بازگشت کارگردان اصلی ریمیک اسپلینتر سل به یوبی‌سافت؛ سم فیشر از تاریکی خارج می‌شود؟

تیم پلازا - انتشار: 11 آذر 1404 13:04
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

در خبری که صبح امروز، سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۴ (۲ دسامبر ۲۰۲۵)، موجی از امیدواری را در دل طرفداران سبک مخفی‌کاری زنده کرد، دیوید گریول (David Grivel)، کارگردان اولیه پروژه بازسازی «اسپلینتر سل» (Splinter Cell Remake)، اعلام کرد که به استودیوی یوبی‌سافت تورنتو بازگشته است. این بازگشت غیرمنتظره در حالی رخ می‌دهد که گریول در سال ۱۴۰۱ (۲۰۲۲) و پس از ۱۱ سال فعالیت مستمر، این شرکت فرانسوی را ترک کرده بود تا ماجراجویی جدیدی را آغاز کند. اما حالا، پس از گذشت سه سال، او دوباره سکان هدایت یکی از موردانتظارترین پروژه‌های یوبی‌سافت را در دست گرفته است.

گریول با انتشار پستی در لینکدین نوشت: «امروز بسیار خوشحالم که اعلام کنم به عنوان کارگردان بازی اسپلینتر سل ریمیک به یوبی‌سافت تورنتو بازمی‌گردم.» او پیش از خروجش در سال ۲۰۲۲، نقش کلیدی در شکل‌گیری اولیه این پروژه داشت. سابقه او در یوبی‌سافت بسیار درخشان است و شامل طراحی بازی در عناوین بزرگی همچون «اسپلینتر سل: بلک‌لیست» (Blacklist)، «اساسینز کرید: یونیتی» (Unity) و نسخه‌های چهارم، پنجم و پرایمال از سری «فار کرای» می‌شود. بازگشت او می‌تواند نشانه‌ای از عزم راسخ یوبی‌سافت برای به سرانجام رساندن پروژه‌ای باشد که از زمان معرفی در اواخر سال ۱۴۰۰ (۲۰۲۱) در سکوت خبری فرو رفته بود.

در فاصله بین جدایی و بازگشت به یوبی‌سافت، گریول در استودیوی «ریج‌لاین گیمز» (Ridgeline Games) متعلق به الکترونیک آرتز مشغول به کار بود و روی کمپین داستانی «بتلفیلد ۶» کار می‌کرد. با این حال، پس از تعطیلی ناگهانی و جنجالی این استودیو توسط EA در اوایل سال ۱۴۰۳ (۲۰۲۴)، گریول نیز مانند بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان، مجبور به تغییر مسیر شد. اکنون بازگشت او به پروژه اسپلینتر سل، که قرار است با موتور قدرتمند «Snowdrop» (موتور گرافیکی بازی‌های The Division و Avatar) ساخته شود، نویدبخش بازگشت سم فیشر با استانداردهای نسل نهمی است. سازندگان پیش‌تر اعلام کرده بودند که داستان نسخه اصلی سال ۲۰۰۲ به‌روزرسانی خواهد شد تا برای مخاطبان مدرن «باورپذیرتر و اصیل‌تر» باشد؛ وظیفه‌ای که اکنون دوباره بر دوش گریول سنگینی می‌کند.

IGN

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست