اولین نگاه به گوشی ال جی جی 8 ایکس تینکیو با صفحه نمایش دوگانه

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تینکیو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها روی ایده جسورانه گوشی‌های تاشو کار می‌کنند، ال جی خونسردانه در حال پرورش ایده متفاوت نمایشگر دوگانه است. در همین راستا، غول کره‌ای به تازگی گوشی ال جی جی 8 ایکس تینکیو را معرفی کرده است.

در حالی که سامسونگ برای دومین بار تلاش خود را معطوف به گوشی تاشدنی گلکسی فولد کرده، ال جی با یک گوشی متفاوت دارای نمایشگر دوگانه به نمایشگاه ایفا 2019 در برلین پا گذاشته است. این شرکت کره‌ای به تازگی گوشی جدید ال جی G8X ThinQ را معرفی کرده که در واقع نسخه بروز شده‌ای از مدل وی 50 تینکیو است. هر دوی این گوشی‌ها دارای نمایشگر دوگانه جداشدنی هستند. ال جی می‌گوید از مدت‌ها پیش از آنکه ایده گوشی‌های با نمایشگر تاشدنی مطرح شود، روی نمایشگرهای دوگانه کار می‌کرده است. توضیح اینکه، پسوند «تین کیو» را ال جی برای گوشی‌هایی که قابلیت‌های هوش مصنوعی دارند برگزیده است. اما بسیاری از ذکر پسوند تینکیو خودداری می‌کنند و مثلا به جای «جی 8 تینکیو»، به «جی 8» که سرراست‌تر است اکتفا می‌کنند.

در مدل جی 8 ایکس، نمایشگر دوم به جای پین‌های پوگو از طریق درگاه USB-C به نمایشگر اصلی متصل می‌شود. نمایشگر دوم هم‌اندازه نمایشگر اصلی 6.4 اینچی فول اچ دی پلاس است تا بدین‌ترتیب دو نمایشگر کاملا شبیه به هم داشته باشیم. همچنین این بار محل اتصال نمایشگرها قابلیت چرخش 360 درجه‌ای و نیز استحکام بیشتری دارد. در قسمت بیرون هم یک نمایشگر کوچک 2.1 اینچی گنجانده شده است که تاریخ، ساعت و نوتیفیکیشن‌ها را نمایش می‌دهد. این گوشی همچنین انرژی کمتری مصرف می‌کند.

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تینکیو

ال جی با ایده نمایشگر دوگانه سعی کرده برخی محدودیت‌های گوشی‌های هوشمند معمولی را که به واسطه کوچک بودن نمایشگر به وجود آمده برطرف کند. پیش از این سامسونگ نیز با قابلیت DeX سعی کرده بود به محدودیت‌های گوشی‌های هوشمند را کاهش دهد. با استفاده از این قابلیت سامسونگ، کاربران می‌توانند گوشی‌های خود را به مانیتور یا لپ تاپ متصل کنند تا به یک کامپیوتر تبدیل شود.

اما ال جی امیدوار است تنها با یک نمایشگر اضافی، گوشی را به یک کامپیوتر بالقوه مبدل سازد. البته نگران دست و پاگیر بودن آن نباشید چون در صورت عدم نیاز، نمایشگر دوم را می‌توان در خانه گذاشت. هرچند چنین ایده‌ای ممکن است به اندازه گوشی‌های تاشو مدرن و دلربا نباشد، ولی در جای خود جالب و تحسین برانگیز است.

LG G8X ThinQ / ال جی G8X تینکیو

 


مشخصات ال جی G8X ThinQ


در این گوشی از‌ تراشه اسنپدراگون 855، 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت حافظه رم استفاده شده است. در زیر مشخصات سخت افزاری ال جی جی 8 ایکس تینکیو با جزئیات بیشتری ذکر شده است:

  • نمایشگر 6.4 اینچی فول اچ دی پلاس اولد (با وضوح 2340×1080 و نسبت تصویر 19:9.5)
  • جک هدفون با مبدل دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi نوع 32 بیتی
  • اسپیکرهای استریو (هر اسپیکر با توان 1.2 وات)
  • حسگر اثرانگشت ادغام شده با نمایشگر
  • باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت
  • شارژ سریع 4.0 و شارژ بیسیم
  • دکمه اختصاصی برای دستیار هوشمند گوگل
  • گواهینامه نظامی‌ MIL-STD810G

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تین کیو

دوربین اصلی ال جی G8X تینکیو همانند مدل G8 دوتایی است؛ یک دوربین معمولی 12 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی. دوربین سلفی نیز از یک سنسور 32 مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته عکس‌هایی که دوربین سلفی می‌گیرد در تنظیمات پیش فرض 8 مگاپیکسل وضوح دارند (برخلاف روال معمول در گوشی‌های ال جی در اینجا شاهد لنزهای عریض نیستیم.)

اما بیش از سخت افزار، ال جی برروی قابلیت‌های نرم افزاری دوربین تمرکز داشته است. قابلیت هوش مصنوعی AI Action Shot در صورت مشاهده حرکت سریع اجسام در کادر دوربین، می‌تواند 1.480 ثانیه از سرعت شاتر دوربین بکاهد. قابلیت تثبیت دوربین فیلمبرداری نیز در سطح سنسور بهبود یافته است. اما یکی از عجیب‌ترین قابلیت‌های این گوشی، حالت ASMR است که میکروفون‌ها را سه برابر حساس‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید در ویدیوهای خود آرام نجوا کنید یا در کل به میکروفون قوی‌تر نیاز دارید، این قابلیت مفید خواهد بود.

