آیا اپل واچ می تواند جایگزین آیفون بشود ؟

اپل واچ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ساعت های هوشمند اپل واچ جدید با  LTE گزینه خوبی هستند و برای کاربران این سئوال پیش می آید که حالا که اپل واچ دیگر مجهز به LTE شده است آیا می تواند جایگزین آیفون شود ؟

وقتی صحبت از اپل واچ می شود اولین سوالی که به ذهن ما خطور می کند این است وجه تمایز واقعی ساعت هوشمند و گوشی اسمارت فون اپل چیست ؟ آیا باید هم ساعت هوشمند بخریم و هم آیفون و یا خریدن یک اپل واچ می تواند همه نیازهای ما را برآورده سازد ؟ وقتی صحبت از اپل واچ می شود من قانع نمی شوم که در کنار این ساعت هوشمند نیاز به سیستم دیگری دارم. اپل واچ قیمت پایینی ندارد و اشکالاتی هم در رابط کاربری اولیه اش داشت و هم چنین ابعاد اندازه آن شاید مورد پسند خیلی افراد نباشد و حتی مساله شارژ کردن آن هم یک معضل برای برخی کاربران است ولی وقتی یک اپل واچ را با همه این مسایل می خریم آیا واقعا نیازی به خرید آیفون هم هست ؟

البته باید بگوییم که نسل جدید اپل واچ یعنی watchOS 3 و حتی سری دوم اپل واچ به سرعت تغییرات خوبی داشت و خیلی بهبود یافت.

هنگامی که قابلیت  LTE هم به ساعت اپل اضافه شد دیگر شرایط گیج کننده تر از قبل هم شد. چون حالا قابلیت های این ساعت هوشمند بیشتر شده و سئوال اصلی پر رنگ تر شد.

با شرایطی که دیگر قابلیت LTE داریم چه نیازی به سیستم دیگری هست ؟

هرچه بیشتر در مورد این موضوع فکر کردم، سئوالاتم بیشتر شد. در شرایط فعلی به نظر می رسد که اپل واچ می تواند به صورت مستقل از آیفون کار کند و دیگر هیچ وابستگی به آیفون ندارد، بلکه یک محصول مستقل و جدا است. می توانید هر کجا خواستید با آن بروید و دیگر نیازی به آیفون نداشته باشید.

سه گزارش جداگانه اظهار داشته اند که اپل در سال جاری قابلیت LTE را به ساعت هوشمند خود اضافه خواهد کرد. این شرکت ها یکی بلومرگ بود و دیگری شرکت های مینگ چی کو بودند که اطلاعات خوبی درباره محصولات اپل دارند. اظهارات آنها قابل اعتماد است. همه آن چیزی که ساعت هوشمند را به آیفون متصل و وابسته می کرد همین قابلیت LTE بود و حالا با این امکانات جدید اپل واچ دیگر نیازی به آیفون ندارد.

در حال حاضر، به نظر می رسد اپل هر دو مدل WiFi و LTE را در اپل واچ به فروش می رساند، مدل آنها بسیار به مدل آیپدهای اپل شباهت دارد. البته آیپد 10.5 اینچی طرفداران خودش را دارد و واقعا مدل های وای فای آن می تواند نیاز کاربران را برآورده سازد. وقتی با آیپد اپل کار می کنم گویی پشت سیستم کامپیوتری مجهزی نشسته ام و به همین دلیل هر کجا می روم آیپد را با خودم می برم.

شاید این سئوال پیش بیاید که چرا چنین بحثی را باز کرده ام ؟ وقتی کسی آیپد 10 اینچی را با خود جا به جا می کند حمل یک آیفون سبک تر چه مشکلی می تواند برایش ایجاد کند ؟

موضوع ساعت هوشمند کمی متفاوت است . خیلی اوقات دوست داریم بیرون برویم و فقط تماس های اضطراری را دریافت کنیم . آیا اپل واچ می تواند این نیاز را برطرف سازد ؟

در شرایط فعلی و با امکانات جدید اپل واچ پاسخ این سئوال مثبت خواهد بود و اپل واچ همه نیاز های کاربران را برآورده می کند . کاربران می توانند بدون توجه به آیفون خود به راحتی و تنها با داشتن اپل واچ همه نیازهای خود را برطرف کنند.

