فناوری شارژ بی سیم WattUp محصولی جدید از کمپانی انرگوس!

فناوری شارژ بی سیم
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فناوری شارژ بی سیم یکی از موضوعات داغ این روزها است. فرستنده WattUp محصولی جدید از کمپانی انرگوس است که با فناوری شارژ بی سیم کار می کند.

ممکن است تلفن بعدی که خریداری می کنید از طریق هوا شارژ شود. خیلی هم بعید نیست!

موضوع فناوری شارژ بی سیم، مقوله جدیدی نیست. البته آنچه تاکنون در مورد این فناوری شنیدیم، این تکنولوژی برای شارژ گوشی های با کیفیت بالا و پرچمدارها و البته برخی مدل های میان رده در قالب پلتفرمی جدید به عنوان شارژ شدن روش القایی معرفی شده است.

باید بدانید اکثر شارژرهای بی سیم موجود در بازار به روش القا یا تشدید مغناطیسی کار می کنند. یعنی کاربران باید گوشی موبایل یا گجت خود را روی سطح شارژر بگذارند و بدون نیاز به سیم ، شارژر آن گوشی یا گجت را با کمک خاصیت مغناطیسی و القایی شارژ می کند. ولی نکته این است که تماس با شارژر برای شارژ شدن ضروری است .

یعنی با اینکه به این شارژها، شارژ بی سیم می گوییم ولی باز موضوع تماس و اتصال وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود.

موضوع شارژ سریع و شارژ بی سیم این روزها خیلی داغ شده و مورد توجه کاربران هم هست.

حال صحبت از سایر روش های شارژ بی سیم به میان آمده است. وقتی صحبت از فناوری شارژ بی سیم می شود، انتظار داریم این فناوری بتواند سیگنال های بی سیم را به الکتریسیته تبدیل کند تا تلفن های هوشمند و تبلت ها و وسایل برقی ساده و کوچک را شارژ کند.

کمپانی انرگوس (Energous  ) یکی از شرکت هایی است که در این مسیر تلاش می کند و اولین کمپانی است که توانسته تاییدیه FCC را برای این فناوری یعنی شارژ بی سیم دریافت کند.

شرکت انرگوس در بیانیه ای اعلام کرده است که برای اولین بار توانسته از  کمیته ارتباطات فدرال یعنی FCC ، تاییدیه تکنولوژی شارژ شدن از راه دور را دریافت کند. این شرکت می تواند از نظر فنی از فرکانس های رادیویی برای انتقال سیگنال استفاده نماید.

انرگوس هم چنین اعلام کرده است که همانطور که اولین صدور گواهینامه FCC برای شارژ بی سیم در ماده 18 قانون قضایی FCC آمده، این فضای ایجاد شده می تواند موقعیتی جدید برای تولید  شارژ بی سیم ایجاد کند و فرصتی فوق العاده برای صنعت الکترونیک را فراهم نماید.

ماده  18 قوانین FCC  مرتبط با تجهیزات صنعتی، علمی و پزشکی است. در این ارتباط محصولات قبل از عرضه به بازار باید از نظر محدوده فرکانس که کار می کنند ، تاییدیه FCC  را دریافت نمایند و از قوانین مربوط به محدودیت های فرکانس های رادیویی تبعیت نمایند.

اگر شارژ بی سیم توانسته تاییدیه FCC را دریافت کند پس توانسته در محدوده مجاز طراحی شود.

شرکت انرگوس ادعا می کند، یک فرستنده جدید به نام  WattUp طراحی کرده است که سیگنال را از طریق فرکانس رادیویی به هر وسیله ای که دارای گیرنده  WattUp باشد متصل می کند.  WattUp در اصل دارای پلتفرمی است که شما به کمک آن می توانید گجت های هوشمند خود را شارژ کنید. در حال حاضر فرستنده  WattUp محصول انرگوس می تواند در فاصله 3 فوت یا حدود 90 سانتی متری، تلفن هوشمند یا گجت های کوچک را شارژ کند.

فناوری شارژ بی سیم

با اینکه در طراحی این وسیله موضوع و هدف اصلی تلفن های هوشمند هستند ولی این فرستنده می تواند برای شارژ کردن تبلت ها، ساعت های هوشمند، موس های بی سیم و صفحه کلید و تقریبا در مورد هر چیزی که نیاز به شارژ مجدد دارد مورد استفاده قرار گیرد.

هم چنین باید بگوییم که این روش شارژ از راه دور می تواند برای شارژ های نزدیک ( شارژ تماسی) به روش مشابه شارژرهای Qi عمل کند و گوشی شما را شارژ نماید.

از آنجایی که شارژر  WattUp  با فناوری مبتنی بر فرستنده و گیرنده کار می کند، حتی اگر تولید کننده فرستنده یا گیرنده یکسان نباشد، باز هم WattUp   می تواند آن سیستم را شارژ کند.

تصور کنید موبایل شما در جیب تان است یا ساعت هوشمندتان را به دست تان بسته اید و در فاصل محدودی که تعیین شده در حال حرکت کردن هستید، فرستنده WattUp   می تواند ساعت و گوشی شما را همزمان شارژ کند. البته بای در فاصله 90 سانتی متری یا 3 فوتی از آن قرار گرفته باشید.

همان طور که متوجه شدید  فرستنده  WattUp  می تواند همزمان چند دستگاه را با  هم شارژ کند. در اصل این سیستم شارژر می تواند گجت ها را از فاصله 90 سانتی متری شارژ کند.

هدف شرکت انرگوس این است که این تکنولوژی قدرتمند یعنی فناوری شارژ بی سیم را که می تواند گوشی شما  و یا هر گجت هوشمندی را از فاصله شارژ کند، در نمایشگاه  CES 2018 معرفی نماید. نمایشگاه CES 2018  از 19 تا 22 دی ماه 1396 در لاس وگاس برگزار می شود. رونمایی از این فرستنده WattUp   می تواند هیجان انگیز باشد.

البته پیش از این نیز در خبرهای دیگری در مورد تلاش اپل برای ورود به این حوزه خبرهایی شنیده بودیم. طبق گزارش یک سایت خبرگزاری نیوزلندی، اپل قصد دارد یک شرکت شارژ بی سیم در نیوزلند خریداری کند. این شرکت، که در سال 2007 توسط کارآفرینی به نام فادی میشریکی (Fady Mishriki) تاسیس شده است، با سرمایه گذاری دانشگاه اوکلند، به تولید ماژول های کوچک استاندارد Qi برای انتقال شارژ بی سیم به دستگاه های بزرگتر مانند روبات‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی مشغول است .

خوب است بدانید کمپانی اپل، هنوز این موضوع خرید را تایید یا رد نکرده است؛ معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل در بیانیه ای اعلام کرد: «تیم اپل در فکر ایجاد یک آینده درخشان در حوزه بی سیم با کارایی بیشتر است.»

به این ترتیب، اپل قصد دارد یک شارژر به نام AirPower برای سال آینده تولید نماید که قابلیت شارژ بی سیم همزمان ساعت هوشمند و آیفون را به شما می‌دهد.

گفتنی است این شرکت نیوزیلندی، ماژول های شارژ بی سیمی تولید می‌کند که دارای قدرت انتقال 100 وات می‌باشند. اپل قصد دارد از این تکنولوژی برای دستگاه های بزرگتر و قدرتمند تر مثل مک بوک استفاده نماید. فادی میشریکی می گوید: «من و تیمم برای پیوستن به اپل بسیار هیجان زده هستیم. چون می ‌توانیم دانش خود را با این شرکت به اشتراک بگذاریم و در رسیدن به هدف نهایی کمکشان کنیم.»

باید منتظر باشیم تا ببینیم در این حوزه، یعنی فناوری شارژ بی سیم چه رخدادهای جدیدی روی خواهد داد.

 

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402