چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم همچنان صدرنشین گیشه است
بازسازی لایواکشن «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» محصول یونیورسال، با موفقیت از جایگاه خود در صدر جدول فروش آمریکای شمالی دفاع کرد و دو فیلم تازهوارد «الیو» و «۲۸ سال بعد» را پشت سر گذاشت.
اژدها همچنان بر فراز گیشه
فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» (How to Train Your Dragon) در دومین آخر هفته اکران خود با کسب ۳۷ میلیون دلار، مجموع فروش داخلی خود را به ۱۶۰.۴ میلیون دلار و فروش جهانی را به ۳۵۸ میلیون دلار رساند. این فیلم با قدرت در مقابل رقبای جدید ایستادگی کرد.
عملکرد متفاوت تازهواردها
فیلم ترسناک «۲۸ سال بعد» (28 Years Later) با افتتاحیه قوی ۳۰ میلیون دلاری و کسب رتبه دوم، بهترین شروع را در میان فیلمهای این مجموعه به ثبت رساند. اما در مقابل، انیمیشن پرهزینه «الیو» (Elio) از پیکسار، با فروش ناامیدکننده ۲۱ میلیون دلاری، بدترین افتتاحیه تاریخ مدرن این استودیو را رقم زد و در جایگاه سوم قرار گرفت. تحلیلگران، مشکلات اخیر پیکسار در عرضه آثار جدید را به عادت کردن مخاطبان به تماشای انیمیشنهای این شرکت در سرویس دیزنی پلاس نسبت میدهند. فیلمهای «لیلو و استیچ» (Lilo & Stitch) و «مأموریت: غیرممکن – حسابرسی نهایی» (Mission: Impossible – The Final Reckoning) نیز پنج فیلم برتر جدول را تکمیل کردند.