو گوشی نیز با قابلیت ضبط ویدئوهای صحنه آهسته تا 960 فریم بر ثانیه بوده و یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و فوکوس اتوماتیک مخصوص به خود خواهد داشت که با این مشخصات ما را یاد دوربین سلفی گلکسی S8 می اندازد. گلکسی S9 دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی Super AMOLED و S9 پلاس نیز با یک صفحه نمایش 6.2 اینچی معرفی شد و انتظار می رفت تفکیک پذیری تصویر در هر دو گوشی 1440×2960 و نسبت تصویر 18.5:9 باشد. این مشخصات کاربران تا حدود زیادی به یاد مشخصات نمایشگر گلکسی S8 می اندازد.


حسگر اثر انگشت، حسگر عنبیه چشم و تشخیص چهره به عنوان قابلیت های ویژه گلکسی S9 و S9 پلاس معرفی شده و گفته می شود که تراشه هشت هسته ای اگزینوس 9810 (با فرکانس حداکثر 2.9 گیگاهرتز) برای عرضه در اروپا و پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 (با فرکانس حداکثر 2.6 گیگاهرتز) برای بقیه قاره ها انتخاب شده است. همچنین ظاهراً باید انتظار 4 گیگابایت رم در گلکسی S9 و 6 گیگابایت در گلکسی S9 پلاس را داشته باشیم. در همین حال گفته شده هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 عدد 6 به معنی کاملا ضد گرد و غبار و عدد 8 به معنی قابل غوطه ور شدن دائم در آب برای محافظت در برابر نفوذ عوامل خارجی است.

در جریان معرفی این دو گوشی در کنفرانس مطبوعاتی اختصاصی سامسونگ روی قابلیت اسلوموشن یا صحنه آهسته دوربین های هر دو گوشی هوشمند تا حدودی مانور داده شد. یک ویدئوی صحنه آهسته به نمایش درآمد که قابلیت ضبط ویدئوی 960 فریم بر ثانیه ای را به رخ حضار کشید. ثبت تصاویر به صورت هوشمند نیز چیز دیگری بود که در این کنفرانس به آن اشاره شد. قابلیت ضد آب بودن و ضد گرد و غبار بودن این دو گوشی نیز همان‌طور که انتظار می رفت تأیید شد ولی توصیه می شود از این دو گوشی حتی الامکان در استخر استفاده نشود. مدل S9 پلاس دارای لنز وسیع و تله فوتو است. چنین قابلیتی بر ارزش این گوشی نسبت به برادر کوچکش افزوده و آن را حدود 120 دلار گران‌تر کرده است.

دی جی کو، مدیر عامل سامسونگ پس از رونمایی از گلکسی S9 در MWC 2018 ، گفته که این شرکت انتظار دارد که فروش گلکسی S9 بیشتر و بالاتر از سطح فروشی باشد که سامسونگ با گلکسی S8 تجربه کرد. مبحث جذاب دیگر در خصوص گلکسی S9، ایموجی های واقعیت افزوده این پرچمدار است. بر خلاف انیموجی اپل که مختص آی‌مسیج است قابل به اشتراک گذاری در پلتفرم‌های پیام‌رسانی مختلف از جلمله واتس اپ خواهد بود. در واقع سامسونگ در پاسخ به انیموجی یا همان ایموجی‌های متحرک دست به ایجاد قابلیت جدیدی به نام ایموجی واقعیت افزوده زد که عملکرد تقریباً مشابهی با انیموجی آیفون 10 دارد. در ایموجی متحرک گلکسی S9 کاربر قادر خواهد بود مدل‌های سه بُعدی یا گیف‌هایی از چهره خود بسازد که از حالات چهره تقلید می‌کنند.

اسپیکرهای گوشی‌های جدید سری S نیز اکنون استریو هستند (این اسپیکرها توسط AKG Acoustics تنظیم شده‌اند و از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنن) حاشیه‌های S9 و S9 پلاس در بالا و پایین اندکی کوچک تر شده‌اند اگرچه نمایشگر‌ها هنوز هم 5.8 و 6.2 اینچی هستند و تفکیک‌پذیری نیز فرقی با پرچمداران پارسال ندارد. شاید بزرگ‌ترین نکته جالب در طراحی پرچمداران جدید به جز جک 3.5 میلی‌متری، تغییر مکان حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی‌ها باشد تا دیگر انگشتان کاربر اشتباهاً روی دریچه دوربین نرود. به جز حسگرهای اثر انگشت، حالا می‌توانید قفل صفحه نمایش را با عنبیه چشمانتان نیز باز کنید که این هم چیز جدیدی نیست. تنها تفاوت در آن است که اکنون شناسایی عنبیه با شناسایی چهره تلفیق شده و پیش از این، کاربران باید به صورت دستی یکی را انتخاب می‌کردند. تأمین امنیت گوشی‌ها نیز همان‌طور که در مطالب پیشین گفته شد بر عهده سیستم سامسونگ ناکس (Samsung Knox) است.

سونی اکسپریا XZ2 در MWC 2018

سونی در کنفرانس خبری خود در MWC 2018 از دو گوشی هوشمند خود، با نام های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 کامپکت رونمایی کند. قاب پشتی از جنس شیشه که با گوریلاگلس 5 محافظت شده، با فریم فلزی، یکی از مشخصات بارز این گوشی زیبا و خوش دست است. سونی در  اکسپریا XZ2 تغییر رویه داد، دیگر اثری از سنسور اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور نیست بلکه این سنسور به پنل پشتی و زیر دوربین اصلی انتقال داده شده است. گوشه های صفحه نمایش کاملا گرد و منحنی شده اند تا علاوه بر جلوگیری از انعکاس نور، ظاهری زیباتر به بدنه این گوشی بدهند. یکی از امتیازات این گوشی، برخورداری از استاندارد IP68 است. به این معنا که اکسپریا XZ2 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، مقاوم می باشد. به راحتی می توانید زیر باران با این گوشی قدم بزنید بدون اینکه نگران آسیب رسیدن به آن باشید، حتی در ساحل و ماسه هم اگر این گوشی از دست شما بیفتد، ماسه به داخل گوشی نفوذ نخواهد کرد.

زبان طراحی جدید سونی برای اکسپریا XZ2 به نام «Flow Ambient» معرفی شده است. در واقع به این معنا که طراحی اکسپریا XZ2 به گونه ای است که از رفلکس نور جلوگیری کرده و با جنس بدنه شیشه ای که دارد، شفافیت و زیبایی به این گوشی بدهد. سونی مانند سایر برندها، اقدام به حذف جک 3.5 میلیمتری هدفون کرده و یک کابل USB Type-C برای شما در جعبه قرار داده است. اکسپریا XZ2 در رنگ های مشکی، نقره ای، آبی و صورتی به بازار عرضه خواهد شد. اما یک ویژگی بسیار مهمی که در اکسپریا XZ2 تعبیه شده و نباید به راحتی از آن گذشت، سیستم لرزش پویاست. اگر تا کنون از آیفون های 2017 اپل استفاده کرده باشید، می دانید که سیستم لرزش پویا چیست و چگونه کار می کند. زمانی که در حال گرفتن شماره هستید و یا در یک بازی، با اسلحه شلیک می کنید، یک لرزش خفیف را حس خواهید کرد. سونی حتی از این مرحله هم بالاتر رفته است. همیشه اسحس کردن یک محیط واقعی، در حین انجام بازی یا تماشای فیلم، برای افراد جذاب و دوست داشتنی بوده است. سونی با ارائه سیستم لرزش پویا در اکسپریا XZ2 توانسته یان احساس را به خوبی به شما منتقل کند. آیا از طرفداران PS4 هستید؟ بازی های آن را انجام داده اید؟ زمانی که اول شخص در حال تیراندازی هست و کنترلر PS4 در دستان شماست، چه حسی دارید؟ یک لرزش خفیف، درست است؟ خب! با اکسپریا XZ2 هم اکنون می توانید به خوبی این لرزش ها و حرکات را حس کنید. کیفیت صدا نیز در اکسپریا XZ2 افزایش یافته است. اسپیکرهای این گوشی اعوجاج کمتر همراه با افزایش 20 درصدی صدا را ارائه می دهند. اگر عادت دارید که در آشپرخانه یا یک محل شلوغ به موسیقی یا پادکست گوش کنید، اکسپریا XZ2 کاملا مناسب شماست. در یک جمله می توان گفت که سیستم صوتی اکسپریا XZ2 فوق العاده است!

صفحه نمایش یکی از تغییرات عمده ای است که سونی در اکسپریا XZ2 اعمال کرده، این گوشی با نسبت تصویر به بدنه 18:9 معرفی شد و حاشیه ها در اطراف صفحه نمایش باریک هستند، صفحه نمایش آن 5.8 اینچ بوده که نسبت به اکسپریا XZ1 با صفحه نمایش 5.1 اینچی، یک پیشرفا قابل توجه محسوب می شود. در قیاس با سامسونگ و اپل، حاشیه ها در اطراف صفحه نمایش، هنوز هم زیاد به نظر می رسند اما در کل نسبت به دیگر مدل های سونی، بهبود قابل مشاهده است. از دیگر قابلیت های این صفحه نمایش، SDR و کیفیت HDR آن است. به این معنی که اگر فیلم های قدیمی نتفلیکس را تماشا می کنید، تنها با سونی اکسپریا XZ2 می توانید نسخه با کیفیت فیلم را دریافت و مشاهده کنید.

دوربین، همیشه یکی از نقاط قوت گوشی های هوشمند سونی بوده و قطعا این برند در اکسپریا XZ2 این برگ برنده را فراموش نخواهد کرد. این گوشی هوشمند سونی، دوربین دوگانه ندارد! اما در نظر گرفتن یک دوربین 19 مگاپیکسلی در کنار پردازنده کوالکام قطعا می تواند تصاویری با کیفیت بالا و بدون نویز را در اختیار شما قرار دهد. کیفیت فیلم هایی که با اکسپریا XZ2 گرفته شده، قابل قیاس با هیچ دوربین دیگری نخواهد بود، چرا که اکسپریا XZ2 اولین گوشی هوشمند جهان است که قادر به ضبط فیلم های 4K HDR می باشد. در واقع دوربین سونی، بهبود کیفیت رنگ و نسبت کنتراست بهتری را ارائه خواهد داد. نکته جالب اینکه ویژگی اگر تمایل به دیدن عکس و فیلم خود در تلویزیون یا مانیتورهایی دارید که از HDR پشتیبانی نمی کنند، نمی توانید این قابلیت را در گوشی خود خاموش کنید، بلکه اکسپریا XZ2 به صورت خودکار، قابلیت نمایش تصاویر HDR را خاموش خواهد کرد! ترفندی دیگر از سونی!

قابلیت Super Slo-mo به 1080 پیکسل افزایش یافته اما این ویژگی، میانگین زمانی را که می توانید یک فیلم را ضبط کنید، کاهش داده است. بنابراین شما قادر به ضبط ویدئوهای بسیار با کیفیت اما در زمان کوتاه خواهید بود. دوربین جلو نسبت به مدل پیشین خود، با کاهش از 13 مگاپیکسل به 5 مگاپیکسل مواجه شده اما کیفیت آن بهتر شده است. دلیل دیگر هم اینکه سونی به فضای بیشتری در پنل جلویی برای قرار دادن دوربین نیاز دارد. قابلیت اسکن چهره، به شما اجازه می دهد تا یک مدل سه بعدی از تصویر سر خود ایجاد کنید.
سونی اکسپریا XZ2 به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که البته قابلیت ارتقا تا 400 گیگابایت از طریق کارت microSD را نیز دارد. 4 گیگابایت رم در کنار پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام یکی دیگر از ویژگی های برجسته این گوشی هوشمند پرچمدار است. مودم این پردازنده، سرعت دانلود 1.2 گیگابیت در ثانیه را در اختیار شما قرار خواهد داد. سونی اکسپریا XZ2 نشان داد که به خوبی شایسته مقام پرچمداری است.

نوکیا 8 سیروکو برنده مقام سوم در MWC 2018

نوکیا 8 سیروکو

نوکیا در کنفرانس خبری خود در 6 اسفند ، روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل بارسلونا ( MWC 2018 )، از نوکیا 8 سیروکو رونمایی کرد. نوکیا سال گذشته، نوکیا 8 را عرضه کرد و امسال نوکیا 8 سیروکو را می توان نسخه بروزرسانی شده این برند فنلاندی دانست. به اعتقاد برخی از افراد، نوکیا 8 سیروکو نسبت به مدل سال گذشته، تغییر چندانی نداشته، اما نظر مدیرعامل HMD Global، نوکیا 8 سیروکو، ویژگی ها و قابلیت های جدیدتری را نسبت به مدل سال گذشته خود، ارائه داده و تنها ویژگی مشترک بین این دو گوشی هوشمند، در پردازنده اسنپدراگون 835 آنهاست. اولین نکته ای که در نگاه اول به نوکیا 8 سیروکو توجه هر بیننده ای را جلب خواهد کرد، طراحی زیباییست که نوکیا برای این گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است. جنس بدنه ترکیبی از شیشه و فلز، زبانی که برای اولین بار در طراحی گوشی های هوشمند نوکیا دیده شده. لبه های کاملا گرد شده، رنگ مشکی و وزن کم این گوشی، شما را ترغیب به خرید آن می کند. استاندارد IP67 به شما این اطمینان را می دهد که نوکیا 8 سیروکو در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مفاوم است. امکان شارژ سریع، صفحه نمایش 5.5 اینچی pOLED (اولد پلاستیکی) با رزولوشن 1440×2560 QHD  می باشد که با گوریلاگلس 5 محافظت شده، رم 4 گیگابایتی و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی، دوربین دوگانه اصلی اوپتیک زایس، دوربین 13 مگاپیکسلی همراه با لنز 13 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند پر طرفدار هستند. خبری از سنسور اثر انگشت در پنل جلویی این گوشی نیست، نوکیا آن را به پشت گوشی انتقال داده است. نوکیا 8 سیروکو قدرت خود را از یک باتری 3260 میلی آمپرساعتی تامین می کند که در حالت عادی بیش از یک روز دوام خواهد آورد. جک 3.5 میلیمتری هدفون در این گوشی دیده نمی شود بنابراین برای متصل کردن گوشی خود به سیستم، باید از درگاه USB-C استفاده کنید. HMD Global این گوشی را با نسخه خالص از اندروید وان معرفی کرد.

زنفون 5 ایسوس ، رقیبی جدی برای آیفون 10 در MWC 2018

زنفون 5، میان رده زیبا و جذاب ایسوس رقیبی سرسخت و جدی برای آیفون 10 اپل است. طراحی این گوشی هوشمند، شباهت بسیار زیادی به آیفون 10 داشته و همان ناچ را در بالای صفحه نمایش خود دارد. صفحه نمایش نسبتا بزرگ 6.2 اینچی با نسبت ابعاد تصویر به بدنه 19:9، رنگ بندی جسورانه و زیبای صفحه نمایش، همه و همه در کنار هم، قدرت ایسوس را در طراحی این گوشی هوشمند به رخ سایرین می کشد. زنفون 5 از دوربین دوگانه بهره برده و سنسور اثرانگشت هم در وسط پنل پشتی گوشی، تعبیه شده است. ایسوس ویژگی پرطرفدار و ترند قفل گشایی از طریق شناسایی چهره را فراموش نکرده و زنفون 5 را به این ویژگی مجهز کرده است. جنس پنل پشتی از شیشه بوده و حالت آینه ای و زیبایی دارند.

ایسوس هر دو گوشی هوشمند زنفون 5  را مجهز به ZenUI، رابط کاربری اندرویدی مخصوص خود و فناوری هوش مصنوعی کرده که موجب شده کیفیت صدا در این گوشی، نسبت به نسخه های گذشته گوشی های هوشمند ایسوس، باکیفیت تر باشد. هوش مصنوعی نمایشگر، شدت رنگ های صفحه نمایش را به تناسب دمای محیط تنظیم کرده و در صورتی که در حال کار با صفحه نمایش باشید، تایم اوت صفحه نمایش را غیر فعال می کند. AI باتری در طول شب، با محدود کردن فعالیت برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند، عمر باتری را تا 80 درصد افزایش می دهد. سپس در صبح، پیش از اینکه شروع به کار با تلفن هوشمند زنفون 5 خود کنید، دوباره برنامه ها را به حالت قبل باز می گرداند. AI زنگ گوشی، حجم صدای آهنگ تماس را طبق محیطی که در آن حضور دارید، کم یا زیاد می کند. در نهایت، دوربین هم با استفاده از ویژگی های هوش مصنوعی، توانایی تشخیص محیطی که در آن هستید را داشته و به شما امکان ثبت تصاویر بهتری را خواهد داد.

 دوربین زنفون 5 توانایی تشخیص محیطی که در آن هستید را دارد. این ویژگی می تواند در موقعیت های خاص، بسیار مفید باشد. مثلا در زمستان و در میان برف، به راحتی می تواند صحنه های مختلف را از هم تشخیص دهد. هوش مصنوعی که در دوربین زنفون 5 به کار رفته، می تواند شدت رنگ محیط را به گونه ای تنظیم کند تا رنگ های عکس شما شدت مناسبی داشته باشند. الگوریتم های هوش مصنوعی ایسوس نه تنها رنگ ها را کنترل می کنند بلکه مواردی مانند در مرکز تصویر بودن، وضوح و نویز را نیز کنترل خواهند کرد. سخت افزاری که ایسوس برای زنفون 5 در نظر گرفته، بالاتر از حد استانداردی است که گوشی های میان رده به آن تجهیز شده اند. پردازنده اسنپدراگون 636 هشت هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز، حافظه داخلی 64 گیگابایتی و 4/6 گیگابایت رم، از مشخصات فنی این گوشی هوشمند می باشند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402