ال جی برای تولید گوشی های تاشو با سازندگان برتر چین مشارکت می کند

ال جی / LG
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شرکت ال جی که یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان صفحه نمایش برای نلفن‌های همراه است، قصد دارد با سازندگان برتر موبایل چین در زمینه تولید گوشی‌های تاشو مشارکت کند.

اکنون افرادی که از اسرار محرمانه صنعت مطلعند، با توجه به گزارش‌های منتشر شده از کشور کره جنوبی، ادعا می‌کنند که بخش صفحه نمایش شرکت ال جی به صورت نزدیک در حال کار بر روی پروژه‌ای مشترک جهت تحویل پنل‌های گوشی‌های تاشو به شرکت‌های هواوی، شیائومی و لنوو است. به عنوان بخشی از این تلاش‌های در حال پیشرفت این شرکت، منابع مختلف ادعا می‌کنند که LG Chem (بخش محصولات شیمیایی این شرکت) برای سرمایه گذاری سنگین در کارخانه خود واقع در شهر چئونگ جو (Cheongju) کره جنوبی در اوایل سال 2019 جهت تولید چسب‌ها، زیر لایه‌ها و دیگر اجزای مورد نیاز برای تولید پنل‌ها برنامه ریزی می‌کند. در عین حال، جزئیاتی در خصوص مشارکت غول فناوی کره جنوبی با شیائومی وجود ندارد؛ اما هواوی گفته است که در حال توسعه یک پنل 6 اینچی با ال جی است. همچنین یک صفحه نمایش تاشوی بیرونی وجود دارد که به معنای این است که هر دو طرف صفحه زمانی که گوشی تا شود، همچنان نمایش داده خواهند شد که نصف صفحه نمایش در جلوی دستگاه و نصف آن در پشت دستگاه قرار می‌گیرد. باز کردن دستگاه به کاربران اجازه خواهد داد که به هر دو صفحه نمایش به طور همزمان دسترسی داشته باشند.

در همین حال، به نظر می‌رسد که کار بر روی صفحه نمایش لنوو کمی جلوتر باشد و طبق گزارش‌ها در سه ماهه سوم سال 2019 به صورت انبوه تولید خواهد شد. طبق گزارش منابع مختلف، این صفحه نمایش یک طراحی تاشوی درونی بدون صفحه نمایش خارجی را شامل می‌شود. به جای داشتن یک پنل ثانویه برای دسترسی سریع در قسمت خارجی دستگاه، لنوو بخشی از آن چه نمایش داده می‌شود را، در حالی که دستگاه تا شده است، خواهد داشت؛ پس به طور کلی اطلاعات مربوطه مانند تاریخ و زمان کنونی که همچنان قابل رویت خواهند بود، به قسمت نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید منتقل می‌شوند. علاوه بر این، ابعاد این صفحه نمایش بزرگ لمسی برابر با 13.6 اینچ خواهد بود و رزولوشن آن در حالت باز شده برابر با 1600*2650 خواهد بود.

lg / ال جی

پیش از گزارش‌های جدید، قبلاً ال جی نشان داده است که با لنوو بر روی پنل صفحه نمایش‌های تاشو کار می‌کند؛ اما نه برای گوشی‌های هوشمند. گزارش شده است که لنوو از مقیاس این پنل برای بهبود مقاومت و بهبود اوضاع صنعت تبلت‌های اندرویدی استفاده خواهد کرد. همچنین، گمانه زنی‌های قبلی در این خصوص به ویژگی‌های بیشتری از جمله قابلیت تا کردن دستگاه تا زاویه 90 درجه و استفاده از بخش پایینی به عنوان صفحه کلید همانند یک نت بوک (Netbook) اشاره کرده‌اند. در حالی که هیچ تأییدی برای این انتظار وجود ندارد، برای زمان حال نیز، این دستگاه ذکر شده تبلت را از هر دو دستگاه دیگر در دسته مشابه و دستگاه‌‌های دیگر با صفحه نمایش‌های تاشو جدا می‌کند. همزمان، با توجه به جدول زمانی گزارش قدیمی‌تر و آخرین گزارش منشر شده از کره جنوبی، به نظر می‌رسد که از این طرح مفهومی پشتیبانی صورت می‌گیرد.

