واحد خودروهای برقی شیائومی برای نخستینبار در سال ۲۰۲۵ سودده شد؛ اتفاقی قابلتوجه تنها یک سال پس از آغاز فروش خودروهای این شرکت.
شیائومی اعلام کرد که واحد خودروهای برقی این شرکت برای نخستین بار در سال ۲۰۲۵ به سوددهی رسیده است؛ این واحد که بهطور مشترک با بخش هوش مصنوعی اداره میشود، توانسته ۹۰۰ میلیون یوان (حدود ۱۱۱ میلیون یورو) سود ثبت کند.
طبق گزارش منتشرشده، درآمد واحد خودروهای برقی شیائومی در سال ۲۰۲۵ به ۱۰۶٫۱ میلیارد یوان (حدود ۱۳.۱۵ میلیارد یورو) رسیده؛ هرچند حاشیهی سود در حال حاضر چندان بالا نیست؛ اما با توجه به اینکه شیائومی فروش خودرو را تنها از سال ۲۰۲۴ آغاز کرده است، این نتیجه برای یک تازهوارد در صنعت خودرو قابلتوجه ارزیابی میشود.
در همین بازه، درآمد بخش خودرو درمقایسهبا سال ۲۰۲۴ بیش از ۲۲۳٫۸ درصد رشد داشته؛ همچنین حاشیهی سود ناخالص این واحد در سال ۲۰۲۵ به ۲۴٫۳ درصد رسیده که ۵٫۸ واحد درصد بیشتر از سال قبل است.
شیائومی در سال ۲۰۲۵ مجموعا ۴۱۱هزار و ۸۲ دستگاه خودروی برقی تحویل داد که نسبت به سال قبل ۲۰۰٫۴ درصد رشد نشان میدهد. میانگین قیمت فروش خودروهای این شرکت نیز با افزایش ۷٫۱ درصدی به ۲۵۱ هزار و ۱۷۱ یوان (حدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ یورو) رسیده است.
بیشترین میزان تحویل ماهانهی شیائومی در دسامبر ۲۰۲۵ ثبت شد؛ زمانیکه شیائومی موفق شد ۵۰ هزار و ۲۱۲ خودرو به مشتریان تحویل دهد.
شیائومی اکنون هدفگذاری کرده که در سال جاری ۵۵۰هزار خودروی برقی تحویل دهد و امیدوار است مدل جدید Xiaomi SU7 نقش مهمی در دستیابی به این هدف ایفا کند.
منبع: زومیت
