سازندگان کلر ابسکور برنامهای برای بزرگ شدن ندارند
با وجود موفقیت تجاری و انتقادی خیرهکننده بازی «کلر ابسکور: اکسپدیشن ۳۳»، استودیوی سازنده آن، سندفال اینتراکتیو، اعلام کرد که در حال حاضر هیچ برنامهای برای گسترش تیم و تبدیل شدن به یک استودیوی بزرگ ندارد.
یک تصمیم غافلگیرکننده
بازی «کلر ابسکور: اکسپدیشن ۳۳» (Clair Obscur: Expedition 33) که در ماه آوریل منتشر شد، یکی از بزرگترین موفقیتهای غافلگیرکننده سال ۲۰۲۵ بوده و توانست در ۳۳ روز به فروش ۳.۳ میلیون نسخهای دست یابد. با این حال، تام گییرمین، مدیر فنی استودیوی سندفال اینتراکتیو (Sandfall Interactive)، در مصاحبهای جدید اعلام کرد که آنها قصد ندارند تیم خود را بزرگتر کنند. او گفت: «فکر میکنم فعلاً بهتر است که یک تیم کوچک داشته باشیم... اندازه فعلی تیم برای ساخت یک بازی نقشآفرینی نوبتی با قیمت کامل، به همان خوبی است که الان هست.»
آینده بازیهای متوسط
گیوم بروشه، مدیر استودیو، نیز افزود که با توجه به «هزینههای سرسامآور» ساخت بازیهای بزرگ (AAA)، تولید بازیهای باکیفیت متوسط (AA) مانند بازی آنها در آینده رایجتر خواهد شد. او به قدرت موتور بازیسازی «آنریل انجین ۵» (Unreal Engine 5) اشاره کرد که به تیمهای کوچک اجازه میدهد تا بازیهای جذابی را به شکلی کارآمد تولید کنند.
استودیوی سندفال در حال حاضر بر روی بهبود و پشتیبانی از بازی فعلی خود متمرکز است و به نظر نمیرسد بستهالحاقی (DLC) برای آن در دست ساخت باشد.
منبع: TheGamer