کمپانی تسلا انرژی را از خورشید به خانه ها و از خانه ها به ماشین ها می آورد

کمپانی تسلا انرژی را از خورشید به خانه ها و از خانه ها به ماشین ها می آورد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمپانی تسلا بی شک پیش رو ترین نهاد تجاری در زمینه ی فناوری های نوین است. تسلا به رهبری ایلان ماسک برنامه های جاه طلبانه ای دارد که وقتی کنار هم قرار بگیرند، مفهوم انرژی را به کلی دگرگون خواهند ساخت.

کمپانی تسلا

باتری امروز به یکی از ارکان اصلی ابزارهای بشری بدل شده است. از تلفن های همراه و لپ تاپ ها گرفته تا ماشین های برقی همه با باتری تغذیه می شوند. گویا به زودی خانه های ما هم به وسیله ی باتری ها تغذیه خواهند شد. طبق آنچه روزنامه وال استریت ژورنال می گوید، این تنها یک ایده نیست، بلکه به زودی به میان ما می آید.

ترکیب انرژی خورشیدی و دستگاه های ذخیره ی انرژی خانگی راه را برای تولد یک پدیده ی نوین هموار کرده است. طراحی و توسعه ی این پدیده کار شرکتی است که بیش از هر کمپانی دیگری جسارت رفتن سراغ فناوری ها نو را دارد؛ کمپانی تسلا و در راس آن ایلان ماسک مشهور.

انرژی، ذخیره ی آن و طراحی کاربردهای جدید برای آن یکی از تخصص های کمپانی تسلا است. این شرکت طی تحقیقات خود به این نتیجه رسیده که ترکیب کردن انرژی خورشیدی با باتری های نوین می تواند حوزه ی انرژی را به کلی دگرگون کند. این قماری است که ایلان ماسک حاضر است وارد آن شود. ایلان ماسک مرد قمار کردن روی ممکن کردن غیرممکن هاست و به لطف همین شخصیت، شرکت او می خواهد دید ما درباره ی انرژی را به کلی عوض کند.

خودروهای برقی تسلا که نیروی آن ها با استفاده از یک باتری تخت تامین می شود در رسانه ها بازتاب زیادی دارند. اما تعداد اندکی از ما آن ها را از نزدیک دیده ایم. ولی هنگامی که تسلا باتری های خانگی را وارد بازار کند، زندگی بسیاری از ما تحت تاثیر آن قرار خوهد گرفت. داشتن یک باتری در خانه برای تامین انرژی مورد نیاز منزل نوعی حس استقلال با خود می آورد.

از سوی دیگر، باتری در مواقع ضروری و پس از وقوع فجایع طبیعی بسیار مفید است. در شرایطی که همه ی شبکه های توزیع انرژی از کار افتاده، باتری هایی که با انرژی خورشید تغذیه می شوند، می توانند از توقف جریان زندگی مردم جلوگیری کنند. در چنین شرایطی باتری خانگی به یک موهبت بی همتا تبدیل می شود. این را مشتریان دو شرکت بزرگ سونن (Sonnen) و تسلا اخیرا ثابت کردند. این دو شرکت در جریان توفان ایرما که اخیرا بخش های بزرگی از امریکا را ویران کرد حجم بالایی از محصولات ذخیره ی انرژی خود را به فروش رساندند.

کمپانی تسلا

ترکیب کردن باتری خانگی با پنل های خورشیدی که روی پشت بام قرار می گیرند، ساکنان خانه را به کلی از شبکه ی انرژی شهری بی نیاز می کند. در حال حاضر تقریبا همه ی ما کاملا به شبکه های توزیع انرژی وابسته ایم؛ باتری های خانگی در کنار پنل های خورشیدی با از بین بردن این وابستگی پدیده ای را به وجود می آورند که در ادبیات آکادمیک به آن « ترک شبکه» می گویند.

هر دو رکن این فناوری ترکیبی به مرحله ی عمل رسیده اند. پنل های خورشیدی سال هاست که در جهان استفاده می شود. به کارگیری این پنل ها هر روز گسترش بیشتری پیدا می کند و با پیشرفت فناوری بازده آن بالا می رود. از سوی دیگر شرکت تسلا با ساخت اولین نسل از باتری های خانگی، رکن دیگر فناوری ترکیبی فوق را محقق کرده است. این باتری که تسلا نام آن را « دیوار انرژی» (Power Wall)  گذاشته کاملا کارآمد است و قیمت بالای آن را که کنار بگذاریم برای تامین انرژی منزل گزینه ی بسیار خوبی است.

