اچ تی سی به تولید گوشی های هوشمند ادامه می دهد، اما آیا باید نگران باشد؟

گوشی های هوشمند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این خبر در رابطه با وضعیت فعلی شرکت اچ تی سی و بخشی که روی آن تمرکز خواهد کرد، صحبت می کنیم. اگر در جریان اخبار اخیر نیستید، شرکت گوگل بهترین تاثیر دانشگاه آلامبا را به ارمغان آورده است و شرکت اچ تی سی را به عنوان یک تازه کار باز نشسته تولید کننده گوشی های هوشمند خریده است. به هر حال گوگل برخی از کارمندان خوب خانم و آقای اچ تی سی برخی از مالکیت معنوی آن را به ارزش 1.1 میلیارد دلار خریده است. که همچنین تحت عنوان “درآمدی که گوگل در زمان نوشتن این مقاله به دست آورد ” نامیده می شود.

گوگل یک تیم واقعاً مهندسی و تحقیق و توسعه را خریداری کرده است. و خبر خوب از جانب اچ تی سی این است که این شرکت همچنان گوشی های هوشمند تولید خواهد کرد. اما سوالی که باقی می ماند این است که آیا اچ تی سی باید به تولید گوشی های هوشمند ادامه دهد؟ اشتباه برداشت نکنید. این تحلیل هیچ ارتباطی به علاقه مند بودن یا نبودن به گوشی های اچ تی سی ندارد. اما به نظر می رسد این حرکت در واقع یک اقدام نا امید و در عین حال برای شناور نگه داشتن اچ تی سی است. برای آن که اچ تی سی پا بر جا بماند، نیاز به پول دارد و این واقعاً صحیح است.

استعداد تولید در اچ تی سی کجا رفت؟

اچ تی سی

اما اکنون اچ تی سی بخش تحقیق و توسعه خود و احتمالاً اغلب استعداد های سطح بالای خود را با گوگل تقسیم کرده است. آیا با این حال هیچ دلیلی برای تولید گوشی های هوشمند دیگر وجود دارد؟ منظور این است که اچ تی سی واقعاً گوشی های خوبی تولید می کرد. من مطمئن نیستم که آیا آن ها به اندازه 1.1 میلیارد دلار عالی بودند یا خیر. اما با این حال سخت افزار آن واقعاً تحسین برانگیز بود. اچی تی سی 10، یکی از گوشی هایی بود که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفت. اما با توجه به این که استعداد های این شرکت رفته اند، اچ تی سی بیش از این، چه چیزی می خواهد تولید کند؟

البته این تغییر بدین معنی نیست که نوآوری و ترفند های اچ تی سی در هز زمان باید در اختیار گوگل قرار گیرد. تنها دلیلی که این معامله باید انجام شود، این است که اچ تی سی تمام نمودار های فروش خود را از بین نبرده است. در حقیقت تریستان رایانر جزئیاتی در رابطه با اشتباهاتی که در طی سال های اخیر انجام شده، نوشته است. من پیش از این با همکارم در این خصوص شوخی می کردم که شاید بهتر باشد اچ تی سی نوآوری را متوقف کند و چند گوشی یکنواخت به بازار عرضه کند تا به بازی باز گردد!. اما حقیقتاً با استعداد هایی که رفته اند، آیا اچ تی سی همچنان می تواند در بازی بماند؟

نگاهی به آینده

اچ تی سی

صحبت از بازی شد؛ یکی از بازی هایی که اچ تی سی قطعاً در جهان آن را به خوبی انجام می دهد، واقعیت مجازی است. HTC Vive یک دستگاه فوق العاده و یک رهبر در این زمینه است. اچ تی سی با دستگاه Vive به خوبی کار می کرد و شاید بهتر باشد بر این جنبه از کسب و کار خود تمرکز کند. یعنی، نیازی به رایانه 10 هزار دلاری برای اجرای آن نیست. اما اچ تی سی در زمینه تجازت گوشی های هوشمند به خوبی عمل نکرده است. شاید وقت آن رسیده است که اچ تی سی بخشی از کسب و کار خود را که روی آن خوب است، دو برابر کند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، آینده هستند. در دنیای بازی، کسب و کار یا هر فضایی که مد نظر شما است، هر کسی می تواند از بخشی از واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده استفاده کند. من تردید دارم که اپل این را به ارمغان آورده باشد. اما نمی توان برجسته بودن واقعیت افزوده در آخرین رویداد اپل را نادیده گرفت. واقعیت افزوده پیش از این به خوبی عمل کرده است و همچنان رو به گسترش و بهبود است. واقعیت مجازی نیز به همان مسیر ادامه می دهد. عاقلانه است که اچ تی سی روی این بخش تمرکز کند. البته اچ تی سی دستگاه Vive را اساساً با نام شرکت خود وارد بازار کرده است. بنابراین ممکن است خیلی دیر باشد که آن را به عنوان تمرکز اصلی شرکت لحاظ نماید.

به عقب باز گردید، اچ تی سی چه چیزی را بیش تر از همه به دنیای گوشی های هوشمند عرضه کرده است؟ قطعاً در حال حاضر گوشی های روی خط تولید موجود هستند که بسیار خوب است. اما بعد از این گوشی ها چه چیزی عرضه خواهد شد؟ آیا اچ تی سی به دنبال نوآوری هایی مانند گذشته است؟ آیا اچ تی سی مجدداً به تولید گوشی های هوشمند، به عنوان یک گوشی اندرویدی دیگر خواهد پرداخت (#YAAP)؟ بنابراین به یک سوال اساسی دیگر می رسیم: آیا ما به اچ تی سی که گوشی های یکنواخت اندرویدی تولید کند، اهمیتی خواهیم داد؟ و احتمالاً این پرسشی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

آغاز NU 

اچ تی سی

اچ تی سی طرفداران پایه ای بسیاری دارد، حتی اگر بدین صورت فروخته شود. و علت این که دارای این طرفداران پایه ای است، این نیست که معلق است، بلکه به این علت است که گوشی های واقعاً خوبی تولید می کند. مطمئناً در طول مسیر اشتباهات فاحش بسیاری داشته است. اما اچ تی سی در صنعت بسیار مورد توجه قرار گرفته است. البته نه به اندازه نوکیا یا Palm. اما در میان ده نام تجاری شناخته شده برتر قرار دارد. آیا خروج بخش استعداد های اچ تی سی، چیزی از شرکت اچ تی سی می گیرد؟ صادقانه، احتمالاً نه. آیا افکار عمومی را در رابطه با اچ تی سی تغییر می دهد؟ صادقانه، احتمالاً خیر.

از آن جایی که در پایان روز این فرصت هست که به جدول این بازی یک تلنگری بزند و تازه نفس مجدداً آغاز کند. در اچ تی سی یک حفره ای وجود دارد که باید با استعداد ها و ایده های جدید پر شود. این ممکن است دقیقاً چیزی باشد که اچ تی سی نیاز دارد تا نام تجاری خود را مجدداً تقویت کند. یک شروع تازه به همراه یک میلیارد دلار ممکن است دقیقاً چیزی باشد که اچ تی سی نیاز دارد تا در مسیر درستی قرار گیرد و برند خود را مجدداً راه اندازی کند. اما شما چطور فکر می کنید؟ آیا اچ تی سی DOA پس از این است؟ آیا اچ تی سی از این فرصت استفاده خواهد کرد تا شجاعانه وارد دنیای جدید شود؟

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402