مقایسه: سامسونگ گلکسی نوت 9 در برابر هواوی P20 پرو

سامسونگ گلکسی نوت 9 - هواوی P20 پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

به نظر شما سامسونگ گلکسی نوت 9 بهتر است یا هواوی P20 پرو ؟ در این مطلب قصد داریم جزئیات این دو مدل را با یکدیگر مقایسه نماییم و مدل برتر را به شما معرفی کنیم.

در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه دو گوشی مهم بازار موبایل بپردازیم و ببینیم که کدام یک بهتر هستند: سامسونگ گلکسی نوت 9 یا هواوی P20 پرو؟ گلکسی نوت 9 قطعا بین این دو مدل جدیدتر است، اما آیا سامسونگ به اندازه کافی تلاش کرده تا مشتریان را برای خرید این گوشی در مقایسه با مدل P20 پرو هواوی بیشتر متقاعد کند؟

گلکسی نوت 9 نوعی مدل گوشی مورد علاقه افرادی خاص است و این یعنی اگر به قلم S علاقه‌ای ندارید، این امکان وجود دارد که مخصوصا با اتیکت قیمت 1000 دلاری این گوشی، زیاد به خرید آن رغبتی نداشته باشید. تنها مشکل این گوشی، قیمت هزار دلاری آن است که البته زمانی ممنوعه بوده و حالا در حال تبدیل شدن به قیمت جدید گوشی‌های پرچمدار است و گوشی هواوی P20 پرو نیز از این دسته به شمار می‌رود. این مسئله باعث می‌شود تا خیلی راحت‌تر هزار دلار بابت گوشی گلکسی نوت 9 پرداخت کنیم، حالا می‌خواهد به قلم S علاقه داشته باشیم یا خیر، چرا که با خرید گلکسی نوت 9 به قابلیت‌هایی دست می‌یابید که تنها در این مدل یافت می‌شوند و مدل‌های دیگر سری گلکسی نوت فاقد آن هستند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مقایسه گلکسی نوت 9 با هواوی P20 پرو

شباهت‌هایی میان گوشی‌های گلکسی نوت 9 و P20 پرو وجود دارد. اگر بخواهیم با صفحه نمایش شروع کنیم، باید بگوییم که هر دو این مدل‌ها دارای تقریبا صفحه نمایشی با اندازه شبیه به هم هستند، نسبت تصویر 18.5:9 و 18.7:9، صفحه نمایش همیشه روشن و کاربرد گوریلا گلس 5 برای محافظت بیشتر. ممکن است که سازندگان این دو مدل گوشی با هم فرق داشته باشند، اما هر دو از پردازنده و GPU مشابهی استفاده کرده‌اند و میزان رم پایه 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای هر دو یکسان است. با این وجود، گلکسی نوت 9 دارای امکان افزایش میزان حافظه است در حالی که P20 پرو این امکان را ندارد. هر دوی این گوشی‌ها دارای تنظیمات دوربین چندگانه هستند و یک دوربین جلوی بسیار قدرتمند (FFC یا Front Facing Camera) دارند. گلکسی نوت 9 و P20 پرو هر دو دارای ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت و از نوع غیرقابل تعویض هستند و هر دو امکان شارژ سریع را ارائه می‌دهند. از نظر فیزیکی و اندازه تقریبا به یکدیگر شباهت دارند و فقط گلکسی نوت 9 مقدار 21 گرم سنگین‌تر است. هر دوی آن‌ها دارای فناوری‌های مشابهی از جمله LTE، NFC و بلوتوث (نسخه 5.0 در گلکسی نوت 9 و نسخه 4.2 در P20 پرو)، پورت USB-C برای شارژ و انتقال داده و گوگل پی هستند. علاوه بر این‌ها، هر دوی این مدل‌ها تاییدیه مقاومت در برابر آب و گردوغبار (IP68 در گلکسی نوت 9 و IP67 در P20 پرو)، اسپیکرهای استریو، سنسور اثر انگشت (که در مدل گلکسی نوت 9 در قسمت پشت گوشی و در مدل P20 پرو در جلوی گوشی قرار گرفته) و قابلیت تشخیص چهره دارند.

در صورتی که نگاهی دقیق به جدول زیر بیندازید، می‌توانید تفاوت‌های این دو گوشی هوشمند بالارده را در برابر یکدیگر ملاحظه کنید. بعد از آن، با جزئیات کامل به بررسی اطلاعات این دو مدل گوشی مختلف می‌پردازیم. از این اطلاعات سعی می‌کنیم تا برنده رقابت بین این دو گوشی را بر اساس ویژگی‌های کلی و همچنین طراحی و قابلیت‌های آن‌ها مشخص نماییم.

