معرفی ۱۰ مورد از پرفروش ترین موبایل های تاریخ

پرفروش‌ ترین موبایل های تاریخ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پرفروش ترین گوشی های تاریخ را می‌شناسید؟ در طول مدت زمانی که از عرضه گوشی‌های موبایل به بازار می‌گذرد، محصولات زیادی وارد بازار شدند اما کدام یک از آن‌ها بیشترین فروش را داشته‌اند؟

براساس گزارشات، در حال حاضر تقریبا ۷ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا صاحب حداقل یک گوشی تلفن همراه هستند؛ یعنی حدود ۹۰ درصد از مردم دنیا از Smartphone استفاده می‌کنند. در حال حاضر نیز بازار گوشی‌های تلفن همراه یکی از رقابتی‌ترین و جذاب‌ترین بازارها در دنیا به‌حساب می‌آید و برندهای مختلفی از سامسونگ گرفته تا اپل و شیائومی در حال رقابت با یکدیگر هستند. اما کدام یک از گوشی‌ها توانستند با جلب رضایت کاربران به پرفروش ترین گوشی های تاریخ تبدیل شوند؟ این سوالی است که در این مطلب پلازا می‌خواهیم به آن پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

معرفی ۱۰ مورد از پرفروش ترین گوشی های تاریخ

اکثر گوشی‌های پرفروش تاریخ، متعلق به شرکت نوکیا هستند و پس از آن‌ها نیز اپل با آیفون‌های خود، خودنمایی می‌کند. نکته قابل توجه این است که در آینده بسیار بعید است که گوشی بتواند این رکوردها را جابه‌جا کند؛ چرا که با توجه به تنوع بسیار زیادی که در حال حاضر در بازار گوشی‌های همراه وجود دارد، کاربران بین این مدل‌های مختلف پراکنده می‌شوند و به ندرت مثل سال‌های قبل، همه آن‌ها به‌سراغ یک گوشی به‌خصوص می‌روند.

۱. نوکیا ۱۱۰۰؛ پرفروش ترین گوشی نوکیا ساده

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۵ شهریور ۱۳۸۲
  • میزان فروش: بیش از ۲۵۰ میلیون واحد

نوکیا ۱۱۰۰، به‌عنوان پرفروش ترین گوشی نوکیا ساده و پرفروش‌ترین گوشی موبایل تاریخ، در سال ۲۰۰۳ معرفی و عرضه شد و تا اواخر سال ۲۰۰۹ نیز روی خط تولید نوکیا قرار داشت. این گوشی در زمان عرضه، ارزان‌ترین گوشی نوکیا بود و بازار هدف آن، کشورهای در حال توسعه بودند. نوکیا  ۱۱۰۰ دارای طراحی ساده و نسبتا خمیده، نمایشگر کوچک سیاه‌وسفید و چراغ‌قوه بود. ۱۱۰۰ نیز مانند دیگر گوشی‌های پرفروش نوکیا، دارای بدنه‌ی مقاوم و طراحی جذابی بود و قیمت پایینی داشت. شبکه‌ی فروش گسترده نوکیا در سرتاسر جهان موفق به فروش ۱۱۰۰ در سراسر دنیا شد و این موضوع نقش مهمی در موفقیت این گوشی داشت.

۲. نوکیا ۱۱۱۰

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۱۳ خرداد ۱۳۸۴
  • میزان فروش: بیش از ۲۴۸ میلیون واحد

نوکیا ۱۱۱۰ مدل ارتقا یافته ۱۱۰۰ بود و پس از گذشت ۲ سال جایگزین آن گوشی شد. این گوشی نیز یک گوشی اقتصادی ساده از نوکیا بود که باز هم بیشتر در کشورهای در حال توسعه عرضه شد. این مدل که با اختلاف اندکی دومین گوشی از پرفروش ترین گوشی های نوکیا ساده است، دارای یک نمایشگر سیاه و سفید با نور پس‌زمینه سبز بود و از قابلیت‌های جدیدی مثل امکان مسدود کردن شماره‌های تلفن همراه و همچنین چندین بازی مختلف نیز برخوردار بود. این گوشی تقریبا ۲ سال روی خط تولید بود و پس از آن مدل جدیدتر یعنی نوکیا ۱۲۰۰ جایگزین آن شد.

۳. آیفون ۶ و ۶ پلاس

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳
  • میزان فروش: بیش از ۲۲۲ میلیون واحد

این دو گوشی هوشمند معرفی شده در سال ۱۳۹۳، جدیدتر از دیگر موارد موجود در این فهرست هستند. شاید این دو گوشی هوشمند از نظر نسخه سیستم عامل iOS و سخت‌افزار، با جدیدترین محصولات اپل قابل مقایسه نباشند ولی قابلیت‌های آن‌ها بسیار بیشتر از گوشی‌هایی مثل نوکیا ۱۱۱۰ است.

یکی از عوامل موفقیت این دو گوشی هوشمند، استفاده از نمایشگرهای ۴.۷ و ۵.۵ اینچی بود که نسبت به همتای پیشین خود یعنی S۵ چهار اینچی پیشرفت قابل توجهی به حساب می‌آمد و توجه بسیاری از کاربران را جلب نمود. همچنین آیفون ۶ تا مدتی پس از معرفی اولیه، فروش بسیار بیشتری را نسبت به برادر بزرگ‌تر خود ثبت کرد که طبق نظر کارشناسان یکی از دلایل این اختلاف در میزان فروش، تفاوت قیمت این دو گوشی هوشمند بوده است.

۴. سری نوکیا ۱۰۵

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۷ اسفند ۱۳۹۱
  • میزان فروش: بیش از ۲۰۰ میلیون واحد

سری نوکیا ۱۰۵ یکی از قدیمی‌ترین سری گوشی‌های موبایل حال حاضر دنیا است. این سری از سال ۲۰۱۳ تا به امروز روی خط تولید قرار دارد و هر چند سال نیز یک مدل جدیدتر از آن وارد بازار می‌شود. اولین عضو این خانواده نوکیا ۱۰۵ بود که در سال ۱۳۹۱ در کنگره جهانی موبایل رونمایی شد. این گوشی نیز برای عرضه در کشورهای در حال توسعه طراحی شده بود و با یک بار شارژ تا ۱۲.۵ ساعت مکالمه در اختیار شما قرار می‌داد. این گوشی همچنین دارای چراغ قوه و رادیو بود.

نوکیا در سال‌های بعدی، مدل‌های دیگری از این گوشی را نیز عرضه کرد. آخرین مدل عرضه شده از این سری نیز در سال ۲۰۲۳ با پشتیبانی از اتصال 4G وارد بازار شده است.

۵. آیفون 6s و 6s پلاس

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
  • میزان فروش: بیش از ۱۷۴ میلیون واحد

6s و 6s پلاس، نهمین نسل از آیفون‌های اپل بودند که در سال ۱۳۹۴ توسط این کمپانی معرفی شدند. این گوشی‌ها از طراحی مشابهی نسبت به آیفون ۶ بهره می‌بردند اما اپل از تراشه قدرتمند A9 برای آن‌ها استفاده کرده و یک دوربین جدید ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو 4K را نیز به این مدل‌ها اضافه کرده بود. این گوشی همچنین اولین گوشی آیفون بود که از تاچ سه‌بعدی پشتیبانی می‌کرد. مهمتر از این، این گوشی‌ها اولین گوشی‌های تاریخ بودند که با حافظه سریع و رده‌بالای NVM Express عرضه می‌شدند.

۶. آیفون 5s

پرفروش ترین گوشی تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۲۹ شهریور ۱۳۹۲
  • میزان فروش: بیش از ۱۶۵ میلیون واحد

آیفون 5s در سال ۱۳۹۲ جایگزین آیفون ۵ شد. این گوشی از لحاظ طراحی با همان طراحی آیفون ۵ عرضه شده بود اما دارای رنگ‌بندی دوگانه جدید طلایی/سفید و نقره‌ای/مشکی بود و از لحاظ سخت‌افزاری نیز به اندازه قابل توجهی ارتقا پیدا کرده بود. اپل در این گوشی از تراشه ۶۴ بیتی A7 خود با دو هسته پردازشی استفاده کرد. این تراشه، اولین تراشه ۶۴ بیتی بود که در یک گوشی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین دکمه خانه نیز باز طراحی شده و به سنسور اثرانگشت مجهز شده بود. اپل علاوه بر این دیافگرام دوربین را بزرگ‌تر کرد و یک فلاش دوگانه LED نیز به دوربین اضافه کرد.

۷. نوکیا ۳۲۱۰ ؛ از پرفروش ترین گوشی های نوکیا ساده

پرفروش ترین گوشی نوکیا ساده

  • تاریخ عرضه: ۲۷ اسفند ۱۳۷۷
  • میزان فروش: بیش از ۱۶۱ میلیون واحد

نوکیا ۳۲۱۰ یکی از قدیمی‌ترین موبایل های این فهرست است که در سال ۱۳۷۷ به بازار عرضه شد؛ یعنی زمانی که گوشی‌ها تنها قادر به برقراری تماس تلفنی و ارسال و دریافت پیامک بودند. این گوشی به دلیل بهره‌گیری از بدنه‌ی محکم و بادوام، رنگ‌های متنوع، ظاهر جذاب و لوگوی بزرگ نوکیا، به موفقیت بزرگی برای این کمپانی مبدل شد. در کنار این ویژگی‌ها، این گوشی دارای ۳ بازی از جمله بازی Snake بود که کاربران را ساعت‌ها مشغول نگه می‌داشت. این گوشی همچنین اولین گوشی بازار بود که از آنتن داخلی بهره می‌برد.

