تاشوی لوکس اپل در راه است؛ هزینه‌ بالا برای حذف کامل چروک نمایشگر

تیم پلازا - بروزرسانی: 24 تیر 1404 10:54
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

تحلیلگر معتبر مینگ‌چی کوو از TF International Securities فاش کرد آیفون تاشو اپل در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۶ با پنل اولد بدون چروک سامسونگ و صفحات فلزی جانبی تولید خواهد شد. این صفحات که توسط Fine M‑Tec تامین می‌شوند، با فرایند سوراخ‌کاری لیزری به بدنه متصل شده و از نمایان شدن چروک جلوگیری می‌کنند، با این حال، این فرایند به ازای هر دستگاه ۶0 تا ۷۰ دلار بر هزینه تمام‌شده می‌افزایند.

اپل برای مقابله با بزرگ‌ترین چالش گوشی‌های تاشو، یعنی نمایان شدن چروک در محل تاشدن صفحه‌نمایش، تلاش می‌کند. مینگ‌چی کوو در جدیدترین یادداشت خود در Medium اطلاعات جدیدی از گوشی تاشو اپل را ارائه کرده است:

  • نمایشگر: آیفون تاشو از پنل اولد سامسونگ با فناوری ضدچروک بهره می‌برد و اپل برای اطمینان بیشتر، تولید انبوه را در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۶ آغاز می‌کند.

  • صفحات فلزی Fine M‑Tec: این قطعات استرس خم‌شدگی نمایشگر را به طور مساوی پخش می‌کنند و به حفظ انعطاف‌پذیر پنل کمک خواهند کرد. تأمین این صفحات از اوایل سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۶ شروع می‌شود.

  • سوراخ‌کاری لیزری: برای اتصال صفحات فلزی Fine M‑Tec به بدنه، از فرآیند لیزر دریلینگ با هزینه‌ی اضافی ۳۰ تا ۳۵ دلار استفاده خواهد شد.

برآورد می‌شود این دو عملیات—صفحات فلزی (۳۰–۳۵ دلار) و سوراخ‌کاری لیزری (۳۰–۳۵ دلار)، در مجموع ۶۰ تا ۷۰ دلار به هزینه‌ی هر دستگاه اضافه کند. با در نظر گرفتن تولید «میلیون‌ها» واحد، این رقم تاثیر زیادی بر قیمت نهایی خواهد گذاشت و براساس پیش‌بینی‌ها، ممکن است این موبایل بین ۲,۰۰۰ تا ۲,۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد.

از سمت دیگر، راس یانگ، تحلیلگر بازار پنل‌های نمایش، پیش‌تر گفته بود اپل ممکن است به‌جای صفحات فلزی، از شیشه‌ی ضخیم‌تر و فرایند شیمیایی برای کاهش چروک استفاده کند؛ روشی که خود هزینه‌بر است. اپل هنوز مشخص نکرده کدام راهکار را نهایی می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد تضمین کیفیت و دوام برایش اولویت دارد، حتی به قیمت افزایش محسوسی در هزینه‌ی تولید.

رویکرد اپل در آیفون تاشو بر کیفیت نمایشگر و طول عمر دستگاه متمرکز است؛ اما فرآیندهای صفحات فلزی و سوراخ‌کاری لیزری می‌تواند قیمت نهایی را به حدود ۲,۵۰۰ دلار برساند. با توجه به زمانبندی نیمه‌ی دوم ۲۰۲۶، علاقه‌مندان باید برای تحمل هزینه‌ی بالا و رقابت سخت با رقبا آماده باشند. این حرکت اپل، آزمونی نهایی برای بازار گوشی‌های تاشو خواهد بود.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست