6 چیز که نشان می‌ دهند نسبت به آنچه فکر می‌ کنید مدیر موفق‌ تری هستید

مدیر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای لحظه‌ای به موثرترین مدیر زندگی‌تان فکر کنید. این مسئله را در نظر بگیرید که چه چیز باعث شده تا آنها این گونه برتر باشند؟

جذبه، مدیریت بهتر، علاقه و پشتکار؛ شاید هیچ کدام از این موارد نشانه یک مدیر موفق نباشد. برای لحظه‌ای به موثرترین مدیری فکر کنید که در طول زندگی خود با او کار کرده‌اید. همان طور که به این مسئله فکر می‌کنید، این مسئله را در نظر بگیرید که چه چیز باعث شده تا آنها این گونه برتر باشند؟

آیا جذبه آنها دلیل این امر بوده یا مدیریت بهتر؟ یا شاید هم علاقه و پشتکار؟ توانایی ایجاد انگیزه چطور؟ دلیل این امر هرچه که بوده، نوع مدیری که همیشه در میان دیگران موفق‌تر عمل کرده و در ذهن شما جا باز کرده، دهه‌های متمادی است که موضوع کتاب‌ها و مقالات بسیاری در دنیا بوده است. از این شخص، به عنوان «رهبر خدمتگزار»، «مدیر تحول‌گرا» و یا «رهبر آگاه» یاد می‌شود.

تحت نظر این مدیران و رهبران در مقایسه با مدیرانی که همیشه به دنبال دستور دادن و فرمان دادن هستند، زیردستان تلاش و پشتکاری دوبرابری را از خود نشان می‌دهند. چه مشخصه‌ای در این مدیران وجود دارد که باعث تلاش دائمی در میان تمامی کارکنان می‌شود؟

کارشناسان پس از سال‌ها تحقیق و بررسی به این نتیجه رسیده‌اند که این مسئله نیاز به عوامل مختلفی دارد. برای کوتاه کردن این مسئله، به شش مورد از این عوامل می‌پردازیم. با مطالعه این مقاله و با بررسی این شش رفتار متوجه می‌شوید که شاید نسبت به آن چه فکر می‌کردید، مدیر موفق‌تری باشید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

شش موردی که نشان می‌دهد مدیر موفق‌تری هستید

 

سعی می‌کنید تا به ایجاد کاری معنادار کمک کنید

مدیر

تحقیقات نشان می‌دهند که «کار» یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که به زندگی افراد معنا می‌دهد. در سال 2003 تحقیقی در مورد 25 شرکت برتر دنیا انجام شد تا مشخص شود که چه عواملی باعث جذب افراد می‌شود و کارکنان نمونه را نگاه می‌دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کارکنان این شرکت‌ها احساس می‌کردند که کارشان ارزشمند است. این مسئله باعث می‌شد تا آنها احساس مهم بودن و هدف داشتن کنند و به این بیندیشند که برای شرکت مهم هستند و چیزی می‌سازند که مهم است و ارزش دارد. این مسئله مشخص شده که اگر ما احساس خوبی نسبت به کار خود داشته باشیم، علاوه بر اینکه باعث بهره‌وری و سوددهی کسب و کار می‌شود، همچنین استرس را کاهش می‌دهد و خسارت‌های کمتری به بار می‌آورد.

 

اجازه می‌دهید تا دیگران بدرخشند

شاید کاری می‌کنید که فقط خودتان به چشم می‌آیید. معمولا کارکنان یک شرکت نیاز دارند تا در کار خود درخشان ظاهر شوند و این مسئله به آنها نیرو می‌دهد و بیشتر تشویق‌شان می‌کند. برجسته‌ترین مدیران نیازی به درخشیدن ندارند. آنها چیزی که دریافت کرده‌اند را درک می‌کنند. آنها به دنبال اعتبار نیستند، چرا که اعتبار واقعی از درون انسان‌ها ظاهر می‌شود. آنها در پس‌زمینه قرار می‌گیرند و موفقیت‌های دیگران را جشن می‌گیرند. آنها اجازه می‌دهند تا دیگران به درخشش بپردازند و به آنها اعتبار می‌دهند تا باعث موفقیت کسب و کار شوند و همین امر باعث ارتقای اعتماد به نفس دیگران می‌شود.

 

از درون قلب خود به مدیریت و رهبری می پردازید

مدیر

این روزها با چالش‌های حوزه کسب و کار روبرو هستیم که بیش از همیشه نیاز به سطوح بالاتری از نوآوری، دانش و توانایی‌های انعطاف‌پذیری دارند. در نتیجه، وقتی مدیران و رهبران با یک موقعیت یکپارچه، همراه با صداقت و علاقه (که همگی از قلبشان نشئت می‌گیرد) همه چیز را راهبری می‌کنند، اعتماد اعضای تیم خود را به دست می‌آورند. چنین مدیرانی همچنان قاطع هستند و افراد را برای عملکرد خود، کیفیت کار و همین طور نتیجه به دست آمده مسئول می‌دانند، اما در عین حال، کارکنان زیردست آنها در حضورشان احساس امنیت می‌کنند.

 

به نیازهای دیگران اهمیت می دهید

مدیر

رهبران و مدیران بزرگ از نیازهای اعضای تیم خود باخبر هستند و می‌دانند چه چیزهایی به آنها انگیزه می‌دهد و آنها را در کار خود موفق‌تر می‌نماید. چنین مدیرانی از خود این سوالات را می‌پرسند:

  • آیا کارکنان من می‌دانند در این کار از آنها چه می‌خواهیم؟
  • آیا کارکنان من فرصت این را دارند تا بهترین عملکرد هر روزه خود را ارائه نمایند؟
  • آیا بهترین کارکنان من تشویق می‌شوند و برای کار خوبی که انجام می‌دهند پاداش دریافت می‌کنند؟
  • آیا من یا کسی در محل کار آنها را بابت پیشرفت‌های شخصی و حرفه‌ای تشویق می‌کند؟

 

به صورت مداوم بازخورد می گیرید و بازخورد می دهید

ایلان ماسک در یکی از مصاحبه‌هایش چند سال قبل، یکی از بهترین اظهارنظرها را در مورد بهتر کردن خود ارائه نمود:

فکر می‌کنم که داشتن یک چرخه دریافت و ارائه بازخورد بسیار اهمیت دارد. در این چرخه، به صورت مداوم به کاری که کرده‌اید فکر می‌کنید و به این می‌اندیشید که چگونه آن را بهتر نمایید. به نظر من این بهترین توصیه ممکن است؛ همیشه به این فکر کنید که چگونه یک کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و خودتان را بازخواست کنید.

داشتن یک چرخه دریافت و ارائه بازخورد بی‌شک بخشی از روند رشد هر مدیر و رهبری است. در تیم‌هایی که به یکدیگر اعتماد دارند، بازخوردهای سازنده و منفی باعث کوشش بیشتر یک رهبر و اعضای تیمش می‌شود تا چیزهای جدیدتری یاد بگیرند. مدیران همچنین با داشتن فکری باز و به اشتراک‌ گذاشتن طرح‌هایی برای آینده، در میان گذاشتن ایده‌های مهم با کارکنان و ایجاد فرهنگ شفاف‌سازی با دادن و گرفتن بازخورد در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت باعث می‌شوند تا دل کارکنان خود را به دست آورند.

 

قدرت خود را به اشتراک می گذارید

مدیران موفق به جای استفاده از قدرت موقعیتی خود برای به دست آوردن موفقیت بیشتر، ارتقای شغلی و یا دریافت مزایای بیشتر، افراد مختلف را در موقعیت‌های مدیریتی مختلف قرار می‌دهند تا باعث رشد بیشتر خود و افزایش قدرتشان شوند و برایشان آرزوی موفقیت دارند. مدیران موفق با اشتراک گذاشتن قدرت و کنترل کردن، در واقع به قدرت بیشتر دست می‌یابند. کارکنان در این صورت وفادارتر و متعهدتر هستند و تلاشی دائمی و فراتر از انتظارات از خود نشان می‌دهند. تمامی این موارد به این دلیل امکان‌پذیر است که آنها برای مدیرانی از خودگذشته کار می‌کنند که به موفقیت و رشد کارکنان خود علاقه دارند. این مسئله یک فرآیند کاملا برد-برد است، در نهایت مدیر برنده می‌شود، کارمند برنده می‌شود و در نهایت شرکت به موفقیت دست می‌یابد.

 

کلام آخر

برای اطلاع بیشتر از مقالات کسب و کار با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402