۸. آیفون ۷ و ۷ پلاس

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
  • میزان فروش: بیش از ۱۶۰ میلیون واحد

نماینده بعدی اپل در این فهرست، آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هستند. گوشی‌هایی که در سال ۹۵ توسط این کمپانی معرفی شدند. این مدل‌ها از طراحی مشابهی نسبت به مدل‌های قبل از خود بهره می‌بردند اما اپل رنگ مشکی مات را به آن‌ها اضافه کرد و همچنین این گوشی‌ها را با گواهی مقاومت در برابر آب عرضه کرد. اپل همچنین یک دکمه خازنی جدید خانه به این گوشی اضافه و آنتن‌های داخلی آن را نیز بروزرسانی کرد. این گوشی‌ها همچنین اولین گوشی‌های اپل بودند که بدون جک هدفون عرضه می‌شدند اما در عوض اپل از یک تراشه ۴ هسته‌ای جدید در آن‌ها استفاده و لرزش‌گیر اپتیکال را به دوربین اصلی اضافه کرد. همچنین در آیفون ۷ پلاس، کاربران به دوربین دوم تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۲ برابر نیز دسترسی داشتند.

۹. سری آیفون ۱۱

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
  • میزان فروش: بیش از ۱۵۹ میلیون واحد

نسل سیزدهم آیفون‌های اپل، در سال ۱۳۹۸ وارد بازار شد. این گوشی‌ها با وجود تغییرات ظاهری کمی که نسبت به آیفون XR و آیفون XS داشتند، از مشخصات داخلی کاملا متفاوتی بهره می‌بردند. از جمله این تغییرات می‌توان به بهره‌مندی از تراشه قدرتمندتر اپل A13 و اضافه شدن دوربین فوق‌عریض اشاره کرد. اپل همچنین از این سری دیگر گوشی‌های خود را با ایرپاد و شارژر درون جعبه عرضه نکرد. سری آیفون ۱۱ تا اواخر سال ۲۰۲۲ توسط اپل به‌فروش می‌رسید.

۱۰. سری آیفون X

پرفروش ترین گوشی های تاریخ

  • تاریخ عرضه: 4 آبان ۱۳۹۷
  • میزان فروش: بیش از ۱۵۱ میلیون واحد

سری آیفون X به‌عنوان دوازدهمین نسل از گوشی‌های اپل، در پاییز سال ۹۷ وارد بازار شد. این سری اولین سری از گوشی‌های آیفون بود که با ۳ گوشی مختلف وارد بازار می‌شد. آیفون XR ارزان‌ترین مدل خانواده بود ولی با این حال از همان پردازنده اپل A12 بهره می‌برد. در کنار آن این گوشی به‌جای نمایشگر اولد از یک پنل LCD استفاده می‌کرد و با توجه به قیمت کمتری که داشت، با ۷۷ میلیون واحد فروش، پرفروش‌ترین عضو این خانواده هم بود.

مدل‌های گران‌تر آیفون XS و آیفون XS Max اما قابلیت‌های جدیدتری مثل حاشیه‌های کمتر نمایشگر، بهره‌مندی از پنل اولد و فیلمبردازی با صدای استریو داشتند. همچنین این گوشی‌ها، اولین گوشی‌های آیفون بودند که بدون دکمه خانه و با یک نمایشگر یکپارچه همراه با ناچ وارد بازار می‌شدند.

سوالات متداول

۱. پرفروش ترین گوشی سامسونگ کدام است؟

پرفروش‌ترین گوشی که سامسونگ تا به‌حال وارد بازار کرده است، گوشی E1100 است که بیش از ۱۵۰ میلیون واحد فروش داشته است.

۲. پرفروش ترین گوشی آیفون کدام است؟

گوشی‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس با بیش از ۲۲۲ میلیون واحد فروش، پرفروش‌ترین آیفون‌های تاریخ هستند.

سخن پایانی

در این مطلب با پرفروش ترین گوشی های تاریخ آشنا شدیم. همانطور که دیدید، تمامی محصولات این فهرست ساخت نوکیا و اپل بودند و برندهای دیگر هرگز نتوانستند اقبال این دو شرکت را داشته باشند. به‌نظر شما در آینده آیا گوشی می‌تواند رکورد گوشی‌های بالا را جابه‌جا کند؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402