در دنیای بازیهای آنلاین رقابتی، معمولاً انتظار میرود که بازیکنان بیرحمترین رفتارها را نسبت به یکدیگر داشته باشند، اما در مورد بازی شوتر و استخراجی ARC Raiders، ماجرا کاملاً برعکس است. رابرت ساملی (Robert Sammelin)، کارگردان هنری بازی، در مصاحبهای جدید با PC Gamer اعتراف کرد که تیم توسعهدهنده در طول تستهای داخلی بازی، بسیار خشنتر و بیرحمتر از جامعه فعلی بازیکنان عمل میکردند. او با خنده گفت: «ما در تستهای داخلی با توسعهدهندگان، وقتی پای مبارزه به میان میآمد، آدمهای بسیار بدتری نسبت به جامعه بازیکنان بودیم.»
این اظهار نظر در حالی مطرح میشود که ARC Raiders از زمان عرضه، شهرت عجیبی پیدا کرده است: جامعهای که به جای رقابت خونین، تمایل زیادی به همکاری دارد. ساملی توضیح داد که آنها امیدوار بودند چنین فضایی شکل بگیرد، اما انتظار نداشتند که تا این حد گسترده باشد. او گفت: «دیدن اینکه مردم چگونه از نظر اجتماعی با هم رفتار میکنند، واقعاً دلگرمکننده است.» در حالی که سازندگان در تستهای خود یک فضای پر از بیاعتمادی و خیانت را تجربه کرده بودند، بازیکنان واقعی اغلب ترجیح میدهند به غریبهها در انجام ماموریتها کمک کنند یا آنها را تا نقطه استخراج امن همراهی کنند.
این تفاوت رفتار نشاندهنده پویایی منحصربهفرد این بازی است. ساملی اشاره کرد که هدف آنها ایجاد تعادلی بود که در آن بازیکنان نسبت به تعامل با دیگران «نگران» باشند، اما تهدید بزرگتر (ماشینهای ARC) آنها را به سمت همکاری سوق دهد. به نظر میرسد که بازیکنان این پیام را بهتر از خودِ سازندگان دریافت کردهاند. این "آزمایش اجتماعی" ناخواسته ثابت کرد که حتی در یک محیط خصمانه پسا-آخرالزمانی، غریزه همکاری بر غریزه کشتار غلبه دارد؛ چیزی که حتی خالقان بازی هم پیشبینی نمیکردند که تا این حد پررنگ باشد.
Game Rant / PC Gamer