تصور کنید شب است و می خواهید به پیاده روی بروید بله به راحتی اپل واچ را به دست خود ببندید و خانه را ترک کنید. می توانید تلفن اسمارت فون آیفون را با خودتان نبرید چون ساعت هوشمند جدید اپل می تواند همه کارهایی که شما برای یک پیاده روی نیاز دارید انجام بدهد.

با این حال، باز هم باید اپل چنین اطمینانی را به کاربران بدهد که ساعت اپل واقعا بدون اتصال به آیفون به طور کامل عمل می کند. اگر اپل این را تایید کند یعنی همه نوتیفیکیشن ها و تماس ها، پیام های SMS و iMessages   و غیره باید بتواند بدون اتصال به آیفون در ساعت هوشمند فعال باشد. همه این امکانات مدیون قابلیت LTE  است . این قابلیت توانسته شرایط جدیدی را برای ساعت های آیفون ایجاد کند.

با این حال، در بین تمامی خبرهای خوشحال کننده در مورد ساعت هوشمند،  اخیرا شرکت  KGI گزارش کرده است که اپل در حال حاضر برنامه ای برای برقراری تماس تلفنی از طریق ساعت هوشمند اپل ندارد و این کار از طریق اپراتورهای تلفن انجام نخواهد شد. این گزارش در مورد منع استفاده تماس های تلفنی از طریق شبکه های اجتماعی مانند اسکایپ و FaceTime مطلبی ارائه نکرده است . در هر صورت، این خبر کمی تکان دهنده است. ما امیدوارم پشتیبانی فنی اپل واچ بتواند نوتیفیکیشن هایی برای تماسهای ناموفق در اختیار کاربران بگذارد تا کاربران حداقل بدانند چه کسی با آنها تماس گرفته است. به عنوان مثال، اگر ساعت هوشمند و آیفون را باهم سینک نکنید و  کسی تماس تلفنی با آیفون شما داشته باشد، اپل واچ باید بتواند آنرا به شما  اطلاع بدهد و یا در صورت تماسی در فیس تایم سیستم به شما اجازه صحبت کردن بدهد. باید ببینیم آیا اپل واچ چنین امکاناتی را پشتیبانی می کند یا خیر؟

همچنین موضوع قیمت گذاری اپل واچ هم مطرح است.  LTE اپل به طور کلی 130 دلار گران تر از مدل WiFi  هزینه دارد ولی تفاوت قیمت اپل واچ با LTE و بدون آن به اندزاه 130 دلار نیست. در حالت ایده آل، LTE  اپل واچ حدود 50 دلار بیشتر از مدل WiFi آن قیمت دارد. البته کاربران باید هزینه های اضافی نیز به اپراتورهای تلفن همراه پرداخت کنند.  به عنوان مثال، T-Mobile در حال حاضر هزینه اضافی 5 دلار در هر ماه برای سرویس LTE دریافت می کند. در حالی که این عدد بسیار ناچیز به نظر می رسد ولی قطعا می تواند با گذشت زمان رقم ها افزایش پیدا کند و با جمع آن بعلاوه هزینه های سخت افزاری اضافی می تواند عدد قابل توجهی شود.

مساله بعدی وزن و ضخامت ساعت های هوشمند دارای قابلیت LTE است. به نظر می رسد این ساعت های هوشمند اپل ضخیم تر و سنگین تر خواهند بود . دلیل آن هم  نصب سخت افزار LTE است.

حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل واچ با چه ویژگی هایی به بازار عرضه می شود. اگر همه قابلیت ها پشتیبانی شود دیدگاه کاربران در مورد آن متفاوت خواهد بود.

باید ببینیم آیا iMessage  در اپل واچ پشتیبانی می شود ؟ آیا توجیهی برای هزینه های اپل واچ وجود دارد؟ آیا کاربران علاقمند به پرداخت هزینه های ماهیانه هستند ؟  شاید به مرور زمان دیدگاه کاربران نسبت به اپل واچ تغییر کند .

باید بگویم  من کاملا متقاعد شده ام که ساعت اپل می تواند جایگزین خوبی برای آیفون آنهم برای مدت زمانی کوتاهی باشد. ولی باید باز هم منتظر بمانیم تا ببینیم اپل واچ ایی که بازار می آید چقدر با ویژگی هایی که اکنون صحبت کردیم مطابقت دارد .

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402