غوطه‌وری یا عذاب؟ بزرگترین نقطه قوت ARC Raiders چگونه به پاشنه آشیل آن تبدیل شد؟

تیم پلازا - انتشار: 25 آذر 1404 11:21
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

بازی ARC Raiders از زمان عرضه‌اش توانسته است با یک ویژگی خیره‌کننده، خود را از سایر شوترهای بازار متمایز کند: «غوطه‌وری» (Immersion). جاش کاتس، تحلیل‌گر ارشد سایت Game Rant، در مقاله اخیر خود به این نکته اشاره می‌کند که ورود به دنیای این بازی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. سکوت سنگین میدان نبرد که تنها با صدای گام‌های فلزی ربات‌های غول‌پیکر یا انفجارهای دوردست شکسته می‌شود، اتمسفری را خلق می‌کند که بازیکن را کاملاً در خود می‌بلعد. کیفیت صداگذاری، طراحی بصری محیط و رفتار هوشمندانه ماشین‌ها (ARCs)، همگی دست به دست هم داده‌اند تا دنیایی زنده، خطرناک و باورپذیر بسازند.

اما همین نقطه قوت، اکنون به بزرگترین عامل تفرقه در میان جامعه بازیکنان تبدیل شده است. بحث داغی که انجمن‌های ردیتی و فروم‌های بازی را فرا گرفته، بر سر نحوه تجربه این دنیاست. گروهی از بازیکنان معتقدند که زیبایی و عمق دنیای بازی در میان درگیری‌های استرس‌زای PvP (بازیکن علیه بازیکن) گم می‌شود. آن‌ها استدلال می‌کنند که تمرکز مداوم بر «لوت کردن و فرار» و ترس از کمین شدن توسط دیگر بازیکنان، فرصت لذت بردن از داستان محیطی و اتمسفرسازی بی‌نظیر استودیو Embark را از آن‌ها می‌گیرد. کاربری در ردیت می‌نویسد: «این همه پتانسیل برای دنیاسازی و فضاسازی وجود دارد، اما همه چیز زیر سایه استرس PvP دفن شده است.»

در مقابل، گروه دیگری بر این باورند که حذف عنصر PvP، روح بازی را می‌کشد. آن‌ها استدلال می‌کنند که تنش ناشی از حضور دیگر بازیکنان واقعی، بخشی ضروری از همان «غوطه‌وری» است که همه تحسینش می‌کنند. حضور «ریدرهای» دیگر که ممکن است هر لحظه به شما خیانت کنند یا منابعتان را بدزدند، به دنیای بازی حسی از بی‌رحمی و واقع‌گرایی می‌بخشد که هوش مصنوعی به تنهایی قادر به ایجاد آن نیست. این تضاد دیدگاه باعث شده تا بزرگترین دارایی بازی، یعنی اتمسفر گیرای آن، همزمان به دلیل اصلی نارضایتی و درخواست‌های مکرر برای اضافه شدن حالت PvE تبدیل شود.

Game Rant / Reddit

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست