بررسی کامل هواوی آنر View 10

آنر View 10
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp
آنر، یکی از شرکت های زیر مجموعه هواوی است که در سال های اخیر در حوزه تولید گوشی های هوشمند بسیار موفق عمل کرده و محصولاتی با کیفیت و عملکرد بسیار عالی را وارد بازار کرده است. آنر View 10 یکی از گوشی های هوشمند این کمپانی است که در اواخر سال 2017 رونمایی شد. سری ویو (View) به عنوان سری V در محصولات آنر البته تنها در بازار چین، شناخته می شوند. در دیگر بازارهای جهانی، آنر این سری از گوشی های هوشمند خود را با نام های دیگری مانند 8/9 پرو معرفی می کند. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آنر View 10 بپردازیم. با ما همراه باشید.
سری گوشی های هوشمند ویو آنر دقیقا زمانی معرفی شد که آنر قصد داشت گوشی های هوشمند خود را به عنوان گوشی های رده بالا و ارزشمند در بازارهایی خارج از کشور مادر خود ارائه کند. در دو نسل گذشته از گوشی های هوشمند سری V آنر، شباهت زیادی بین این گوشی ها با سری میت (Mate) هواوی دیده می شد. به عنوان مثال، آنر V9 دارای مشخصاتتی بسیار نزدیک به هواوی میت 9 پرو از لحاظ پردازنده و رم بود. آنر View 10 هم همین روال را پیش گرفته از نظر مشخصات فنی، شباهت بسیار زیادی به هواوی میت 10 پرو دارد. برخلاف هواوی میت 10 پرو، آنر View 10 مجهز به یک سنسور اثر انگشت در پنل جلو، جک 3.5 میلیمتری هدفون و حلفظه داخلی قابل ارتقا می باشد.
  مشخصات‌فنی  آنر View 10
  جنس بدنه  قاب پشتی از جنس فلز و کمربند دور قاب از جنس پلاستیک
  بدنه  کاملا فلزی با انحنای شیشه 2.5D در پنل جلو
  صفحه نمایش  5.99 اینچ، نسبت تصویر به بدنه 18:9 و IPS LCD با رزولوشن 1080 پیکسل (403ppi)
  پردازنده  های سیلیکون کایرین 970، هشت هسته ای (4 هسته 2.4 گیگاهرتزی کورتکس A73 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی کورتکس A53) پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP12
  حافظه  مدل اول با 64 گیگابایت حافظه + 4/6 گیگابایت رم و مدل دوم با 128 گیگابایت حافظه داخلی + 6 گیگابایت رم ، حافظه قابل ارتقا
  دوربین  دوگانه 16 مگاپیکسل (f/1.8) و 20 مگاپیکسل، با قابلیت فوکوس روزی سوژه،
  دوربین سلفی  13 مگاپیکسل (f/2.0)
  سیستم عامل  اندروید اوریو 8 با رابط کاربری هواوی EMUI 8.0 همراه با فناوری هوش مصنوعی
  باتری  3750 میلی آمپر ساعت
  اتصالات  دو سیم کارت نانو، دو اسلات microSD، درگاه OTG USB 2.0، بلوتوث 4.2 و NFC
  قابلیت ها  ضد آب، سنسور اثرانگشت در پنل جلو و ژست های حرکتی

البته هواوی میت 10 پرو از دوربین های لایکا بهره برده که از این نظر یک مزیت نسبت به آنر 10 View محسوب می شود. البته هر کدام از این دو گوشی هوشمند، مزیت های خاص خود را دارند و در پایان این بررسی، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که آنر View 10 یا میت 10 پرو را انتخاب کنید.

