تعرفه واردات خودروهای برقی ۴ درصد شد / ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور

تیم پلازا - انتشار: 16 اردیبهشت 1405 21:31
ز.م مطالعه: 1 دقیقه
-

معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تعرفه جدید واردات خودروهای برقی و هیبریدی را ابلاغ کرد. بر این اساس، تعرفه گمرکی این محصولات با هدف نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و توسعه خودروهای دوستدار محیط زیست کاهش یافته است.

این مصوبه که در راستای اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور تدوین شده، مسیر ورود خودروهای پاک به بازار داخلی را هموار می‌کند.

تعرفه خودروهای تمام برقی و هیبریدی

طبق ابلاغیه رسمی، تعرفه واردات برای خودروهای تمام برقی تنها ۴ درصد تعیین شده است که یک امتیاز ویژه برای واردکنندگان و خریداران این کلاس از محصولات محسوب می‌شود.

در کنار خودروهای تمام الکتریکی، تعرفه واردات برای اتومبیل‌های هیبریدی پلاگین نیز ۱۵ درصد مشخص شده است. این اقدام می‌تواند قیمت تمام شده این محصولات را در بازار کاهش داده و رقابت جدیدی در بخش خودروهای وارداتی ایجاد کند.

چشم‌انداز بازار

با ابلاغ این مصوبه، انتظار می‌رود فرایند واردات خودروهای برقی سرعت بیشتری بگیرد و شاهد حضور گسترده‌تر برندهای معتبر جهانی در جاده‌های کشور باشیم.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست