موفقیت خیرهکنندهی بازی ماجرایی و اپیزودیک «دیسپچ» (Dispatch) با صداپیشگی آرون پال، سازندگان را مجبور به بازنگری در برنامههای آینده کرده است. استودیوی «ادهاک» (AdHoc Studio)، که توسط اعضای کلیدی استودیوی منحلشدهی «تلتیل گیمز» تأسیس شده، تأیید کرد که به دلیل استقبال گسترده، «حداقل باید به فصل دوم فکر کنیم.»
«دیسپچ» که در اکتبر ۲۰۲۵ (مهر ۱۴۰۴) منتشر شد، توانست تنها در ۱۰ روز اول عرضه، بیش از یک میلیون نسخه فروش داشته باشد و با کسب بیش از ۲۱,۳۰۰ نقد «بسیار مثبت» (Overwhelmingly Positive) در استیم، به یکی از پدیدههای داستانی سال تبدیل شود. این موفقیت، طرفداران را واداشت تا حتی پیش از انتشار دو اپیزود پایانی (که برای ۱۲ نوامبر / ۲۱ آبان برنامهریزی شده)، خواستار ساخت فصل دوم شوند.
پیر شورت، همبنیانگذار و مدیر خلاقیت ادهاک، در پادکست «The Friends Per Second» به این درخواستها پاسخ داد. او با احتیاط گفت: «ما الان مجبوریم که حداقل به فصل ۲ فکر کنیم.» با این حال، او هیچ تعهدی برای ساخت قطعی آن نداد.
مدل انتشار «دیسپچ» نیز جالب توجه بوده است. برخلاف تلتیل که بین اپیزودها ماهها فاصله میانداخت، ادهاک هر هفته دو اپیزود جدید منتشر کرد که نشان میدهد کل بازی پیش از عرضه تکمیل شده بود. اگر فصل دومی در کار باشد، با توجه به چرخههای طولانی توسعهی بازیهای مدرن، بعید است به این زودیها شاهد آن باشیم.
موفقیت «دیسپچ» نشان میدهد که عطش برای بازیهای داستانمحور سینمایی، به سبک دوران طلایی تلتیل، همچنان زنده است.
رسانه گیمرنت