آنر View 10 بهترین ویژگی هایی که یک گوشی هوشمند می تواند در این قیمت به همراه داشته باشد را ارائه داده و کاملا قابل رقابت با گوشی های هوشمندی مانند وان پلاس 5T و اسنشیال PH-1 می باشد.
جعبه گشایی آنر View 10
در تصویر زیر می توانید محتویات داخل جعبه آنر View 10 را مشاهده کنید. آنر View 10 با رنگ آبی بسیار تیره در این تصویر دیده می شود.
آنر View 10
زمانی که آنر View 10 را از جعبه خارج می کنید، در زیر آن یک دفترچه راهنما، یک قاب محافظ ژله ای، کابل USB-C به USB-A برای شارژ و همچنین انتقال اطلاعات، شارژر دیواری و ابزاری برای باز کرده درگاه سیم کارت را مشاهده می کنید.
 طراحی
آنر View 10 از جنس بدنه فلزی بهره برده که مقاومت این گوشی را در برابر ضربه های احتمالی و افتادن های ناگهانی از دست، تضمین می کند. گوشه های گوشی کاملا گرد شده و خطوط آنتن در امتداد لبه این گوشی دیده می شود. در واقع این نوع طراحی، آنر View 10 را در رقابت با وان پلاس 5T  با دوربین های دوگانه قرار می دهد.
آنر View 10
 آنر View 10 را از لحاظ طراحی نمی توان یک گوشی با جنس بدنه یکپارچه از فلز دانست، چرا که قاب جلو و عقب دو قطعه جداگانه بوده که توسط یک فریم بسیار نازک پلاستیکی به هم وصل شده اند. در طراحی قاب پشتی این گوشی، آنر سعی کرده تا ظاهری ساده و در عین حال جذاب به آنر View 10 دهد که البته ممکن است در نظر برخی افراد، خسته کننده و تکراری به نظر برسد. بسیاری از کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند برای قاب پشتی گوشی های پرچمدار خود از پوشش شیشه استفاده کرده اند اما آنر View 10 فاقد چنین ویژگی ای بوده از فلز در ساختار خود بهره برده که البته به راحتی قابل جدا شدن است. تست خمش بر روی آنر View 10 انجام شده این گوشی توانسته از آن سربلند بیرون بیاید. در این تست، فشار زیادی به View 10 وارد شد و هیچ خمیدگی ای در آن رخ نداد.
آنر View 10
این گوشی دارای نسبت تصویر به بدنه 18:9 است، حاشیه ها در اطراف صفحه نمایش به حداقل خود رسیده و سنسور اثرانگشت در کلید هوم ادغام شده است. هرچند معتقدیم آنر می توانست سنسور اثر انگشت را به پشت گوشی انتقال دهد. با این کار، حاشیه صفحه نمایش در قسمت پایین، باریک تر هم میشد.
گوشه های صفحه نمایش کاملا گرد شده، طراحی ای که در میت 10 و آنر 7X دیده نشده و البته باعث می شود راحت تر این گوشی را در دست نگه دارید. به نظر می رسد هواوی و آنر، از فرمول ساخت گوشی های 6 اینچی با نسبت تصویر 18:9 برای ساخت آنر View 10 و میت 10 پرو استفاده کرده اند. خبری از ویژگی شارژ بی سیم در این دو گوشی هوشمند نیست و به جای آن شاهد حضور تکنولوژی شارژ سریع 22.5 وات هستیم. شیشه صفحه نمایش، برش 2.5D داشته و به راحتی در قاب قرار گرفته اند. آنر در خصوص اینکه جنس شیشه صفحه نمایش از چه نوعی است را اعلام نکرده به همین علت پیشنهاد می کنیم حتما از محافظ صفحه نمایش برای این گوشی استفاده کرده تا از آسیب رسیدن و خط و خش بر روی صفحه نمایش آنر View 10 جلوگیری شود. در بالای صفحه نمایش هم شاهد حضور دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی، سنسور مجاورت و سنسورهای نور هستیم.

بلندگو

آنر View 10 مجهز به یک بلندگو در لبه پایینی در کنار پورت شارژ USB-C است. در تست های انجام شده، بلندگوی این گوشی توانست امتیاز مناسبی بین سایر گوشی های هوشمند بدست آورد. البته باید ذکر کنیم که عملکرد بلندگو در صداهای بلند و بسیار بلند، بسیار خوب و در صداهای ضعیف، قابل قبول بود.

در تست زیر نتیجه بررسی کیفیت صدای خروجی آنر View 10 با سایر گوشی های هوشمند را مشاهده می کنید.

اندروید اوریو 8.0 و رابط کاربری EMUI 8.0

آنر View 10 به صورت پیش فرض، سیستم عامل اندروید اوریو 8.0 را اجرا می کند که البته چندان هم دور از انتظر نبود. برخورداری از رابط کاربری EMUI 8.0 از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند است که به لطف فناوری هوش مصنوعی، از قابلیت های بسیار کاربردی بهره برده است. توسط این رابط کاربری می توانید شخصی سازی های گسترده ای را بر روی گوشی خود انحام دهید. در صورتی که طراحی قسمتی باب میل شما نبود، می توانید با رفتن به قسمت تنظیمات، آن را بنا به سلیقه خود تنظیم کنید. EMUI 8.0 ضمن حفظ قابلیت های رابط کاربری قبلی، به ویژگی های جدیدی مجهز شده که از جمله آنها می توان به امکانات امنیتی در آنر View 10 اشاره کرد.

آنر View 10

قابلیت تشخیص چهره، از جمله ویژگی هایی است که به کاربر امکان بازگشایی قفل گوشی را با نگاه کردن به صفحه نمایش خواهد داد. همان طور که اشاره کردیم، آنر View 10 مجهز به سنسور اثر انگشت نیز هست که بسته به نیاز خود، می توانید از این سنسور و یا از فناوری تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. EMI 8.0 ویژگی ای به نام Magazine lock screen دارد که یک سری تصاویر پس زمینه متفاوت را هر بار به صورت خودکار برای صفحه نمایش تنظیم می کند. به این صورت که هر بار به صفحه اصلی باز میگردید، تصویر پس زمینه صفحه نمایش متفاوت با تصویر پس زمینه قبلی است.

چیپ ست کایرین 970 یکی از قدرتمندترین پردازنده های کمپانی هواوی است که در مهر ماه سال جاری رونمایی شد. هواوی از این چیپ ست در پرچمداران خود استفاده کرده و اکنون نوبت به آنر View 10 رسیده تا از مزایای داشتن یک پردازنده مجهز به هوش مصنوعی بهره ببرد. کایرین 970 همانند اسنپدراگون 835 و اپل A11 از لیتوگرافی 10 نانومتری ساخته شده و مصرف انرژی را بهبود می بخشد.

هواوی در کایرین 970 از واحد پردازش عصبی استفاده کرده که ویژگی هایی همانند پردازش تصویر، تشخیص زبان برای ترجمه و تشخیص صحنه های دوربین را به همراه دارد. در واقع واحد پردازش عصبی یا NPU جایگزین CPU است. همان طور که می دانید، CPU به صورت متمرکز پردازش های مختلف را انجام می دهد اما NPU قادر است به صورت موثرتر و گسترده تری از واحدهای پردازشی خود استفاده کند. تست عملکرد این پردازنده در بنچمارک های مختلف بررسی شده اند.

در تست گیکبنچ، پردازنده آنر View 10 توانسته با امتیاز 6738 در تست چند هسته ای، در رتبه سوم پس از آیفون 8 و گلکسی S8 پلاس قرار بگیرد.

در تست تک هسته ای گیکبنچ، آنر View 10 با امتیاز 1902 در رده هفتم پس از گوگل پیکسل 2 قرار دارد.

در تست بنچمارک AnTuTu، آنر View 10 با کسب 178885 امتیاز پس از آیفون 8 و وان پلاس 5T در رده سوم قرار گرفته است.

دوربین

همان طور که انتظار می رفت، آنر برای View 10 از دوربین دوگانه استفاده کرده است . دوربین اصلی 16 با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و دوربین دوم 20 مگاپیکسلی با عملکرد مونوکروم یا تک رنگ بوده و از آن برای ایجاد عمق در تصاویر استفاده می شود. در اپلیکیشن دوربین این گوشی، حالت های مختلفی برای ثبت عکس و فیلمبرداری وجود دارد. همچنین حالت پرتره، از ویژگی های برجسته دوربین آنر View 10 می باشد. یکی دیگر از ویژگی های بسیار کاربردی دوربین View 10، اینست که در زمان عکس برداری، پردازنده گوشی، شرایط محیط را بررسی کرده و مناسب ترین حالت عکس برداری را به شناسایی و اعمال می کند. به صورت کلی، عملکرد دوربین آنر View 10 بسیلر زضایت بخش است. با استفاده از زوم اپتیکال دوبرابری استفاده شده در دوربین های این گوشی، می توان تصاویر زیباتری را به ثبت رساند.

