بتلفیلد ۶ از رهگیری پرتو پشتیبانی نخواهد کرد
توسعهدهندگان «بتلفیلد ۶» رسماً تأیید کردند که این بازی در زمان عرضه و در آینده نزدیک، از تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) پشتیبانی نخواهد کرد تا عملکرد بازی برای تمام کاربران بهینه باشد.
استودیو ریپل افکت (Ripple Effect)، یکی از تیمهای سازنده بازی «بتلفیلد ۶» (Battlefield 6)، تأیید کرد که این شوتر نظامی فاقد تکنولوژی رهگیری پرتو (Ray-Tracing) خواهد بود. کریستین بول، مدیر فنی این استودیو، در مصاحبهای جدید اعلام کرد که این یک تصمیم عمدی برای اولویت قرار دادن عملکرد (performance) بازی بوده است.
بول گفت: «نه، ما در زمان عرضه رهگیری پرتو نخواهیم داشت و برنامهای هم برای آینده نزدیک نداریم. دلیل این تصمیم این بود که میخواستیم بر روی عملکرد تمرکز کنیم و مطمئن شویم تمام تلاش ما صرف بهینهسازی بازی برای کاربران عادی میشود.»
او افزود که این تصمیم «نسبتاً زود» در فرآیند تولید گرفته شده است. این در حالی است که نسخه کامپیوتر این بازی بیش از ۶۰۰ گزینه مختلف در منوی تنظیمات خود خواهد داشت. هرچند این خبر ممکن است برای کسانی که به دنبال بالاترین کیفیت گرافیکی در بخش داستانی بودند ناامیدکننده باشد، اما برای بازیکنان بخش چندنفره که عملکرد روان را به جلوههای بصری ترجیح میدهند، خبر خوبی محسوب میشود. بازی «بتلفیلد ۶» در تاریخ ۱۵ مهر (۷ اکتبر) منتشر خواهد شد.
منبع: IGN