آیفون 8 فروش بهتری خواهد داشت یا گلکسی نوت 8 ؟

آیفون 8
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چند روزی هست که سامسونگ گلکسی نوت 8 به بازار عرضه شده است. آیا واقعا حضور گلکسی نوت 8 می تواند تهدیدی برای آیفون محسوب شود ؟ در رقابت بین این دو برند کدام یک برنده خواهند بود؟ کاربران بیشتر کدام گوشی را ترجیح می دهند و کدام یک را خریداری می کنند ؟

سال گذشته رابطه بین اپل و سامسونگ خوب بود با انفجاری که برای نوت 7 رخ داد ، وضعیت سامسونگ کمی نگران کننده بود که حالا برطرف شده است.

حالا با تدابیر سامسونگ برای ارتقا و بهبود گوشی های هوشمند خود و با رونمایی گلکسی نوت 8، سامسونگ تلاش می کند که برترین بازار باشد. سامسونگ هزینه بالایی برای گوشی پرچمدار خود کرده است و بالطبع کسانی که تمایل دارند پول زیادی برای گوشی خرج کنند، می توانند به راحتی با سامسونگ کار کنند.

اما بین سامسونگ و اپل کاربران کدام یک را انتخاب می کنند ؟

بعید است که سامسونگ کار عجیب و غریبی در مورد گوشی اش انجام بدهد ولی باید بدانیم که اپل و سامسونگ دو گوشی پرچمدار به بازار عرضه می کنند و واقعا رقابت بالایی بین آنها برقرار است.

آیفون 8 هنوز به بازار عرضه نشده است ولی احتمالا قیمتی حدود 999 دلار داشته باشد که البته شاید این عدد چهار رقمی هم بشود از  1000 دلار کمی بالاتر هم برود.

اگر بخواهیم این قیمت بالا را با طراحی زیبای نوت 8 مقایسه کنیم مشتریان این دوگوشی در انتخاب با مشکل مواجه خواهند شد.

تحلیل گران هم درباره این سئوال فکر می کنند تا پاسخ خوبی بتوانند ارائه کنند که آیا اپل باید نگران فروش آیفون 8 باشد ؟ آیا سامسونگ گلکسی نوت 8 می تواند بر فروش آیفون 8 تاثیر بگذارد ؟

البته به نظر برخی از تحلیل گران مثل مارک بارکلی با حضور سامسونگ گلکسی نوت 8 شاید آیفون 8 در صدر برترین گوشی های دنیا نباشد و شاید در میزان فروش اش تاثیر بگذارد. وضعیت آیفون 8 و میزان فروش این گوشی بالطبع با حضور سامسونگ سخت تر خواهد بود.  به خصوص که وی معتقد است  که بسیاری از مصرف کنندگان از قیمت بالای آیفون 8 راضی نیستند و توان پرداخت آن را ندارند.

البته باید عادلانه به موضوع نگاه کرد با اینکه نوت 8 بسیار طراحی زیبایی دارد و کاربرپسند است ولی بسیاری از کاربران هم هستند که مشتاقانه منتظر آیفون 5.8 اینچی هستند. آنچه در نظر سنجی ها نشان داده است این است که کاربران آیفون این گوشی را دوست دارند و منتظر محصول جدید آیفون هستند. ما معتقدیم اپل هم سهم خودش را در بازار دارد.

اینجا بحث های روانشناسی هم مطرح می شود. موقعیت مکانی و اکوسیستمی که کاربران در آن زندگی می کنند هم مهم است. مردم به سیستمی که در آن زندگی می کنند متعهد می شوند. گاهی بحث های فنی نیست که کاربران به سمت محصولی می کشاند بلکه جو غالب آن منطقه هم می تواند بر خرید مردم تاثیرگذار باشد. اینجا صحبت های فنی مطرح نیست روانشناسی مطرح می شود.

در خبری که چند روز  قبل منتشر شد در یک نظر سنجی 70  درصد از خریداران آیفون اعلام کرده بودند که دیگر به نام تجاری دیگری فکر نمی کنند و ترجیح می دهند گوشی بعدی آنها مجددا آیفون باشد.

این یعنی چالشی که با مسایل فنی شاید نتوان بر آن چیره شد. در ساختار ذهنی و تجربه این کاربران این است که نمی توانند با گوشی دیگری از برند دیگری جز اپل کار کنند. شاید اینجا تصور کنید که برای سامسونگ چالش ایجاد خواهد شد . باید بگوییم اینطور نیست هر کدام مشتریان خودشان را دارند. خیلی از کاربران هم هستند که نسبت به سامسونگ چنن احساسی دارند.

و البته عده ای کاربران هم هستند که بر مبنای مسایل مالی تصمیم گیری می کنند . برای این عده پرداخت هزار دلار عدد بالایی است و برای یک تلفن هوشمند خیلی گران است. ولی باز هم دیدیم که 40 درصد کاربران معتقدند با اینکه اپل گران است ولی باز هم دوست دارند اپل بخرند و البته این کار را هم می کنند و اپل می خرند.

با این همه، بسیاری از مردم به هزینه ناخالص تلفن همراه خود فکر نمی کنند. خیلی از کاربران اصلا برآوردی از هزینه های اصلی و فرعی تلفن همراه خود ندارند و نمی توانند حساب کنند یک تلفن همراه در یک ماه با هزینه خرید گوشی چقدر برایشان هزینه تولید می کند.

وقتی حساب می کنیم اعداد به طرز شگفت انگیزی بیشتر می شود.

البته سامسونگ هم با یک چالش بزرگ مواجه است. سامسونگ هم باید کاربران جدید را بتواند به خود جذب کند و فضا و اکوسیستمی ایجاد کند که کاربرانش به این شرکت وفادار بمانند.

گاهی انجام این کار سخت است اگر سامسونگ هم می توانست سیستم عامل اختصاصی خودش را داشته باشد شاید بهتر می بود و ماند اپل به صورتی تفکیک شده کاربران خودش را می داشت .

به هر حال مردم هنوز هم می خواهند خیلی راحت و ساده از گوشی هایشان لذت ببرند و هر شرکتی بیشتر به راه کاربران و رضایت آنها فکر کند موفق تر خواهد بود.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402