برای خرید بهترین هارد اکسترنال سال 2018 چه مواردی را در نظر بگیریم؟

هارد اکسترنال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

آیا به فضایی برای بک آپ گرفتن  فایل های خود نیاز دارید؟ بهتر است به یکی از انواع هارد اکسترنال موجود در بازار بیندیشید. در این مقاله فهرستی از انواع این هاردها را برای شما ارائه کرده ایم. ابتدا بگذارید که خبر خوب را به شما بگوییم: تحقیقات موسسه IDC برآورد کرده که ما کمتر از یک درصد از داده هایی را که تولید می کنیم، ذخیره می نماییم. حالا خبر بد: IDC اعلام کرده که تا سال 2025 مردم در سراسر دنیا حدود 163 زتابایت داده های مختلف را تولید می کنند که برابر با 163 میلیارد ترابایت است. این امر به خاطر آن است که کاربری اینترنت اشیا در سراسر دنیا رو به افزایش می باشد.

با تمام این موارد، میزان فضای مخصوص ذخیره سازی که برای این داده ها ارائه می شود، کافی نیست و اطلاعات بیشتری باقی می ماند که باید آنها را ذخیره کرد. در عصری که تصاویر HD و 4K وجود دارند، فایل های تصویری خام که به شکل غول آسایی حجم اشغال می کنند و فایل های پاورپوینت موجود در کامپیوترها، تقریباً سیستمی نیست که با حافظه SSD بتواند این همه اطلاعات را در خود ذخیره کند و جای خالی داشته باشد و تا ابد آنها را نگاه دارد. این امکان وجود دارد که در آینده نیاز به فضایی برای ذخیره سازی اطلاعات بیشتر نیاز داشته باشید.

علاوه بر اینها، امروز زمان آن فرا رسیده تا در مورد ایمنی و امنیت اطلاعات موجود در درایوهای خود بیشتر بیندیشیم. اگر به صورت مرتب از اطلاعات خود بک آپ نمی گیرید، احتمالاً به اندازه چند ترابایت سردرد خواهید گرفت. خدمات ابری رایگان و کم هزینه مانند دراپ باکس و مایکروسافت وان درایو یا دی وی دی های موجود در بازار تنها چند گیگابایت را می توانند در خود جای دهند و فلش مموری های مختلف نیز تا چند ده گیگ را. هاردهای SSD اکسترنال راهکارهایی سریع و درجه یک برای نیازهای بک آپ گیری فضاهای ذخیره سازی مورد نظر کوچک و یا متوسط هستند. اما قیمت آنها برای هر یک گیگابایت نسبتاً بالا است. اگر بودجه محدودی دارید و یا به دنبال فضای ذخیره سازی بیش از یک یا دو ترابایت هستید، یک راهکار هوشمندانه برای هر دو مشکل اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر و بک آپ گرفتن هر روزه همان هارد اکسترنال است.

هارد اکسترنال

بهترین مدل های هارد اکسترنال بین یک تا هشت ترابایت را ارائه می دهند و گزینه ای ساده و دم دستی هستند و در عین حال فضای کمی را نیز روی میز اشغال می کنند. این دستگاه ها همچنین بسیار به صرفه هستند و با قیمت زیر صد دلار می توان بسیاری از مدل های بین یک تا دو ترابایتی را در بازار پیدا کرد.

اصول ابتدایی خرید یک هارد اکسترنال

اندازه و شکل: در صورتی که می خواهید بهترین هارد اکسترنال را برای نیاز خود خریداری کنید، باید در نظر داشته باشید که اندازه فیزیکی و میزان قدرت آن بسیار اهمیت دارد. هاردهای اکسترنال به صورت کلی دو دسته هستند: اندازه قابل حمل جیبی (هارد درایوهای 2.5 اینچی لپ تاپی) و مدل های بزرگ تر رومیزی (که جای بیشتری می گیرند و برای کامپیوترهای دسکتاپ استفاده می شوند).

بسیاری از هارددرایوهای 2.5 اینچی که امروزه در بازار موجود هستند، از نوع Bus-powered هستند و این بدان معناست که برای انتقال داده ها، برق خود را از کابل متصل شده به کامپیوتر می گیرند و دیگر نیازی به آداپتور AC ندارند. درایوهای دسکتاپ دارای آداپتور مخصوص به خود هستند. این امر تعیین می کند که کجا هارد خود مورد استفاده قرار دهید. بدین ترتیب، می توانید هارد را در موقعیت های مختلف از جمله خانه، هنگام سفر و یا در محل کار به کار بگیرید.

تمام این موارد ذکر شده بدان معناست که اگر ظرفیت برای شما اهمیت دارد، مدل های بزرگ تر مخصوص روی میز کامپیوتر ظرفیت های بیشتری دارند. بسیاری از مدل های دسکتاپی تک درایو تا هشت ترابایت فضا دارند و بین 200 تا 300 دلار قیمتشان است. اگر با فضای ذخیره سازی بیشتر روبرو شدید، به خاطر آن است که درون این هاردها دو یا چند مکانیزم درایو وجود دارد. توجه داشته باشید که مدل های 8 ترابایتی دارای دو درایو 4 ترابایتی داخل خود هستند تا سرعت بالاتر رود.

هارد اکسترنال

بسیاری از درایوهای قابل حمل Bus-powered حداکثر دارای ظرفیت 2 تا 4 ترابایتی هستند. برخی هم دارای دو درایو به صورت RAID درون خود می باشند.

گزینه های پیش رو برای اینترفیس: به غیر از ظرفیت و شکل ظاهر، مورد بعدی در انتخاب هارد اکسترنال، اینترفیس این نوع درایوها است – یعنی اتصال به کامپیوتر. مرسوم ترین انواع این نوع هاردها دارای USB 3.0 هستند که به شکل خارق العاده ای سریع تر از USB 2.0 عمل می نمایند، حتی اگر طبق تبلیغ های شرکت های فروشنده این نوع فناوری جدیدتر هم این سرعت ده برابر قبلی نباشد، باز هم می توان گفت که سرعت بالایی دارد.

شاید انواع مختلف USB باعث سردرگمی افراد شود. نوع USB 3.0 دارای کانکتور نوع A است که معمولاً به رنگ آبی است یا با علامت SS یا SuperSpeed مشخص می شود و سرعت آن برابر با سرعت USB 3.1 نسل اول است. این نمونه دوم یا دارای کانکتور نوع A یا نوع کوچک تر نوع C است که سر و ته آن یکی است بسیاری از درایوها دارای کابل های نوع A و C هستند تا برای کامپیوترهای قدیمی و جدید قابل استفاده باشند. USB 3.1 نسل دوم و همین طور Thunderbolt 3 که دارای کانکتور نوع C است، سرعت بالاتری دارند، اما سرعت اضافی آنها بیشتر هدر می رود و تنها پهنای باند را در هاردهای معمولی اشغال می نماید. در حال حاضر تا چند سال آینده، مدل های USB 3.0 و 3.1 نسل اول برای هارددرایوهای اکسترنال کاملاً مناسب است.

هارد اکسترنال

برخی از کامپیوترهای دارای سیستم عامل مک نمونه های قدیمی Thunderbolt را پشتیبانی می کنند و برخی از Mac های قدیمی از نوعی فناوری قدیمی استفاده می کنند که دیگر مرسوم نیست. برای یک نوع واسط کاربری متفاوت، تعدادی هارددرایو دارای باتری به کار می رود که وابسته به Wi-Fi است. درایوهای این شکلی به صورت ترکیبی از درایوهای اکسترنال USB و نقاط دسترسی وای فای هستند و امکان انتقال داده های به صورت از راه دور را بین دو دستگاه تبلت و یا لپ تاپ فراهم می کنند.

هارد اکسترنال

نرم افزار و ابر: بهترین انواع هارد اکسترنال همچنین دارای نرم افزارهایی هستند که به صورت خودکار و یا از پیش از تعیین شده، از تمامی داده های خود پشتیبان تهیه می کنند. همچنین در این مدل ها به امکان قرار دادن گذرواژه یا رمزسازی در آنها توجه کنید که می تواند از اطلاعات داخلی آن از سوی افراد غیرمجاز محافظت کند.

بسیاری از درایوها را می توان بدون هیچ گونه تنظیماتی مورد استفاده قرار داد، اما برخی دارای مواردی هستند که باید ابتدا تنظیماتی روی آنها صورت گیرد و به عنوان مثال، باید در آنها تعیین کنید که چه میزان مخصوص سیستم های Mac و چه میزان به صورت مشترک بین PC و Mac مورد استفاده قرار گیرد. برخی از هاردها هم دارای امکان پشتیبانی از ابر هستند که هر چیزی که شما روی درایو ذخیره می کنید، در فضایی آنلاین قرار می دهد.

هارد اکسترنال

دوام: در نهایت اینکه، اگر می خواهید هارد اکسترنال خود را در شرایط کاری سخت مورد استفاده قرار دهید، باید به میزان قدرت آن نیز توجه داشته باشید و ببینید که مثلاً قابلیت های مقاومت در برابر حرارت و یا ضربه را دارد یا خیر. حتی اگر هیچ گاه این هارد را از اداره خود بیرون نمی برید، این قابلیت ها بسیار می تواند برای شما مناسب باشند.

جعبه های دارای بامپر می تواند از ضربه و یا تکان های هنگام حرکت محافظت به عمل آورد. البته باید توجه داشت که این نوع هاردها نسبت به هاردهای SSD یا فلش مموری ها بسیار ضعیف تر هستند. البته برخی از مدل های این نوع هاردها هم عرضه شده که هیچ نوع بلایای طبیعی روی آن تاثیر ندارد و حرارت تا 800 درجه سانتی گراد و یا افتادن در آب با عمق سه متری هم به آنها آسیب نمی زند.

برخی از انواع هارد اکسترنال های مناسب

هارد اکسترنال Seagate Backup Plus Hub (هشت ترابایتی)

قیمت: 165.30 دلار

هارد اکسترنال Seagate Personal Cloud (سه ترابایتی)

قیمت 125.95 دلار

هارد اکسترنال  WD My Book (هشت ترابایتی)

قیمت 169.99

هارد اکسترنال iStorage DiskAshur2 HDD

قیمت: 399 دلار

هارد اکسترنال LaCie Rugged Thunderbolt USB-C

قیمت: 169 دلار

هارد اکسترنال LaCie d2 Thunderbolt 3 (هشت ترابایتی)

قیمت: ارائه نشده

هارد اکسترنال Seagate Duet

قیمت: 99.99 دلار

هارد اکسترنال WD My Passport

قیمت: 104.83 دلار

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402