13 کار مشترکی که موفق ترین رهبران دنیا انجام می دهند

successful leaders / موفق ترین رهبران
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر احساس می‌کنید که آنچنان که باید و شاید به شان و جایگاه رهبری خوبی دست نیافته‌اید، با توجه کردن به 13 کاری که موفق ترین رهبران دنیا انجام می‌دهند می‌توانید امیدوار باشید که به رهبری موفق تبدیل شوید.

زمانی که از رهبری موفق صحبت می‌شود نباید به دنبال قالب مشخصی برای یک رهبر موفق باشید. رهبری موفق مدل‌های متفاوتی دارد. اما نقطه اشتراک تمام این مدل‌ها، باور و طرز تفکر رهبران است. شاید این موضوع حقیقت داشته باشد که برخی افراد ذاتا رهبران بهتری نسبت به بقیه هستند، اما یکی از چیزهایی که موفق ترین رهبران دنیا درک می‌کنند این است که همواره در حال یافتن راهی برای پیشرفت و ارتقا هستند. در بیشتر موارد، رهبران بزرگ در گذر زمان شکل گرفته‌اند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

معرفی 13 کار مشترک رهبران موفق

رهبر / leader

 

به شما احساس امنیت می‌دهند

رهبران بزرگ، محیط‌های امن و بی‌خطری به وجود می‌آورند که بذر اعتماد و همکاری درون تیم می‌پاشد. برقراری اعتماد و همکاری در یک تیم موجب توانمندسازی اعضای تیم در اتخاذ تصمیماتی می‌گردد که تاثیر به سزایی بر سازمان خواهند داشت. آن‌ها هراسی از اشتباه کردن به دل راه نمی‌دهند چرا که امنیت محیطی را لمس و احساس می‌کنند. زمانی که تیمی احساس امنیت کند، امکان گفتگو و دیالوگ نیز در هیئت مدیره فراهم می‌شود و کار به شایعه پراکنی بی‌مورد و بی‌فایده و صحبت‌های درگوشی در راهروهای سازمان نمی‌رسد.

 

الهام بخشیدن با بیان «چرا»

موفق ترین رهبران دنیا برای الهام بخشیدن، دلیل و «چرای» پشت اهداف و مقاصد سازمان را بیان می‌کنند. آن‌ها الهام بخش پیروان شان هستند چرا که مقصودشان صرفا چیستی و چگونگی انجام کاری نیست، آن‌ها عمل را به هدف بزرگتری پیوند می‌دهند؛ سیمون سینک (Simon Sinek) در کتاب «آغاز با چرا» به همین مسئله اشاره دارد.

 

کوشا و دارای پشتکار

درحالی که تعهد رهبر به حرکت رو به جلو با روش‌های مختلفی توصیف می‌شود، بهترین روش توصیف آن، کوشایی رهبر است. رهبران روی هدف‌شان متمرکز می‌شوند و اجازه نمی‌دهند هیچ مانعی سر راه آن‌ها قرار بگیرد.

 

احترام گذاشتن

رهبران در مواجهه با تک تک افراد، احترام را رعایت می‌کنند. احترام آن‌ها صرفا به پشت میزنشین‌ها، مقامات و مدیران عالی رتبه محدود نمی‌شود. احترام بخشی از تعامل و ارتباط آن‌ها است. با این کار سایرین در تحقق اهداف و مقاصد سازمان به رهبر کمک می‌کنند.

 

سازگار و وفق‌پذیر

رهبران موفق، افراد سازگار و انطباق‌پذیری هستند. اگر شرایط طبق برنامه‌ریزی پیش نرفت، رهبران موفق با انعطاف‌پذیری، خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند. رهبران موفق حتی در مواجهه با رویدادهای پیش‌بینی نشده و غیرمنتظره نیز به دنبال راه حل هستند. آن‌ها همچنین می‌دانند که چطور براساس مخاطب مقابل خود، روش را تغییر دهند.

 

اطمینان و اعتماد

رهبران موفق نسبت به مهارت ها و تاثیرگذاری شان اعتماد و اطمینان دارند.بواسطه همین اعتماد و اطمینان است که در مقابل افرادی که در برخی کارها نسبت به آن ها بهترند احساس خطر نمی کنند.درنتیجه، رهبران موفق نسبت به قدرت و اهمیت تمام افراد تاثیرگذار در یک تیم مطمئن هستند.

Succesful Leaders

نسبت به زمان بخشنده هستند

شاید شاید برخی چنین فکر کنند که بهترین رهبران، زمان کمتری برای آموزش، راهنمایی و تصدیق دیگران دارند. اما در حقیقت، رهبران بزرگ با سخاوت، زمان خود را به دیگران اختصاص می‌دهند. همین امر است که آن‌ها را به رهبران موفقی تبدیل کرده است.

 

خواهان موفقیت سایرین هستند

رهبران موفق بیشتر از آنکه بدنبال موفقیت خود باشند، خواهان دیدن موفقیت دیگران هستند. بنابراین، آن‌ها افراد را نصیحت و راهنمایی کرده و به سمتی سوق می‌دهند که فراتر از منطقه امن خود گام بردارند تا بدین ترتیب بهترین نمونه از خود را بیابند.

 

کتاب خوانان قهار (کتاب خوار)

بیشتر رهبران موفق دنیا کتاب خوانان قهار یا به اصطلاح کتاب خوارهایی هستند که می‌خواهند تا حد امکان درباره سفرها و تجارب بقیه بدانند. مثلا بیل گیتس (Bill Gates) حداقل سالی 50 کتاب می‌خواند تا دانش خود نسبت به جهان را ارتقا دهد.

 

مسائل مهم از نظر اعضا را می‌دانند

رهبرانی پیشرفت کرده و به موفقیت نائل می‌شوند که زمانی را صرف یافتن مسائل مهم از نظر تک تک اعضای تیم می‌کنند. برخی کارکنان برای زمان مرخصی و غیرکاری ارزش قائل می‌شوند درحالیکه عده‌ای عاشق پاداش و اضافه‌کاری هستند. رهبران موفق می‌دانند که چه چیزی برای کدام عضو تیم مهم است و در صورت امکان تمام این‌ها را ارج می‌نهند.

leader / رهبر

شفاف هستند

رهبران موفق سعی می‌کنند در صورت امکان، تصمیمات اتخاذی و دلایل این تصمیمات را شفاف بیان کنند. افزون بر این، درباره واقعیات مالی (موفقیت‌ها و چالش‌ها) که سازمان مواجه می‌شود نیز صریح و روشن عمل می‌کنند.

 

پذیرای نوآوری هستند

رهبران موفق همواره افراد را تشویق به نوآوری و تغییر می‌کنند، حتی اگر در شرایط سختی قرار بگیرند یا خلاف تفکر رایج باشد. آن‌ها می پذیرند که ممکن است نتایج به دست آمده بهترین نباشند، اما تلاش برای توسعه نوآوری‌ها همیشه ارزشش را دارد.

 

کمال طلبی

رهبران موفق همواره در انجام هرکاری به دنبال کمال هستند. این امر شامل تحلیل‌های ثانویه پروژه‌ها برای مشخص شدن این که چه کاری در پروژه‌های بعدی باید بهتر انجام شود، کمال طلبی در تعهد به توسعه شخصی و حرفه‌ای، و برقراری ارتباط با رهبران اندیشه و حتی رقبا در درک چگونگی پیشرفت آن‌ها می‌شود.

کلام آخر

هرکدام از این سیزده مورد که درحال حاضر انجام نمی‌دهید باید در صدر امور قرار بگیرند و در سریع‌ترین زمان ممکن در کار حرفه‌ای شما به کار گرفته شوند تا بتوانید به رهبری موفق در حوزه کاری خود تبدیل شوید. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402