بررسی کامل  اپل آیفون 8 پلاس

آیفون 8 پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زمانی آیفون 8 پلاس یکی از پربحث ترین گوشی های بازار بود و البته هنوز هم هست. ولی پیش از آمدن آیفون 10، در بین گوشی های اپل، این تلفن هوشمند از بقیه بازار گرم تری داشت.

این گوشی پرقدرت با بدنه شیشه ای و به همراه فناوری شارژ سریع، از گوشی های هوشمند کلاسیکی است که به نظر می رسد همه چیز را داشته باشد.

در سری 8 گوشی های اپل شاهد تغییراتی نسبت به سری قبلی بودیم.  در این سری دو تلفن هوشمند آیفون 8 و آیفون 8 پلاس معرفی شدند.

آیفون 8 پلاس دارای دوربین دوگانه و پردازنده قدرتمندی بوده که به نام چیپ ست A11 Bionic جدید موسوم است و دارای دو هسته قدرتمند می باشد و برای اولین بار یک GPU داخلی دارد. هم چنین در این تلفن هوشمند حافظه ذخیره سازی دو برابر شده و در حال حاضر با 64 گیگابایت شروع می شود.

شاید با مرور مشخصات دوربین، تصور اشتباهی در شما شکل بگیرد و گمان کنید، دوربین آیفون 8 پلاس کپی برداری شده از آیفون 7 پلاس است. ولی در حقیقت هر دو سنسور دوگانه دوربین این گوشی 12 مگاپیکسلی بوده و  دارای پیکسل های بزرگتری هستند که توسط یک فلاش فوق العاده و حالت پرتره جدید و منحصر به فرد پشتیبانی می شود که کاربران امیدوارند با داشتن این تلفن هوشمند بتوانند عکس های پرتره خوبی را بگیرند.

در نهایت، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن ممکن است با مدل قبلی یکسان باشد، اما اپل پشتیبانی از  HDR10 و Dolby Vision را به آن اضافه کرده است، و همچنین تنظیم رنگ True Tone iPad برای ارائه رنگی مشابه رنگ اصلی به مشخصات این تلفن هوشمند افزوده است.

ویژگی های کلیدی و اصلی آیفون 8 پلاس اپل

بدنه  : آلومینیومی ، بدنه گلس شیشه ای در قاب  جلو و عقب، ضد آب و گرد و غبار با استاندارد  IP67 . در رنگ های طلایی، فضایی خاکستری و گزینه های مختلف رنگ نقره ای.

صفحه نمایش: صفحه نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1080p و  صفحه نمایش 401ppi، صفحه نمایش IPS LCD  16 مگاپیکسلی. تنظیم رنگ واقعی با استفاده از سنسور نورانی محیطی چهار کاناله، محدوده وسیع رنگ، لمس سه بعدی

سیستم عامل :  iOS 11 اپل

پردازنده : شش هسته ای (2 Monsoon + 4 Mistral)   2.09GHz، پردازنده سه هسته ای اپل GPU، 3 گیگابایت RAM، چیپ ست بیونیک A11

دوربین: دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی، زاویه باز ، F / 1.8 + telephoto F / 2.8، دارای ویژگی اثر بوکه، (از جمله حالت پرتره و نورپردازی پرتره )، تثبیت کننده تصویر نوری، زوم 2x، فلاش quad-LED به همراه سینک آهسته ، فوکوس اتوماتیک و تشخیص فاز ، محدوده رنگ وسیع وگسترده

ضبط ویدئویی: 2160p @ 60 / 30fps، ضبط ویدیو 1080p @ 30/60/120 / 240fps

دوربین سلفی : 7 مگا پیکسل، F/2.2 به همراه  سنسور BSI و حالت HDR، ویدیو 1080پیکسل و 30 فوت بر ثانیه

حافظه ذخیره سازی: 64 گیگابایت یا 256 گیگابایت حافظه داخلی

اتصالات : 4G LTE Cat.12 (600Mbps)؛ Wi-Fi a / b / g / n / ac؛ بلوتوث 5.0؛ پورت نورانی ، GPS با A-GPS، GLONASS، GALILEO، QZSS؛ NFC

باتری: باتری 2،691 میلی آمپر ساعتی،  شارژ بی سیم (سازگار با Qi )

متفرقه: بلندگوهای استریو، صفحه کلید حساس به فشار با اسکنر اثر انگشت

برخی از کاستی های اصلی این تلفن هوشمند

حاشیه آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 10 بسیار بزرگ است و به چشم می آید.

فاقد جک صوتی 3.5 میلی متری است ولی دارای یک آداپتور نورانی تا 3.5 میلی متری است.

فاقد اسلات  microSD است

برایآپلود دستی موسیقی هنوز iTunes مورد نیاز است

هیچ گونه ابزاری برای شارژر سریع در جعبه محصول نیست و کاربر باید آنرا به اختیار جداگانه خریداری کند.

دوربین فیلمبرداری آیفون 8 پلاس تنها میتواند در حالت مونو ضبط صدا انجام دهد.

وابستگی بیش از حد به نرم افزار iTunes برای انتقال موسیقی به گوشی، گاهی خوشایند نیست واین یکی از موضوعاتی است که برخی از کاربران از آ ن به عنوان کاستی های آیفون 8 پلاس یاد می کنند.

با اینکه آیفون 10 به بازار آمده است ولی هنوز رویکرد مثبتی نسبت به خرید آیفون 8 پلاس وجود دارد و خط مونتاژ آن هم چنان فعال است.

 

صفحه نمایش

نمایشگر آیفون 8 پلاس،  5.5 اینچی با رزولوشن 1080 پیکسل است (که در اصل 401ppi می باشد). صفحه نمایش این تلفن هوشمند LCD IPS با نور پس زمینه و  ماتریس RGB تعریف شده است، از لمس سه بعدی یا  3D Touch پشتیبانی می کند و دارای پشتیبانی از رنگهای متنوعی مانند گذشته است.

True Tone نیز ویژگی جدید دیگر این تلفن هوشمند است که البته در هر سه مدل گوشی که امسال از سوی اپل به بازار معرفی شده است این ویژگی دیده می شود و باعث تعادل رنگ سفید یا وایت بالانس می گردد. این کار را از طریق سنسور نور محیطی چهار کاناله جدیدی که به گوشی  اضافه شده است ،انجام می دهد و در نتیجه برای تنظیم شدت نور پنل و رنگ آن مورد استفاده می شود. . وقتی این یژگی در گوشی فعال و روشن باشد، الگوریتم True Tone، تعادل رنگ صفحه نمایش را با  توجه به نور محیطی تنظیم می کند و در نتیجه  تصویر را بدون در نظر گرفتن نور محیطی به شکل مناسبی نمایش می دهد.  این ویژگی کاملا با فیلتر نور آبی به نام Night Shift متفاوت است. این فیلتر  رنگ های آبی را در ساعت های شب و تاریکی کاهش می دهد.

وقتی که از ویژگی  True Tone استفاده می کنیم ، رنگ های صفحه نمایش کمی گرم از حالتی است که از این ویژگی استفاده نکنیم.  باید بگوییم این ویژگی برای کاربر خیلی خوب است چون چشم ها کمتر خسته می شوند و چشم های کاربر به راحتی با نمایشگر خود را وفق می دهد.

البته کاربران باید برای استفاده از این ویژگی آن را فعال کنند. باید به قسمت تنظیمات نمایشگر رفته و این ویژگی را فعال کنند.

اندازه گیری های مختلفب  روی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در حالت روشن بودن  True Tone انجام شده است، و وقتی رنگ بسیار دقیق روی صفحه به نمایش گذاشته شده، سنجش هایی صورت گرفته است.  صفحه نمایش دارای deltaE  متوسط ​​1.3 است، در حالی که حداکثر انحراف در رنگ سفید  4.3 خواهد بود.

 همه رنگ های روی صفحه نمایش سنجش شده و به غیر از رنگ سفید بقیه بسیار پایین تر از deltaE  4 هستند. این بدین  معنی است که صفحه نمایش نزدیک به کالیبراسیون کامل کار می کند.

با غیرفعال کردن این ویژگی ، deltaE   به طور متوسط ​​تا 2.0 افزایش خواهد یافت، در حالی که انحراف از رنگ سفید باقی می ماند.

همانطور که ملاحظه می کنید این ویژگی یعنی  True Tone باعث می شود که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس به خوبی کالیبراسیون شود و عنوان پرچمدار را در نمایش رنگ ها را خواهد داشت.

لذا باید بگوییم دقت رنگ آیفون 8 واقعا خوب است. دقت رنگ ها و خوانایی صفحه نمایش جزو ویژگی های خوب آیفون 8 پلاس محسوب می شود.

آیفون 8 پلاس مجهز به یک باتری است که البته قابلیت جابجایی ندارد. این باتری لیتیوم Po  و 2،691 mAh است که حدود 7٪ کوچکتر از باتری آیفون 7 پلاس است. اما این گوشی به یک تراشه جدید Bionic  A11 نیز مجهز است که منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی می شود. باید خاطرنشان کرد که این تراشه به همراه باتری جدید و بهینه سازی انجام شده در iOS 11 باعث می شود عمر باتری بهتر شود.

در صورت لزوم می توانید زمان هایی به صورت دستی گوشی را در وضعیتی قرار دهید که شارژ باتری کمتری مصرف کند و در پنین شرایطی حداقل 20 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد.

آیفون 8 پلاس با پلاگین شارژر معمولی 5V / 1A همراه خواهد بود و باتری خالی را در عرض 30 دقیقه تا 20 درصد شارژ می کند.

 همچنین اگر آیفون 8 پلاس را روی شارژر بی سیم سریع سامسونگ Qi بگذارید و تست کنید، باتری  ظرف 30 دقیقه تا 17٪ شارژ می شود.

آیفون 8 پلاس می تواند حدود 17 ساعت تماس و 12.5 ساعت شارژ باتری برای مرور صفحات وب در هر بار شارژ شدن را پشتیبانی کند. با باتری پر این گوشی می توانید حدود 15 ساعت فیلم تماشا کنید.

البته باید بگوییم که اپل باتری تلفن های هوشمند خود را تحت تست های مختلفی قرار میدهد. مثلا سنجش می کند تا ببیند چند ساعت ویدئو با رزولوشن HD می توان با گوشی مشاهده کرد. هم چنین میزان روشنایی نمایشگر روی 200 نیت تنظیم می گردد. هم چنین میزان مصرف باتری در وب گردی نیز تحت سنجش قرار می گیرد.

همه این بررسی ها بدین دلیل است تا بتواند بهترین و کاملترین محصول را در اختیار کاربران قرار دهد.

آیفون 8 پلاس

دوربین آیفون 8 پلاس

همان طورکه گفته شد آیفون 8 پلاس با دوربین دوگانه  12 مگاپیکسلی به بازار آمده و به لطف سنسورها و مهارت های جدیدی که دارد می تواند عکس ها و فیلم های خوبی بیرد. در واقع هر دوربین عقب از این دوربین دوگانه 12 مگاپیکسل است. ه دو و سنسور در قاب پشتی همان لنز f / 1.8 و f / 2.6 هستند و گلس محافظ قوی و ضد خراش از آن لنزها محافظت می کند.

دوربین جدید آیفون 8 پلاس، مجهز به سنسور جدیدی است که از آن هم استفاده می کند.  سنسورهای هر دو لنز  Exmor RS سونی هستند، اما تفاوت هایی هم دارند.  اندازه پیکسل هر دو یکسان است و هر دوربین زاویه باز دارای پیکسل 1.22 میکرومتری بوده و تله فوتو دارای پیسل 1.0 میکرومتری همانند قبل است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در مورد این گوشی هوشمند باید بگوییم که این تلفن هوشمند از نظر پردازشگر تصویر ارتقا پیدا کرده و با نام تجاری جدید و الگوریتم کاهش نویز کار خود را آغاز نموده است. این گوشی با کمک تراشه A11 آیفون 8 پلاس از این پس قادر به تجزیه و تحلیل تصویر و گرفتن عکس در زمان واقعی است. میتواند صورت را از کل بدن تشخیص دهد.

ضبط ویدئویی این دوربین همچنین از قدرت های جدیدی بهره مند بوده و می تواند ویدئوهای  4K و 60fps و 1080p در حالت های 240 فریم در ثانیه ضبط کند.

اپل در حال حاضر به شدت در حوزه راه اندازی برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش می کند  و می خواهد لنزهایی با کارایی بالا در همین حوزه به بازار معرفی کند.

همچنین در آیفون های جدید شاهد deeper pixels هستیم که نام دیگری برای سنسور دوربین با استفاده از فناوری های جدید است که می تواند از فناوری deep trench isolation کمک بگیرد. البته این فناوری ، تکنولوژی جدیدی نیست و برای اولین بار در نسل گوشی های آیفون 6s معرفی شد.  همچنین در دوربین های سونی اکسپریا  (DTI) و سامسونگ گلکسی (ISOCELL) نیز موجود است. این تکنولوژی برای جداسازی بهتر پیکسل ها در سنسور کاربرد دارد و از نشت نور بین پیکسل های همسایه جلوگیری می کند و بنابراین کیفیت عکس کلی را بهبود می بخشد.

