آب پاکی سی‌دی پراجکت روی دست هواداران؛ «ویچر ۴» در مراسم گیم اواردز امسال غایب خواهد بود

تیم پلازا - انتشار: 6 آذر 1404 16:45
ز.م مطالعه: 2 دقیقه
-

شرکت لهستانی «سی‌دی پراجکت رد» (CD Projekt Red) در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که بازی مورد انتظار «ویچر ۴» (The Witcher 4)، که با نام رمز «پولاریس» (Polaris) شناخته می‌شود، هیچ نمایش جدیدی در مراسم «جوایز بازی ۲۰۲۵» (The Game Awards) نخواهد داشت. این خبر در حالی روز پنج‌شنبه ۶ آذر ۱۴۰۴ (۲۷ نوامبر ۲۰۲۵) منتشر شد که این عنوان در شاخه «مورد انتظارترین بازی سال» نامزد دریافت جایزه شده است.

میخال نواکوفسکی، مدیرعامل مشترک سی‌دی پراجکت، با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی ضمن قدردانی از هواداران برای رای دادن به این بازی، انتظارات را مدیریت کرد. او نوشت: «از اینکه می‌بینم ویچر ۴ نامزد دریافت جایزه مورد انتظارترین بازی شده، بسیار خوشحالم. با این حال، ما امسال هیچ محتوای جدیدی را به مراسم TGA نخواهیم آورد، اما مثل همیشه مشتاق تماشای مراسم و جشن گرفتن این شب بزرگ در کنار شما هستیم.»

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که آخرین نمایش فنی بازی در خرداد ۱۴۰۴ (ژوئن ۲۰۲۵) و با تمرکز بر قدرت موتور گرافیکی «آنریل انجین ۵» (Unreal Engine 5) صورت گرفته بود. طبق آخرین گزارش‌های مالی شرکت، تیم توسعه‌دهنده ویچر ۴ اکنون به ۴۴۷ نفر افزایش یافته است که نشان‌دهنده تمرکز اصلی استودیو بر روی این پروژه است. با توجه به اینکه تاریخ انتشار احتمالی بازی زودتر از سال ۱۴۰۶ (۲۰۲۷) نخواهد بود، عدم نمایش تریلر جدید منطقی به نظر می‌رسد.

در سوی دیگر، وضعیت دنباله بازی «سایبرپانک ۲۰۷۷» (Cyberpunk 2077) که با نام رمز «اوریون» (Orion) شناخته می‌شود، در مراحل ابتدایی‌تری قرار دارد. استودیو اعلام کرده که همچنان در حال "پی‌ریزی بنیادین" این بازی است و تیم مستقر در بوستون در حال جذب نیرو هستند، بنابراین انتظار برای نمایش آن نیز بیهوده است.

با این وجود، مراسم امسال خالی از بازی‌های نقش‌آفرینی علمی-تخیلی نخواهد بود. تایید شده است که بازی «اکسدس» (Exodus)، محصول جدید استودیوی «آرکی‌تایپ اینترتینمنت» (Archetype Entertainment) که توسط کهنه‌کاران بایوور (BioWare) مانند جیمز اوهلن و درو کارپیشین ساخته می‌شود، با تریلری جدید در مراسم ۲۰ آذر ۱۴۰۴ (۱۱ دسامبر ۲۰۲۵) حضور خواهد داشت.

این عدم حضور ویچر ۴، اگرچه برای هواداران ناامیدکننده است، اما نشان از استراتژی محتاطانه سی‌دی پراجکت برای پرهیز از تکرار اشتباهات بازاریابی گذشته دارد.

منبع: IGN

دیدگاه های کاربران
هیچ دیدگاهی موجود نیست