این پدیده در حوزه ی انرژی فوق العاده اهمیت دارد و جای تعجب نیست که می بینیم مورد توجه اپراتورهای شبکه انرژی قرار گرفته است. برخی از این اپراتورها (معمولا خصوصی) به دنبال بهره بردن از فناوری نوین تسلا هستند. در همین راستا، یک شبکه ی انرژی در شهر ورمونت ساخته شده که طراحی آن کاملا با شبکه های رایج متفاوت است و باتری آن را فعال می کند. شرکت انرژی کوهستان سبز (Green Mountain Power) با شرکت تسلا انرژی قراردادی بسته که براساس آن دو هزار مشترک این شرکت می توانند در خانه های خود دیوار انرژی تسلا بگذارند.

 هزینه ی انجام این کار برای مشترکان شرکت کوهستان سبز تنها 15 دلار در ماه است. این شرایط برای مشترکان بسیار مناسب است. آن ها تنها با پرداخت 15 دلار در ماه یک باتری 13.5 کیلووات بر ساعت در خانه ی خود می گذارند که قیمت آن 5500 دلار است.

اما آیا شرکت کوهستان سبز با این کار ضرر نمی کند؟ پاسخ این سوال منفی است و دلیلش یکی از فواید کلیدی پدیده ی باتری های خانگی است. شرکت انرژی کوهستان سبز برای خرید این باتری های 5500 دلاری هزینه ی هنگفتی پرداخته، اما استفاده از این فناوری هزینه های شرکت در بسیاری از زیرساخت های شبکه ی توزیع را کاهش می دهد.

کمپانی تسلا

حضور باتری های خانگی در شبکه ی انرژی درست مثل یک نیروگاه برق مجازی عمل می کند. خانه هایی که از این باتری ها استفاده می کنند شبکه ی توزیع را تثبیت می کنند؛ به این ترتیب جای پای کربن در شبکه کاهش پیدا می کند و پیک بار کاهش می یابد.

جذابیت باتری های خانگی همچون دیوار انرژی تسلا، به خاطر وجود یک نیاز عظیم صدچندان می شود؛ نیاز به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر. یکی از مشکلات اصلی استفاده از انرژی خورشید این است که این انرژی تنها در برخی زمان ها برق تولید می کند و این زمان ها به ندرت با نیازهای یک خانه هماهنگ هستند. این مساله شاید اصلی ترین عامل بی علاقگی شرکت های انرژی به تامین نیاز شبکه با نیروی خورشید باشد.

این مشکل در برخی ایالت های امریکا به وضوح قابل لمس است و شرکت های انرژی را آزار می دهد. مثلا در آریزونا و کالیفرنیا در میانه ی روز، انرژی خورشیدی بسیار بالاست؛ اما با فرارسیدن عصر ناگهان سقوط می کند زیرا مردم از سر کار به خانه بازمی گردند و مصرف انرژی به یکباره سر به فلک می کشد. این تغییر ناگهانی عذاب شرکت های توزیع برق است. قیمت برق در بازارهای بین ایالتی امریکا در برخی ساعات منفی است، به همین خاطر شرکت های انرژی مجبور می شوند برق موجود در شبکه ی خود را از بین ببرند زیرا هزینه ی نگداشتن آن در این زمان های مشخص بیش از هزینه ی فروش آن است.

نقش کمپانی تسلا در حوزه ی انرژی هر روز پر رنگ تر می شود. این شرکت پیش بینی کرده که به زودی تغییر عظیمی در تجارت انرژی رخ خواهد داد. موتور محرک این تغییر عظیم چیست؟ ترکیب پنل های خورشیدی با باتری های نوین. پدیده ای که به زودی باعث افت شدید قیمت انرژی و به ویژه برق خواهد شد.

قیمت پکیج های باتری خانگی مدام در حال کاهش است. تسلا می داند قیمت بالا در حال حاضر مهم ترین مانع فراگیر شدن باتری های خانگی است و به همین خاطر به شدت برای پایین آوردن هزینه ی تمام شده ی آن تلاش می کند. میانگین قیمت این محصول از سال 2010 تا کنون 24% کاهش یافته است. باتری های ارزان تر، استفاده از انرژی تجدید پذیر را جذاب تر می کند. رویکردی که به نفع همه است، هم مصرف کنندگان، هم شرکت های انرژی و هم محیط زیست انسان.

منبع: teslarati

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402