دوربین سلفی مناسب

دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی آنر View 10 کیفیت بسیا مناسبی را در شرایط نوری مختلف ارائه می دهد. در ادامه می توانید نمونه تصاویر سلفی که با این گوشی گرفته شده را مشاده کنید.

رقابتی بودن

آنر View 10 در بازه قیمتی خود، یکی از بهترین گوشی های هوشمندی است که تاکنون ارائه شده. در واقع با پرداخت این قیمت، شما امکاناتی را بدست خواهید آورد که در پرچمداران سایر برندها با هزینه ای بسیار بالاتر ارائه شده است. آنر برای این گوشی هوشمند خود قیمت 500 دلار امریکا را در نظر گرفته است. همانط رو که گفتیم، دو رقیب اصلی برای آنر View 10 وجود دارد» وان پلاس 5T اسنشال PH-1.

وان پلاس 5T با 8 گیگابایت رم، پردازنده اسنپدراگون 835 و اندازه صفحه نمایش و سخت افزار مشابه با آنر View 10 به بازار ارائه شده است. وان پلاس این گوشی هوشمند خود را در اروپا و بریتانیا با قیمت 499 دلار در مدل پایه با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی عرضه می کند. در مقایل، آنر View 10 در مدل پایه 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و حافظه قابل ارتقا، 500 دلار قیمت دارد. آنر View 10 مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری بهتری نسبت به وان پلاس 5T دارد و از حالت های عکسبرداری و فیلمبرداری بیشتری پشتیبانی می کند. رابط کاربری EMUI آنر هم رابط کاربری ساده تری نیسبت به وان پلاس 5T دارد.

اسنشال PH-1 در اصل به عنوان یک گوشی هوشمند رده بالا با قیمتی نسبتا زیاد معرفی شد. در پی عدم استقبال کاربران از قیمت آن، در حال حاضر اسنشال، قیمت 499 دلار را برای این گوشی هوشمند خود در نظر گرفته است. سخت افزار اسنشال PH-1 بسیار محکم بوده و جنس بدنه آن از تیتانیوم و سرامیک است.

می میکس 2 شیائومی، گوشی هوشمند دیگری در بازه قیمتی مشابه آنر View 10 است. حاشیه های می میکس 2 بسیار باریک بوده و از پردازنده اسنپدراگون 835 و نمایشگری با وضوح بالا بهره برده است.

در نهایت می رسیم به HTC U11 که تقریبا یک ساله شده اما هنوز هم به عنوان یک گوشی هوشمند با کیفیت دوربین بسیار عالی در جمع گوشی های هوشمند سال 2017 در نظر گرفته می شود. U11 در حال حاضر با قیمت 650 دلار در بازارهای جهانی موجود است. طراحی ظاهری این گوشی بسیار جذاب و زیبا بوده و از استاندارد IP68 برخوردار است.

آنر View 10

نتیجه گیری
قیمت گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. در این بازار رو به صعود، آنر از جمله کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمندی است که محصولاتی مقرون به صرفه را به بازار ارائه می کند. برندهایی دیگری همچون الجی و سامسونگ، گوشی های رده بالای خود را با حداقل قیمت 700 دلار به بازار عرضه می کنند. با قیمت 500 دلار، در واقع شما یک گوشی هوشمند با امکاناتی بسیار مناسبی را دریافت خواهید کرد. سری V آنر در چین عرضه می شوند و این آنر View 10، اولین گوشی هوشمند این خانواده است که به بازارهای جهانی عرضه شده. همان طور که اشاره کردیم، آنر View 10، کاملا قابل رقابت با هواوی میت 10 پرو بوده و از مشخصات فنی مشابهی بهره برده است.
آنر View 10
واحد پردازش عصبی و کایرین 970 را می توان برگ برنده آنر View 10 دانست. در این گوشی از طراحی زیبا و جذابی استفاده شده که بسیار نزدیک به طراحی سری میت 10 هواوی هستند. دوربین دوگانه مجهز به فناوری هوش مصنوعی، قابلیت های متنوعی را در اختیار شما قرار خواهند داد. بحش سخت افزاری آنر View 10 نیز همان طور که بررسی کردیم بسیار قدرتمند عمل می کنند. بنابراین می توان با قطعیت گفت که اگر به دنبال یک گوشی هوشمند قوی، زیبا و هوشمند هستید، آنر View 10 انتخاب مناسب برای شماست.
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402