واکنش طرفداران به صابون آب حمام سیدنی سوئینی
خبر عرضه صابون جدید سیدنی سوئینی (Sydney Sweeney) با نام «سعادت آب حمام سیدنی (Sydney’s Bathwater Bliss)» که گفته میشود حاوی قطرات واقعی آب حمام این بازیگر است، واکنشهای گسترده و متنوعی را در فضای مجازی به همراه داشته است. این محصول که با همکاری برند «دکتر اسکواچ (Dr. Squatch)» تولید شده، از یک شوخی اینترنتی پس از تبلیغ ویروسی سال گذشته سوئینی برای این برند آغاز شد.
غافلگیری و هیجان در میان طرفداران
بخشی از طرفداران با هیجان و اشتیاق از این محصول استقبال کردهاند. در شبکههای اجتماعی، نظراتی مانند «ممنون، من ۱۰۰ تا میخرم» نشاندهنده علاقه برخی برای داشتن این محصول خاص و محدود است. این گروه از طرفداران، اقدام سیدنی سوئینی را راهی جالب و خلاقانه برای تعامل با مخاطبان و پاسخ به درخواستهای طنزآمیز آنها میدانند. سوئینی نیز در مصاحبه با «جیکیو» (GQ) این ایده را «روشی بسیار جالب برای گفتگو با مخاطبان» توصیف کرده است.
انتقادات و شوخیهای اینترنتی
در مقابل، بسیاری از کاربران اینترنت با ناباوری و انتقاد به این خبر واکنش نشان دادهاند. عباراتی چون «امکان ندارد این واقعی باشد» نشاندهنده غافلگیری برخی از این ایده است. گروهی دیگر با لحنی طنزآمیز و انتقادی، این محصول را «مسخره» خواندهاند و نظراتی مانند «هر روز از خدا دورتر میشویم» یا «باید نگاهی به خودمان در آینه بیندازیم» را منتشر کردهاند. یکی از کاربران نیز با کنایه نوشته است: «تصور کنید چقدر باید درمانده باشید که این را بخرید.» این واکنشها نشاندهنده دیدگاههای متفاوت نسبت به مرزهای بازاریابی و استفاده از شهرت افراد مشهور است.
بازاریابی هوشمندانه یا محصولی عجیب؟
صرفنظر از واکنشها، به نظر میرسد برند دکتر اسکواچ و سیدنی سوئینی به خوبی از این «هایپ» و توجه ایجاد شده بهرهبرداری کردهاند. این صابون با رایحهای به نام «مورنینگ وود (Morning Wood)» که توسط خود سوئینی طراحی شده و از رایحههای جنگلی شمال غربی پسیفیک الهام گرفته، تنها به تعداد محدود ۵۰۰۰ عدد و با قیمت ۸ دلار به فروش خواهد رسید. این استراتژی فروش محدود و قیمت نسبتاً پایین، در کنار ماهیت غیرمتعارف محصول، احتمالاً به فروش سریع آن کمک خواهد کرد و بحث و گفتگو پیرامون برند و این بازیگر را ادامه خواهد داد.