دستگاهسامسونگ گلکسی نوت 9هواوی P20 پرو
صفحه نمایش6.4 اینچی از نوع سوپر امولد

QHD پلاس با ابعاد 1440×2960

نسبت تصویر 18.5:9

516 PPI – دارای گوریلا گلس 5

HDR10

صفحه نمایش با قابلیت Always On

6.1 اینچی از نوع اولد دارای بریدگی بالای نمایشگر

Full HD پلاس با ابعاد 1080×2240

نسبت تصویر 18.7:9

408 PPI – دارای گوریلا گلس 5

صفحه نمایش با قابلیت Always On

پردازندهکوالکام SD 845

هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتز

GPU از نوع آدرنو 630

هیسیلکان مدل Kirin 970

هشت هسته‌ای 2.47 گیگاهرتز

GPU از نوع Mali-G72 MP 12

رم6 / 8 گیگابایت6 گیگابایت
حافظه داخلی128 گیگابایت یا 512 گیگابایت با قابلیت افزایش میزان حافظه با SD Card128 گیگابایت غیرقابل افزایش
دوربین اصلیدوگانه، 12 مگاپیکسل سوپر سریع پیکسل دوگانه

f/1.5-f/2.4 ،OIS ،PDAF ،LED ،Auto HDR، اپتیکال زوم 2x

12 مگاپیکسل – پیکسل دوگانه – f/2.4 ،OIS ،PDAF ،LED ،Auto HDR

سه گانه، 40 مگاپیکسل از نوع RGB ،f/1.8 ،OIS، اپتیک از نوع Leica، لیزر و PDAF، LED، اپتیکال زوم 3x

20 مگاپیکسل تک رنگ – f/1.6

8 مگاپیکسل از نوع RGB ،f/2.4، لنز تله‌فتو

دوربین جلو8 مگاپیکسل، F/1.7 ،Auto-HDR ،AF24 مگاپیکسل، f/2.0
باتری4000 میلی‌آمپر ساعت غیرقابل تعویض – دارای شارژ سریع سامسونگ – شارژ بی‌سیم سریع4000 میلی‌آمپر ساعت – غیرقابل تعویض – شارژ سریع 3.0
ابعادطول: 161.9 میلی متر

عرض: 76.4 میلی متر

ضخامت 8.8 میلی متر

وزن: 201 گرم

طول: 155 میلی متر

عرض: 73.9 میلی متر

ضخامت: 7.8 میلی متر

وزن: 180 گرم

امکان اتصالGSM ،HSPA ،LTE ،NFC ،Bluetooth 5.0 ،WiFi ،USB 3.1 Type-CGSM ،HSPA ،LTE, ،NFC ،Bluetooth 4.2 ،WiFi ،USB 3.1 Type-C
موارد متفرقهفناوری Samsung Pay و Google Pay

منطبق با استاندارد IP68 و ضدآب

صدای کیفیت بالا 32 بیتی/ 384 کیلوهرتزی

جک هدفون 3.5 میلی‌متری

سنسور اثر انگشت در قسمت پشت گوشی

DeX، بیکسبی 2.0، سامسونگ کانکت، تشخیص چهره، اسکنر عنبیه چشم، اسکن هوشمند

AR ایموجی

امکان بازی Fortnite

تشخیص ضربان قلب – سنسور SpO2

Google Pay

منطبق با استاندارد IP67 ضدگردوغبار

صدای کیفیت بالا 32 بیتی / 384 کیلوهرتزی

فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌متری

سنسور اثر انگشت در قسمت جلوی گوشی

اسپیکرهای استریو

حالت رابط کاربری EMUI

تشخیص چهره

حالت شب

IR Blaster

فاقد WiFi Calling

موارد دیگربیکسبی

قلم S با قابلیت بلوتوث

قسمت پشتی شیشه‌ای – گوریلا گلس 5

دارای سامسونگ ناکس (Knox)

سیستم عاملاندروید 8.1 اوریواندروید 8.1 اوریو

 


سامسونگ گلکسی نوت 9


خریداران گلکسی نوت 8 بسیار خوشحال بودند که سامسونگ اولین قدم را به سمت استفاده از دوربین‌های دوگانه برداشت. این دوربین‌ها، در گلکسی S9 پلاس بهینه شدند و این مسئله در گلکسی نوت 9 نیز ادامه یافت. گلکسی نوت 9 واقعا ترکیبی از این دو مدل است، یعنی شباهت بسیاری به گوشی گلکسی نوت 8 و قابلیت‌های ارتقایافته گلکسی S9 پلاس را با هم دارد. بزرگترین تغییرات در قابلیت جدید دیافراگم دوگانه، اسپیکرهای استریو و قلم جدید S دارای بلوتوث است. سامسونگ، جای سنسور اثر انگشت را تغییر داده که در قسمت پشتی و زیر لنز دوربین قرار گرفته و بدین ترتیب، لمس کردن تصادفی لنز را سخت‌تر می‌کند. کاربران با ارتقا به قلم S می‌توانند آن را همچون یک کنترل از راه دور مورد استفاده قرار دهند و به عنوان مثال، کلیک کنند و عکس بگیرند، کلیک کنند و فایل‌های پاورپوینت خود را پیش ببرند.

گلکسی نوت 9

اندازه صفحه نمایش کمی تا قسمتی از اندازه 6.3 اینچی در گوشی گلکسی نوت 8 به اندازه 6.4 اینچی گلکسی نوت 9 ارتقا یافته است. در این گوشی نیز همان صفحه نمایش بی‌نهایت تقریبا بدون حاشیه به کار رفته و نسبت تصویر 18.5:9 است. رزولوشن QHD پلاس همراه با ابعاد 1440×2960 و 615 پیکسل در هر اینچ، در آن ارائه شده است. سامسونگ قابلیت همیشه روشن یا Always-On را از گلکسی نوت 8 و گوشی‌های سری گلکسی S9 در این مدل به کار گرفته که کاربر با آن می‌تواند سریع‌تر ساعت و تاریخ را چک کند و همچنین ببیند که چه تعداد نوتیفیکیشن برایش آمده است. این فرآیند میزان باتری کمتری نسبت به مدل‌های قبلی مصرف می‌کند. گوریلا گلس 5 قسمت رویی و پشتی گلکسی نوت 9 را پوشانده و یک قاب فلزی آن‌ها را کنار هم نگاه داشته است.

آخرین نسخه از پردازنده اسنپدراگون 845 و آدرنو 630، درست مانند آن چیزی که در سری محصولات گلکسی S9 به کار رفته، و در گلکسی نوت 9 نیز مورد استفاده قرار گرفته و با سرعت 2.8 گیگاهرتز کار می‌کند. علاوه بر این‌ها، رم 6 گیگابایتی و حافظه پایه 128 گیگابایتی نیز در آن ارائه شده است. در حالی که، کاربرانی که به دنبال ویژگی‌های بهتری هستند، می‌توانند مدلی را انتخاب نمایند که دارای رم 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایت باشد. به هر حال در صورت تهیه هر یک از این دو مدل، کاربران استفاده پرسرعت و بدون مشکلی را تجربه خواهند کرد. سامسونگ در نهایت ظرفیت باتری را افزایش داده و به سطح 4000 میلی‌آمپر ساعت و غیرقابل تعویض رسانده و در نتیجه، کاربران بدون مشکل می‌توانند از گوشی خود در تمام طول روز استفاده نمایند. اگر فردی نیاز داشته باشد که سریع گوشی خود را شارژ نماید، می‌تواند نوعی شارژر سریع مخصوص سامسونگ و یا شارژر بی‌سیم و سریع این شرکت را که برای هر دو قالب Qi و PMA طراحی شده، به کار بگیرد.

گلکسی نوت 9 جدید طراحی دوربین دوگانه خود را از گوشی گلکسی S9 پلاس گرفته و از همان دوربین‌های دوگانه Super Dual Pixel و 12 مگاپیکسل با قابلیت زوم اپتیکال 2x بهره برده است. دوربین اصلی این گوشی همچنین نوعی فناوری دیافراگم دوگانه دارد که در گوشی‌های گلکسی S9 پلاس یافت می‌شد. این دوربین دارای دیافراگم بزرگ f/1.5 برای گرفتن تصویر در محیط‌های کم نور است و به صورت خودکار در محیط‌های روشن‌تر به صورت f/2.4 تنظیم می‌شود. این دوربین دارای OIS ،PDAF، یک LED flash و همچنین Auto HDR است. دوربین ثانویه دارای نوعی دیافراگم کوچک‌تر f/2.4 است و قابلیت فوکوس زنده سامسونگ را در اختیار دارد. این کمپانی نوعی دوربین جلوی عالی با کیفیت 8 مگاپیکسل را همراه با دیافراگم بزرگ و ویژگی‌هایی همچون f/1.7 ،auto-HDR و حتی قابلیت انحصاری اتوفوکوس خودش را در این مدل به کار گرفته است. در نتیجه، با آن می‌توان تصاویر سلفی عالی و گفتگوهای ویدیویی خوبی داشت.

در آمریکا، گلکسی نوت 9 با رنگ‌های بنفش و آبی اقیانوسی ارائه شده، اما همچنین با توجه به بازار و نوع نمایندگی‌ها، در رنگ‌های مشکی نیمه‌شب و مسی متالیک نیز قابل تهیه است. این گوشی دارای اندروید 8.1 اوریو از همان ابتدا است و جدیدترین رابط کاربری سامسونگ 9.5 در آن مورد استفاده قرار گرفته است. ابعاد این مدل 161.9 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و وزن آن نیز 201 گرم است و برای مدل 6 گیگابایتی و ظرفیت 128 گیگابایتی، کاربران باید حدود 1000 هزار دلار هزینه کنند.

 


هواوی P20 پرو


هواوی مسلما می‌تواند گوشی‌های هوشمند زیبایی را طراحی و بسازد و قیمت در گوشی‌های پرچمدار این برند کاملا به چشم می‌آید. اما به خاطر این قیمت، هواوی گاهی اوقات مشکلاتی را برای کاربران خود ایجاد می‌کند، از جمله اینکه بریدگی در بالای صفحه نمایش به کار می‌گیرد یا اینکه تنها صفحه نمایش FHD+ OLED را مورد استفاده قرار می‌دهد و یا اینکه حتی با وجود کاربرد صفحه شیشه‌ای در قسمت پشت، شارژ بی‌سیم را برای مدل‌های خود ارائه نمی‌کند. در حالی که بسیاری از گوشی‌های پرچمدار در حال استفاده از انواع تنظیمات دوربین دوگانه هستند، اما هواوی لنزهای دوربین سه‌گانه را در مدل P20 پرو معرفی کرده است. در مدل P20 پرو از آخرین پردازنده سری کرین شرکت های‌سیلیکون (HiSilicon) همراه با 6 گیگابایت رم و همین طور فضای ذخیره‌سازی غیرقابل ارتقای 128 گیگابایتی استفاده شده است. هدفون جک 3.5 میلی‌متری در این گوشی به کار نرفته، اما هواوی رابط کاربری EMUI مخصوص خود با نسخه 8.1 را به کار برده است. این رابط کاربری از نوع سبک است که با آن سرعتی بالا و کارکردی بی‌نقص ارائه می‌شود. قیمت این گوشی 1055 دلار است.

هواوی پی 20 پرو

هواوی P20 پرو دارای نوعی صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی است. اما هواوی نیز همچون وان‌پلاس، تنها می‌خواهد رزولوشن Full HD پلاس را با ابعاد 1080×2240 ارائه کند که برابر با 408 PPI است. با قابلیت Always-On صفحه نمایش این گوشی، همیشه می‌توان زمان و تاریخ را متوجه شد. هواوی نوعی بریدگی را در صفحه نمایش به کار گرفته که برای مشاهده تصاویر، خللی ایجاد نمی‌کند. البته به شرطی که اپلیکیشن‌ها به گونه‌ای طراحی شوند که بتوانند از مزایای نسبت تصویر منحصر‌به‌فرد مورد نظر بهره ببرند. گوریلا گلس 5 از قسمت رویی و پشتی گوشی محافظت می‌کند.

همچنین بخوانید :
هواوی P20 پرو دارای پردازنده چهارهسته‌ای HiSilicon Kirin 970 انحصاری خود است که با سرعت 2.4 گیگاهرتز کار می‌کند و با GPU قدرتمند Mali-G72 MP12 همراه شده است. این گوشی همچنین دارای رم 6 گیگابایتی است، اما تنها 128 گیگابایت حافظه داخلی غیرقابل ارتقا را پشتیبانی می‌نماید. مدل P20 پرو، توان خود را از یک باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعت می‌گیرد که به سادگی برای تمام روز کافی است. اگر نیاز به شارژ داشتید، P20 پرو دارای قابلیت شارژ سریع 3.0 است، اما علی‌رغم استفاده از قسمت پشتی شیشه‌ای، این مدل امکان شارژ بی‌سیم را ندارد.

هواوی P20 پرو دارای سه دوربین اصلی است که فناوری Leica Optics را در خود دارند. سنسور دوربین اصلی از نوع RGB و 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و دارای لیزر و PDAF، یک فلش LED و اپتیکال زوم 3x است. سنسور دوم دارای نوعی مدل 20 مگاپیکسلی تک‌رنگ با دیافراگم f/1.6 است که به خوبی می‌تواند تصاویر سیاه و سفید مناسبی را ارائه نماید. دوربین سوم نوعی مدل 8 مگاپیکسلی است که سنسور RGB، دیافراگم f/2.4 و لنز تله‌فتو دارد. دوربین جلوی این گوشی دارای سنسور 24 مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 است که تصاویر سلفی مناسب و همچنین امکان گفتگوی ویدیویی را ارائه می‌نماید.

وقتی یک گوشی هوشمند قیمتی برابر با 1000 دلار داشته باشد، انتظار دارید که از همه نظر عالی باشد. گوشی P20 پرو دارای امکان Wi-Fi Calling نیست و همچنین از آخرین نسخه بلوتوث نیز بهره نمی‌برد. همچنین جک هدفون 3.5 میلی‌متری در آن به کار نرفته و دارای سطح مقاومت در برابر آب و منطبق با استاندارد IP67 است و امکان شارژ بی‌سیم را ارائه نمی‌کند. البته، این گوشی فناوری NFC را برای پرداخت‌های موبایلی و همچنین IR Blaster را در خود دارد. امتیاز دوربین این گوشی یکی از بهترین‌ها در بازار است و شامل یک دوربین تک‌رنگ، قابلیت‌های زوم و همچنین حالت شب است. ابعاد این گوشی 155 در 73.9 در 7.8 میلی‌متر و وزن آن 180 گرم است. این گوشی در رنگ‌های مشکی نیمه‌شب، سرخابی شفق قطبی، مشکی و صورتی طلایی ارائه شده و قیمت فروشندگان برای این گوشی بین 900 تا 1055 دلار است.

 


و برنده مدلی نیست جز:


گلکسی نوت 9

 


کلام پایانی


انتخاب گلکسی نوت 9 به عنوان گوشی برتر در این مقایسه، کاری ساده بود. آن‌ها هر دو دارای قیمتی مشابه هستند، در حالی که با گوشی گلکسی نوت 9، قابلیت‌های بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این مدل، صفحه نمایش نسبتا بزرگ‌تر از نوع سوپر امولد و دارای رزولوشن QHD است. حافظه قابل افزایش بوده و یک گزینه با رم 8 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی نیز دارد. شاید با این گوشی تنها دو دوربین را در اختیار داشته باشید، اما دیافراگم‌های دوگانه خواهید داشت و شاید مگاپیکسل دوربین جلو کمتر باشد، اما قابلیت اتوفوکوس خود را ارائه می‌نماید. هر دوی این مدل‌ها باتری مشابهی دارند، اما تنها گلکسی نوت 9 امکان شارژ بی‌سیم را نیز فراهم می‌کند. این مدل، امکاناتی از جمله پرداخت سامسونگ، جک هدفون 3.5 میلی‌متری، DeX و Samsung Connect، اسکن هوشمند و سنسور تشخیص ضربان قلب، سنسور SpO2، بیکسبی، سامسونگ ناکس (Knox)، قلم S دارای بلوتوث و همچنین امکان انجام بازی Fortnite را ارائه می‌نماید.

گوشی هواوی P20 پرو مدلی توانمند است، اما تنها رزولوشن FHD پلاس را پشتیبانی می‌کند. البته این مدل دارای تنظیمات دوربین سه‌گانه‌ای عالی و یک دوربین جلوی بزرگ و 24 مگاپیکسلی است. این گوشی علی‌رغم داشتن قسمت پشتی شیشه‌ای از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند، دارای نسخه پایین‌تر بلوتوث بوده و جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد. این گوشی همچنین تنها قابلیت تشخیص چهره را داشته و امکان Wi-Fi calling را ندارد، هرچند که از VoLTE برخوردار است.

علی‌رغم اینکه قیمت P20 پرو کمی پایین‌تر است، اما بهتر است که سراغ مدل دارای قابلیت‌های بیشتر گلکسی نوت 9 بروید. حتی اگر چندان به قلم S علاقه‌ای ندارید، باز هم آن مدل بهتر است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402