 


ال جی G8X ThinQ یک گوشی با نمایشگر دوگانه


با همه اوصاف ذکر شده، جذابیت اصلی گوشی ال جی G8X ThinQ برای مشتریان، نمایشگر دوم و قابلیت‌ها و پتانسیل‌های متنوع آن است. از کاربردهای واضح نمایشگر دوگانه می‌توان به تماشای فیلم یا ویدیوهای یوتیوب برروی یک نمایشگر و همزمان وبگردی، ارسال پیام کوتاه یا ایمیل برروی نمایشگر دیگر اشاره کرد. شرکت پرافتخار کره‌ای ال جی معتقد است گوشی G8X تینکیو می‌تواند به عنوان یک دستگاه همه کاره برای رانندگان اوبر و لیفت (شرکت‌های حمل مسافر) در زمان رانندگی عمل کند.

نکته کوچک اما قابل ذکر دیگر وجود بریدگی ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) در نمایشگر دوم است. ناچ نمایشگر دوم از نظر فنی کاملا غیرضروری بوده و تنها به خاطر ایجاد تقارن با نمایشگر اول طراحی شده است (همچنین احتمالا هزینه خرید قطعات توسط شرکت ال جی را نیز کاهش داده است). در هر صورت، وجود ناچ در نمایشگر دوم ممکن است به نظر برخی مضحک باشد.

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تینکیو

برای فعال کردن نمایشگر دوم تنها کافیست نمایشگر اصلی را درون قاب محافظ قرار دهید و سپس در منوی کرکره‌ای گزینه مربوطه را انتخاب کنید. اگر اغلب نیاز دارید چند کار را همزمان انجام دهید (و در نتیجه اغلب به دو نمایشگر نیاز پیدا می‌کنید)، می‌توانید تنظیمات را طوری اعمال کنید که به محض فعال کردن نمایشگر دوم، یک اپلیکیشن خاص به صورت خودکار اجرا شود.

اپلیکیشن‌های ال جی می‌توانند همزمان از هر دو نمایشگر استفاده کنند. هنگامی‌ که از گالری تصاویر استفاده می‌کنید می‌توانید در یک نمایشگر عکس‌ها را پیمایش کنید و در نمایشگر دیگر عکس‌ها را به صورت بزرگ مشاهده کنید. وقتی کیبورد ال جی در حال اجرا است می‌توانید با یک لمس ساده، از صفحه نمایشگر دیگر اسکرین شات بگیرید. اگر دوربین را روی حالت سلفی قرار دهید و آن را به شخص دیگری بدهید می‌توانید با برگرداندن یکی از نمایشگرها کادر دوربین را مشاهده کنید. اگر در حال نوشتن یک ایمیل بلند هستید، از نمایشگر پایین به عنوان یک کیبرد بزرگ استفاده کنید. این گوشی را می‌توان یک مینی لپ تاپ دانست!

LG G8X ThinQ / ال جی G8X ThinQ

برخورداری از دو نمایشگر، تجربه بهتری از تماشای ویدیوهای یوتیوب به ارمغان می‌آورد.

اما اوضاع برای اپلیکیشن‌های شخص ثالث کاملا متفاوت است و پشتیبانی نمایشگر دوگانه از آن‌ها (نمایش همزمان یک اپلیکیشن در هر دو نمایشگر) نزدیک به صفر است. ال جی مرورگر کروم را قادر می‌سازد هر دو نمایشگر را فراگیرد. البته همانطور که احتمالا به آن فکر کرده‌اید، وجود فضای خالی میان دو نمایشگر در چنین مواردی برای برخی کاربران خوشایند نیست. همچنین مرورگر اندرویدی Whale (وال) نیز برای گوشی ال جی G8X تینکیو بهینه سازی شده است و از نمایشگر دوگانه پشتیبانی می‌کند. اما تقریبا همه برنامه‌های دیگری که ممکن است بخواهید استفاده کنید تنها در یکی از نمایشگرها قابل نمایش هستند؛ برنامه‌هایی چون جیمیل، گوگل داکس، گوگل فوتوز، مایکروسافت ورد، نتفلیکس، بازی فورتنایت.

LG G8X ThinQ / ال جی جی 8 ایکس تینکیو

ال جی به خوبی می‌داند که برای متقاعد کردن توسعه دهندگان به توجه نشان دادن به نمایشگر دوگانه، گوشی ال جی جی 8 ایکس تینکیو باید فروش بالایی را کسب کند. همچنین لازم است شرکت‌های فروشنده متقاعد شوند که کیس حاوی نمایشگر دوم را جزو ملحقات پیش فرض همراه گوشی قرار دهند. در غیر این صورت، احتمالا فروش جداگانه نمایشگر دوم دشوار خواهد بود.

همانطور که از ظواهر امر پیداست، شرکت غول پیکر کره‌ای ال جی فعلا رغبت چندانی به عرضه گوشی‌های تاشدنی ندارد. ال جی پیش‌تر هم تاکید کرده بود فعلا برای عرضه گوشی‌های تاشدنی زود است. هنوز فرصت بررسی و نقد کامل گوشی ال جی جی 8 ایکس تینکیو به وجود نیامده است و برای قضاوت بهتر باید بیشتر صبر کرد. ال جی G8X تینکیو و نمایشگر دوگانه آن در سه ماهه چهارم سال 2019 (اوایل پاییز تا اوایل زمستان 1398) عرضه خواهد شد. باید دید ایده دوست داشتنی نمایشگر دوگانه ال جی در ادامه مسیر خود تا چه حد موفق خواهد بود. شما هم می‌توانید نظرات خود را در این مورد و آینده این نوع گوشی‌ها با ما در میان بگذارید.

899x519 (950x548)
87.46 KB
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402