هم چنین از زمان آیفون 7 پلاس ، گوشی های آیفون مجهز به فناوری quad-LED dual-tone هستند. ولی در آیفون 8 پلاس از slow-sync هم پشتیبانی می شود. این ویژگی می تواند شاتر را برای مدت زمان کوتاهی باز  کند، در برخی از محیط ها که نور محیطی کم است، این فناوری   باعث می شود که تصویر طبیعی تر گرفته شود و تصویر بهتری نسبت به حالتی که تنها یک فلاش معمولی داشتیم، خواهیم گرفت.

حالت پرتره روی آیفون 8 پلاس ویژگی جدیدی است که فعلا نسخه بتا آن در دسترس است که به نام  نورپردازی پرتره معروف است.  دوربین دوگانه صحنه را اسکن می کند، چهره سوژه  را شناسایی می کند و در زمان واقعی، همه موارد را  تنظیم می کند تا تصویر بهتر و روشن تری رگفته شود. البته شما می توانید از این ویژگی یعنی نورپردازی پرتره بعد از گرفتن عکس هم استفاده کنید و آنرا به عکس خود اضافه نمایید.

نورپردازی پرتره

شم می توانید حالت پرتره را فعال یا غیر فعال کنید. یا حتی بعد از گرفتن عکس نورپردازی پرتره را بدان اضافه نمایید. شاید دو ست نداشته باشید تصویری از پس زمینه داشته باشید و تنها تصویر سوژه برای شما مهم است به راحتی می توانید از حالت پرتره استفاده کنید.

تصاویر با فرمت JPG ذخیره سازی می شوند. پس نگران پیزی نباشید.  در iOS 11 در حال حاضر همه تصاویر در فرمت فایل HEIF و فیلم ها در فرمت ویدیوی HEVC (H.265) به طور پیش فرض ذخیره می شود. این کار به دلیل فشرده سازی کارآمد این فایل ها انجام می گیرد.  البته می توانیم به انتخاب خود، حجم عکس ها را تقریبا دوبرابر کنیم تا با فرمت های دیگری ذخیره شوند. در این صورت فضای بیشتری را نسبت به قبل اشغال می کنند.  این کار برای ویدئو ها هم قابل انجام است. تصور کنید فرمت 1.4MB HEIF در مقابل 3MB JPG خواهید داشت . پس خودتان انتخاب کنید که کدام فرمت را می پسندید.

البته  گوشی شما تصاویر را به فرمت قدیمی تر تبدیل می کند ،البته به شرطی که از داخل iOS به اشتراک گذاشته شود، اما اگر تصاویر را از طریق USB کپی کنید، تنها در صورتی که از MacOS High Sierra  منتقل شوند ، فرمت اصلی را خواهید داشت . وگرنه فایل ها – یعنی هم تصاویر و هم ویدئوها – در فرمت های JPG و H.264 منتقل خواهند شد.  تبدیل در زمان واقعی انجام می شود و شما در زمان انتقال فایل ها اصلا متوجه نمی شوید.

نگران نباشید، می توانید هر فرمتی را که دوست دارید انتخاب کنید.  بنابراین اگر دوست ندارید که عکس و ویدئو را  در فرمت جدید ذخیره کنید، می توانید فرمت قدیمی را انتخاب کنید که البته  سازگارتر با سایر سیستم ها است.

البته باید به شما بگوییم که  پس از بررسی دقیق پیکسل ها ، متوجه شدیم که شما هیچ تفاوتی در کیفیت بین HEIF و JPEG مشاهده نخواهید کرد و اگر اختلاف محدودی  بین H.264 و H.265 وجود داشته باشد، خب می توانید  H.265 را انتخاب کنید.

 

کیفیت دوربین زاویه باز

با وجود اینکه اپل دوربین گوشی خود را  با یک سنسور جدید ارتقا داده، ولی مشخصات ارائه شده در مورد این دوربین هنوز با قبلی ها تفاوت خاصی ندارد. دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز F / 1.8 را در مشخصات می بینیم ولی شاهدیم که  عکس های که در نور روز با آیفون 8 پلاس گرفته می شود بهبود یافته اند و نسبت به  آیفون 7 پلاس بهتر هستند.

باید بگوییم نویز تصاویر به شکل قابل توجهی کاهش یافته است و تصاویری واضح تر داریم. درنو رکم جزئیات بیشتری قابل مشاهده است .

یکی از مهمترین و برجسته ترین ویژگی های آیفون 8 پلاس ، بهبود و دقت رنگ ها است رنگ هایی واضح تر و شفاف تر داریم و البته برخی هنوز عکس های آیفون 7 پلاس را می پسندند. ولی باید بگوییم که آیفون 8 پلاس رنگ هایی واقعی تر و شارپ تر را نشان می دهد.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402