مراسم «گیم اواردز ۲۰۲۵» (The Game Awards) امسال شگفتیهای زیادی داشت، اما برای طرفداران سبک تیراندازی تاکتیکی، هیچ خبری شیرینتر از پیروزی قاطع ARC Raiders نبود. ساختهی جدید و جاهطلبانه استودیوی Embark (سازندگان سابق بتلفیلد)، توانست در رقابتی نفسگیر با عناوینی قدرتمند، تندیس ارزشمند «بهترین بازی چندنفره» (Best Multiplayer Game) را از آن خود کند. این پیروزی مهر تأییدی بود بر کیفیت گیمپلی منحصربهفرد این بازی که توانسته است ژانر اشباعشدهی «Extraction Shooter» را با نوآوریهای خود احیا کند.
بازی ARC Raiders که در تاریخ ۳۰ اکتبر امسال (مهرماه) با قیمت ۴۰ دلار عرضه شد، ریسک بزرگی را پذیرفت. سازندگان در میانه راه توسعه، تصمیم گرفتند مدل «رایگان» (Free-to-Play) را کنار بگذارند و بازی را به عنوان یک محصول پرمیوم عرضه کنند. این تصمیم که در ابتدا با نگرانیهایی روبرو شده بود، حالا با دریافت این جایزه معتبر، کاملاً توجیه شده به نظر میرسد. داوران و بازیکنان، کیفیت فنی بالا، نبودِ سیستمهای پولی آزاردهنده (Pay-to-Win) و عمق استراتژیک بازی را دلایل اصلی این انتخاب دانستهاند.
در حاشیه مراسم، تیم سازنده ضمن تشکر از جامعه کاربری، به برنامههای آینده خود نیز اشاره کرد. با توجه به موفقیت چشمگیر بازی در ماههای اول عرضه و حالا کسب این جایزه جهانی، انتظار میرود که فصلهای جدید محتوایی با سرعت بیشتری منتشر شوند. ARC Raiders با تلفیق گرافیک خیرهکننده آنریل انجین ۵، اتمسفر علمی-تخیلی دهه هشتادی و گیمپلی PvPvE (بازیکن علیه بازیکن علیه محیط)، اکنون رسماً به عنوان استاندارد جدید بازیهای شوتر همکاریمحور شناخته میشود.
The Game Awards / Embark Studios