همچنین قبلاً گزارش شده است که هر دو شرکت شیائومی و هواوی در حال توسعه گوشی‌های هوشمندی که پیرامون پنل‌های صفحه نمایش‌های تاشو ساخته شده‌اند، هستند. برای شرکت هواوی، برنامه مفروض این است که فناوری جدید صفحات لمسی در کنار دیگر فناوری نسبتاً جدید شبکه‌های موبایل یعنی شبکه‌های 5G عرضه شود و شایعه شده است که هواوی هم اکنون در حال مذاکره با اپراتورها در خصوص چشم اندازش است. وضعیت شیائومی کم‌تر قطعی به نظر می‌رسد؛ از سوی دیگر، ظاهراً این شرکت حداقل از ماه جولای (تیر ماه) بر روی یک گوشی هوشمند جدید کار می‌کند که به نظر می‌رسد ایده اصلی آن به گوشی ZTE یعنی Axon M نزدیک‌تر است که این موضوع زیاد دلگرم کننده نیست؛ زیرا گوشی Axon M اساساً دارای دو صفحه نمایش به هم چسبیده بود و به طور کلی تأثیری زیادی بر بازار گوشی‌های هوشمند نگذاشت. بنابراین، ممکن است که این موردی باشد که باعث کم بودن جزئیات در خصوص پروژه شیائومی با ال جی دیسپلی (LG Display) شده است و به همین واسطه این شرکت نیاز دارد که یا طرح خود را به میز طراحی بازگرداند و در خصوص آن بازنگری‌‌هایی را انجام دهد یا ممکن است به سادگی پروژه خود را پشت پرده نگه دارد.

شایعه شده است که جدول زمانی مشخص ال جی برای پنل‌های صفحه نمایش‌های تاشو در دستگاه‌های خودش خیلی نزدیک به برنامه‌‌ ریزی‌های سامسونگ تنظیم شده است. هم اکنون شرکت سامسونگ از صفحه نمایش خود در کنفرانس توسعه دهندگانش رونمایی کرده است؛ اما دستگاهی را رونمایی نکرده است و انتظار می‌رود گوشی هوشمندی که به صفحه نمایش تاشوی این شرکت مجهز است، با برند گلکسی در اوایل سال 2019 میلادی معرفی شود. این موضوع فشار زیادی را بر واحد صفحه نمایش شرکت ال جی قرار داده است. از آن جایی که این شرکت در حال رقابت با یکی از بهترین‌‌ تولید کنندگان صفحه نمایش و بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات اصلی (OEM) است، باید برای اولین کارها و شرایط را به طور درست و صحیح مدیریت کنند. با این حال، اگر ادعاهای منابع مختلف درست باشند، این مشارکت‌ها ممکن است چیزی باشند که واقعاً این شرکت نیاز به انجام آن‌‌ها دارد.

سخن پایانی

در رابطه با فشار سامسونگ بر این فناوری، موفقیت این شرکت تا حد زیادی به تعداد دستگاه‌‌های شخص ثالث فروخته شده با پنل‌های ال جی دیسپلی بستگی دارد. با این حال، با پنل‌های صفحه نمایش‌های تاشوی ال جی دیسپلی که در مجموعه گسترده‌ای از برندها استفاده خواهد شد، این شرکت می‌تواند به منابع مورد نیاز خود برای پیش بردن تحقیقات و کسب اعتبار بیشتر نسبت به رقیب خود دسترسی پیدا کند. این برای کسب برتری ال جی غیر ممکن نخواهد بود. ال جی به این نیاز دارد که بتواند خود را به صدر تولید کنندگان صفحه نمایش‌های تاشو و انعطاف پذیر برساند. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402