تحلیل مالی سه‌گانه ساعت شلوغی از زبان جکی چان

تیم پلازا - انتشار: 24 خرداد 1404 17:53
ز.م مطالعه: 1 دقیقه
-

مجموعه فیلم‌های «ساعت شلوغی» (Rush Hour) یکی از نمادین‌ترین سه‌گانه‌های کمدی-پلیسی است، اما بررسی آمار مالی آن، یک روند رایج در هالیوود را نشان می‌دهد: افزایش بودجه همیشه به معنای افزایش سود نیست. جکی چان (Jackie Chan)، ستاره این مجموعه، اخیراً این موضوع را با دیدگاه خود تأیید کرد.

از ۳۵ تا ۱۸۰ میلیون دلار

فیلم اول «ساعت شلوغی» که در سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۸) اکران شد، با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری توانست به فروش جهانی ۲۴۵ میلیون دلار دست یابد. قسمت دوم با بودجه ۹۰ میلیون دلاری، فروش خود را به ۳۴۷ میلیون دلار رساند. اما قسمت سوم یک جهش عظیم در بودجه داشت و با ۱۸۰ میلیون دلار ساخته شد، در حالی که فروش جهانی آن به ۲۵۶ میلیون دلار کاهش یافت و عملاً کمترین بازدهی مالی را در میان سه فیلم داشت.

تأیید یک اسطوره

جکی چان در مصاحبه‌ای جدید، دلیل این افت را «پول بیش از حد» دانست. او معتقد است محدودیت‌های مالی در فیلم اول، منجر به خلاقیت بیشتر شد، در حالی که راحتی و بودجه زیاد در قسمت سوم، باعث شد آن جادوی اولیه از بین برود. این تحلیل از سوی ستاره اصلی فیلم، نگاهی کمیاب و ارزشمند به این موضوع است که چگونه در صنعت سینما، گاهی محدودیت‌ها می‌توانند به جای مانع، به یک مزیت تبدیل شوند.

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست